נגיף הקורונה | סיקור שוטף

677 נדבקים בישראל; חולה בת 89 במצב אנוש

החל מהיום עובדי ההוראה בגני הילדים, בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים אינם מחויבים בהוראה מרחוק • מספר מקרי הקורונה הפעילים בעולם עומד על 244,082, והנגיף גבה כבר מעל ל-10 אלף קורבנות. 86,714 החלימו • איטליה עקפה את סין במספר הקורבנות

אפליקציה חדשה של משרד הבריאות מאפשרת לכם לכתוב את שם הרחוב שלכם ולראות אם יש בסביבתכם חולי קורונה

23:25

היקף הקורבונות של נגיף הקורונה חצה את ה-10 אלף איש. היקף הנדבקים עומד על 244,082, מתוכם מתו 10,003 והחלימו 86,714.

23:10

משרד הביטחון מודיע היום על רכש של 2,500 מכונות הנשמה עבור משרד הבריאות בהיקף של למעלה מ-50 מיליון שקל. 1,000 מכונות יורכבו בישראל ו-1,500 נוספות ייובאו מחו"ל. ואמנם, המכונות החדשות לא יגיעו לישראל בטווח המיידי. אספקת המכונות הראשונות צפויה להתחיל רק בתוך כחודש וחצי, ולהימשך עד לחודשי הקיץ.

23:00

בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים מסרו כי חלה הידרדרות נשימתית מהירה במצב של בת 89, המוגדר כעת אנוש. החולה היא אחת מדיירות מבית האבות "נופים" בירושלים, שדייריו הושמו בבידוד בעקבות הידבקות בנגיף. דייר נוסף מאותו בית אבות מאושפז במצב קשה בבית החולים שערי צדק.

22:10

היקף החולים עלה ל-677. מתוכם 644 במצב קל, 13 במצב בינוני, 6 במצב קשה ו-14 החלימו.

20:35

היקף הנדבקים בקורונה בישראל עלה ל-573. מתוכם, 540 במצב קל, 13 במצב בינוני, 6 במצב קשה ו-14 החלימו. 

19:20

מגפת הקורונה ממשיכה לגבות מאות קורבנות מדי יום באיטליה - 427 בני אדם מתו ביממה האחרונה, ומספר הנדבקים החדשים עמד על 5,322 בני אדם. זאת, בהשוואה ל-495 קורבנות שנרשמו אתמול (שיא מתחילת המגפה), לצד 4,207 נדבקים חדשים.

המספרים העולים מראים כי איטליה טרם הגיעה לשיא התחלואה, שמומחים חזו יכול להתרחש רק בעוד כשישה ימים. הממשלה הודיעה כי תאריך את הסגר על איטליה ואת סגירת בתי הספר מעבר ל-3 באפריל. ה"קוריירה דלה סרה" דיווח כי בין 3,405 הקורבנות ישנם 14 רופאים. איטליה עברה את מספר הקורבנות שנרשמו בסין, מוקד התפרצות המגפה (3,245). 

19:00

לאור התפשטות נגיף קורונה, משרד הבריאות הוציא הנחיות לפיהן בשל עקרון השמירה על בריאות הציבור, נאסר על רשתות השיווק, הקמעונאות ובתי העסק לקבל אריזות בקבוקים למיחזור לפי חוק הפיקדון.

בתוך כך, גם שופרסל מצטרפת לפעילות במתכונת של 24 שעות ביממה: שופרסל תפתח 34 סניפים במתכונת של 24 שעות ביממה בראשון עד חמישי כדי להתמודד עם הביקושים. במקביל מגייסת עוד 250 עובדים חיצוניים למוקדי השירות שלה זאת בנוסף לכ-1000 העובדים שגוייסו עד כה לחברה מאז התפרצות הקורונה בישראל. 

במקביל, חה"כ מירב כהן בפנייה לרשתות השיווק המוכרות אונליין: העניקו קדימות למבוגרים בהזמנות של מצרכי מזון. "בימים אלו אנשים מבוגרים מתבקשים להישאר מבודדים בביתם ולהימנע ככל הניתן ממגע עם אנשים", כך לשון פניה שהעבירה כהן,הפעילה למען קשישים, למנהלי הרשתות השונות. במכתב התייחסה למועדי האספקה הרחוקים עקב עומס הקונים עם זמני המתנה שמגיעים לשבוע. "דבר בעייתי מאוד כשמדובר על אספקת מזון לאנשים מבוגרים שמומלץ שיישארו בבידוד". כהן סיפרה כי קיבלה עשרות פניות בנושא ועל כן ביקשה להעניק קדימות לצרכנים המבוגרים.

נציין כי באיטליה מהלך כזה כבר קיים. למעשה רבות מהרשתות שמוכרות אונליין מציעות את השירות בשלב זה רק למבוגרים עקב עומסים. בשבוע שעבר התארח בכנס וירטואלי שנערך ב"גלובס" סמנכ"ל שופרסל צביקה ביידא שציין כי הרשת מגייסת עוד עובדים וכי ברשת לא מגבילים מוצרים לקנייה ולא יגבילו את הקנייה לקהלים מסוימים.

לפנייתה של כהן ענה אריק כהן, מנכ"ל הרשת AM PM: "פנייתך בעניין הקדימות למבוגרים במשלוחים מגיעה בדיוק לאחר שהשלמנו את כל ההיערכות התפעולית להקמת מוקד מיוחד וייעודי שיקבל הזמנות מבני 70+ כמו כן גם מאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים, לאחר ההזמנה נבצע עבורם את ליקוט המוצרים ונדאג לשגר להם את המוצרים בקדימות מיוחדת. זאת ועוד, שמח לעדכן אותך גם, כי על מנת לשמור עד כמה שאפשר על בריאותם של בני ה-70+ הכריזה רשת האחות שלנו - אלונית, כי כל המרכולים שלנו ברחבי הארץ, תחת המותג "אלונית" ישרתו בין השעות 09:00 ל-10:00 בבוקר רק לקוחות בני הגיל השלישי".

17:50

הנסיך אלבר ממונקו הפך לראש המדינה הראשון החולה בקורונה. הנסיך, בן 62, הוא איש עסקים פעיל שבבעלותו ריזורטים בים התיכון, הקזינו של מונקו, אוסף מכוניות יוקרה וגם בית אמו - השחקנית גרייס קלי - בפילדלפיה. הונו מוערך בכמיליארד אירו. בית הנסיכות במונקו עידכן היום כי "אין סיבה לדאגה" לבריאותו של הנסיך, וכי הוא ממשיך בעבודתו מדירותיו הפרטיות, לפי ה"דיילי מייל הבריטי

16:50

גרמניה מתכננת לגייס חלק מכוחות המילואים של צבא גרמניה

שרת ההגנה הגרמניה אנגרט קראמפ קארנבאואר הודיעה כי היא מתכננת לגייס חלק מכוחות המילואים של הצבא הגרמני כדי לסייע בהיערכות החירום של המשק הגרמני להתפרצות רחבת-ממדים של קורונה בגרמניה. היא אמרה כי הכוחות יסייעו בין השאר בהסדרת התנועה בכבישים המהירים ובמיוחד באזורי הגבולות של גרמניה, שם נרשמו פקקים אדירים בימים האחרונים בגלל הסדרי הגבול החדשים, וכן בדאגה לאספקה סדירה לסופרמרקטים ברחבי המדינה.

15:30

הנחית רשות האוכלוסין וההגירה: מה-18 למרץ לא תתאפשר כניסת תיירים וזרים שמרכז חייהם אינה בישראל. בתוך כך לבני זוג לישראלים ולילדים לישראלים תתאפשר הכניסה לישראל.

כל מי שיבקש להיכנס לישראל יצטרך להגיש הוכחה שמרכז חייו בישראל באמצעות הגשת בקשה דיגיטלית במייל המפורסם באתר הנציגות, אשר לה יוגשו המסמכים הרלוונטיים. הבקשה תיבדק ועם קבלת ההחלטה יינתן מענה לפונה (באמצעות הנציגות) וכן ישירות לחברת התעופה. הליך זה, כאמור, מתייחס למי שמרכז חייו בישראל בלבד.
עולים חדשים יבצעו את ההליך באמצעות הסוכנות היהודית.

15:12

חברת כרטיסי האשראי מקס מסרה היום כי "ההנהלה יחד עם ועד העובדים יציעו לכשליש מעובדי החברה לצאת לחופשה עד סוף אפריל, כאשר מחציתה תהיה בתשלום מלא על ידי החברה והשאר על חשבון ימי החופשה של העובדים".

בחברה ציינו כי אותם עובדים שיצאו לחופשה יוכלו לבחור באופציה של יציאה לחל"ת, "תוך שמירה על זכויות סוציאליות וותק".

14:57

שירות בתי הסוהר עדכן היום כי בכלא מגידו שבו משוכנים אסירים ביטחוניים פלסטינים, בודדו ארבעה עצורים, לאחר שעלה חשד כי הם היו במגע לפני כשבוע עם חולה. בשירות מבהיר כי לארבעה אין תסמינים של המחלה והבידוד נקבע לפי הנחיות משרד הבריאות. ההודעה פורסמה לאחר שחמאס טענו כי ארבעה אסירים פלסטינים בכלא לקו בקורונה.

חבר הלשכה המדינית של חמאס, ד"ר מוסא דודין, האחראי על נושא האסירים, פרסם הודעה ברוח זו והטיל את האחריות על בריאותם של האסירים על ישראל. בהודעה נאמר, כי קיימת סכנה שהסוהרים יביאו את הווירוס לתוך בתי הכלא, ובכך יסכנו את חיי האסירים. "אנו מדגישים, כי תנאי המעצר בכלא אינם מאפשרים מניעה של המחלה, בידודה והפצת התפשטותה - דבר הדורש מהלך בינלאומי להצלת חיי האסירים".

בשירות בתי הסוהר דוחים כאמור את הטענה כי הארבעה חולים, ומדגישים כי אם יהיו תסמינים ייבדק אם נדבקו, בהתאם לנהלים. עם זה בשירות בתי הסוהר מודאגים מאוד מאפשרות של הידבקות בנגיף בתוך בית הכלא, החשש הוא כי בשל הצפיפות בתאים, שלא מתיישבת עם ההמלצות להישאר מרוחקים לפחות שני מטרים זה מזה, ההידבקות תהיה המונית ומהירה. בשב"ס הוכנו תכניות למקרה כזה, לרבות העברת החולים למתקן מבודד, ואיתור מבנים ואתרים לאלה שידרשו לבידוד.

14:52

ספרד: 169 מתים ביממה האחרונה; הממונה על ה"ברקזיט" נדבק

169 בני אדם מתו בספרד ביממה האחרונה מקורונה, בעוד מספר המאובחנים החדשים עלה ב-3,431 בני אדם לסך של 17,147; כך דיווח היום העיתון "אל פאיס". מספר המתים הכולל מהמחלה בספרד עומד על 767 בני אדם, והיה ניצבת אחרי איטליה במספר הקורבנות באירופה. בתוך כך, כלי התקשורת בבריטניה דיווחו כי מישל ברנייה, הממונה מטעם האיחוד האירופי על המשא ומתן על ה"ברקזיט" נדבק בנגיף. הוא עידכן כי הוא וצוותו "ממלאים אחרי ההוראות".

איטליה: הממשלה תאריך את הסגר

מספר המתים באיטליה שבר אתמול שיאים ועמד על 425 בני אדם, והממשלה הודיעה היום כי תאריך את הסגר המוטל על המדינה מעבר ל-3 באפריל כפי שתוכנן. סקר שהתפרסם בתקשורת העלה כי רק 60% מהתושבים אכן נשארים בבית כפי שהתבקשו. נתון זה גבוה יותר מ-40% בתחילת הסגר, אך עדיין מאפשר התפשטות של המחלה. קרוב ל-3,000 בני אדם מתו מקורונה באיטליה עד כה.

אוסטריה: עוצר על כל חבל טירול

אוסטריה הודיעה היום כי בנוסף לסגר הדוק על המדינה היא תטיל בידוד מוחלט על כל חבל טירול, כולל 279 הרשויות המקומיות שבו וכ-750 אלף תושבים. אתרי הסקי בחבל אחראים להפצת הנגיף ברחבי אירופה והעולם, וכעת הודיעה אוסטריה כי היא תבודד אותו במטרה למנוע התפשטות בתוך המדינה. באוסטריה נרשמו 1,843 מקרים אך רק 5 מקרי מוות (שיעור תמותה של 0.27%, דומה לשיעור בגרמניה ורחוק מאוד מ-8.3% באיטליה), אך היא נוקטת צעדים חריפים בשל השכנות לצפון איטליה.

גם הודו סוגרת את השמיים: מה-22 למרץ ולמשך שבוע לא יורשו חברות תעופה זרות לנחות בהודו.

14:30

סין דיווחה על אפס מקרי הדבקות חדשים בקורונה בשטחה, בפעם הראשונה מאז פרוץ מגפת הקורונה, כאשר מדינות ברחבי העולם חוסמות את גבולותיהן ואוסרות על כניסת זרים כדי לעצור את הנגיף המתפשט במהירות.

סין רשמה 34 מקרי קורונה מיובאים, מסרו גורמים רשמיים היום (ה'), ופירוש הדבר שהם נדבקו לפני כניסתם לסין. כאשר המדינה שבה החלה ההתפרצות מתקרבת לבלימה שלה, הנגיף זורע הרס במדינות אחרות, עם סך של כ-4,000 מקרי מוות באירופה, לעומת 3,200 בסין. איטליה, המדינה השנייה בחומרת הפגיעה אחרי סין, דיווחה אתמול על מספר המתים היומי הגבוה ביותר ממחלת קוביד-19, לפי נתוני אוניברסיטת ג'ונס הופקינס בבולטימור.

מספר מקרי הקורונה בעולם כולו עלה על 218,000, במה שהוסיף דחיפות למאמצי המדינות להגביל עוד יותר את הנסיעות, לסגור עסקים ולהמליץ על שהיה בבתים. ארה"ב סגרה אתמול את גבולה הצפוני עם קנדה לתנועה לא חיונית של אנשים וסחורות.

מספר עולה של מדינות, בייחוד באסיה, רושמות גידול במספר הנדבקים בעיקר כתוצאה כניסת אנשים מחו"ל - מה שגורם לחששות מפני גל שני של התפרצות במקומות שכבר היו בחזית התפשטות הנגיף מעבר למוקד שלו בעיר הסינית ווחאן בינואר.

מבין 47 המקרים החדשים שנרשמו אמול בסינגפור, 33 היו של נוסעים אל מחוץ למדינת האי הזו. סינגפור הכריזה על בידוד של 14 יום לכל מי שנכנס אליה ממחר (ו').

בהונג קונג החלה הממשלה לחייב היום בידוד של 14 יום לכל מי שנכנס אליה. התקנה הזו תהיה בתוקף שלושה חודשים. מקאו השכנה, מרכז ההימורים הגדול בעולם, אימצה מדיניות דומה.

אוסטרליה וניו זילנד יאסרו כניסת מבקרים זרים בניסיון להאט את התפשטות הנגיף. בניו זילנד החלה האיסור הזה בחצות יום ה', ובאוסטרליה ב-9 בערב שעון מקומי. מדינת אי טזמניה ששייכת לאוסטרליה מחייבת גם מבקרים אוסטרלים בבידוד של 14 יום. גם אוסטרלים ששבים מחו"ל יחויבו בבידוד כזה.

יפן הודיעה אתמול שהיא תחייב את כל המבקרים מאירופה, איראן ומצרים, כולל אזרחים יפנים, לבודד את עצמם לשבועיים במקום שייקבע על ידי הממשלה.

12:44

בנק דיסקונט, בניהולו של אורי לוין, הודיע היום כי "לנוכח המשבר" הוחלט בבנק "להקדים תשלום לכל הספקים של הבנק, והחל מהיום לשלם את הכספים המגיעים להם באופן מיידי, וללא תנאי 'שוטף פלוס'".

מהבנק נמסר כי "צעד זה נעשה אגב דיווחים של גופים רבים על הקטנה ואף עצירת תשלומים לספקים ונותני שירותים".

לדברי המנכ"ל לוין, "המשבר במשק מחייב אותנו, כגוף פיננסי איתן, לגלות סולידריות ולסייע ככל שאנו יכולים. אנו מקווים כי התנהלות זו תקל על ספקי הבנק בתקופה מורכבת זו".

12:40

רשת שופרסל מודיעה כי החל מהיום (19.3.20) תפתח כ-23 סניפים שיעבדו באופן רציף של 24 שעות ביממה,למעט בימי שישי שבת. כמו כן, מיום ראשון הקרוב (22.3.20) שופרסל תפתח עוד כ-11 סניפים נוספים שיעבדו 24 שעות ברציפות. בסך-הכול יהיו כ-34 סניפים פתוחים באופן רציף של 24 שעות ביממה ברחבי הארץ (מלבד שישי שבת) ללקוחות שופרסל.

עוד נמסר מהרשת כי "שופרסל פועלת באינטנסיביות, ערוכה עם מלאים ועושה ככל שביכולתה על-מנת לספק ללקוחותיה את השירות הטוב ביותר, הן בסניפים והן בערוץ האונליין ולתת מענה לביקושים החריגים בימים אלה".

בנוסף, שופרסל מגייסת כעוד 250 עובדים חיצוניים שיעבדו במוקדי השירות של שופרסל, זאת בנוסף לכ-1,000 העובדים שגויסו עד כה לחברה. 

11:56

עוד הטבה בשל הקורונה: קבוצת כלל ביטוח, שבניהולו של יורם נוה, הודיעה היום כי "נוכח המצב הבריאותי והתפשטות נגיף הקורונה היא מציעה לכל לקוחותיה שירות ייעוץ עם רופא אונליין ללא כל תשלום או התחייבות, למשך חודש". את הייעוץ יוכלו לקוחות החברה לקבל באמצעות אפליקצייה של כלל, והוא יינתן בכל ימות השבוע בשעות 08:00 עד 22:00 על-ידי רופאי חברת פמי פרימיום.

11:47

משעות הערב אתמול (18:00) ועד היום ב-8:00 בבוקר נרשמו 95,613 דורשי עבודה בשירות התעסוקה. מתחילת חודש מרץ, 329,812 היו נרשמים חדשים, מהם 86% הוצאו לחופשה ללא תשלום, 9% פוטרו, 2% התפטרו, 3% - סיבות אחרות. גילאי דורשי העבודה החדשים: 35-54 (45%), 20-34 (37%), גיל 55 ומעלה - 18%.53% מדורשי העבודה החדשים הם גברים, 47% נשים.

10:26

בשורה דרמטית למגזר העסקי? שר הכלכלה אלי כה עדכן היום בישיבה חירום עם ראשי מגזר רשתות האופנה כי יפעל בתיאום עם השר אריה דרעי על-מנת שעסקים שיהיו סגורים בשל ההנחיות למניעת התפשטות הקורונה יהיו פטורים מארנונה, והרשויות יקבלו שיפוי מהמדינה. 

בפגישה עם השר השתתפו הראל ויזל, מנכ"ל ובעלי השליטה בקבוצת פוקס; גדעון מוליוב, מבעלי מגה ספורט ואדידס ישראל; יעקב פרץ, מבעלי אינטר ג'ינס; ורוני אירני, בעלי פקטורי 54.

ויזל אמר ל"גלובס" על רקע הפרסום: "אנו מודים לאלי כהן על הודעה חשובה זאת, ככה לדעתנו צריך לנהל משבר".

10:18

משרד הבריאות דיווח על 529 חולי קורונה מאומתים בישראל.

10:17

קבוצה של ישראלים שהגיעו לישראל מקראון הייטס ניו יורק טוענים: שלחו אותנו לבידוד בכפיה רק בשל הלבוש החרדי שלנו. 

10:15

בחברת החשמל החלו בבדיקות חום לכל העובדים הנכנסים למתחמי החברה. החל מהבוקר ב-30 אתרים קיימת משמעת מדידה באמצעות מד חום לייזר.

9:40

רשת סופר-פארם תציע משלוחי תרופות מרשם עד הבית ללא דמי משלוח לבני 65+, על-מנת למנוע מהם את הצורך לצאת מהבית ולהגיע לבתי המרקחת. 

6:12

בדרום קוריאה דווח על 152 נדבקים חדשים, מה שהביא את סך החולים של המדינה ל-8,565, כך על פי המרכז לבקרת ומניעת מחלות בקוריאה. המדינה דיווחה גם על 7 מקרי מוות נוספים, מה שהעלה את המספר ל-91 מתים.

התפרצות חדשה התרחשה בבית אבות בדאגו, העיר שנפגעה הכי קשה מהתפשטות הנגיף. מבין המקרים החדשים שדווחו, 97 היו בדאגו אך לא צוין כמה מהם הגיעו מבית האבות.

נשיא דרום קוריאה, מון ג'ה-אין, התחייב להעניק 39 מיליארד דולר במימון חירום לעסקים קטנים. כך לפי דיווח ברויטרס.

בסין התגלו 34 מקרים חדשים, המיוחסים לנוסעים שחזרו מחו"ל. 8 מקרי מוות חדשים התרחשו כולם במחוז הוביי, שם התגלה הנגיף לראשונה. ועדיין, לא דיווח במחוז על חולים חדשים.

נכון להיום, מספר המקרים המאושרים בסין עומד על 80,928. מתוכם 70,420 התאוששו ו-3,245 מתו. בגלל התפשטות הנגיף במדינות אחרות בשבועות האחרונים, סין מהווה כיום פחות מ-50% מכלל המקרים ברחבי העולם.

בישראל מניין החולים עומד על 433 בני אדם. בין החולים שישה במצב קשה, עשרה במצב בינוני ומצבם של השאר מוגדר קל. 11 איש החלימו מהנגיף ושוחררו לביתם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים אמש פגישה עם רופאים בכירים מהמגזר הערבי בכדי לדון במאמצים להגברת המודעות במגזר להתפשטות נגיף הקורונה, במשרד רה"מ בירושלים.

בפגישה השתתפו סגנית רופא מחוז חיפה ד"ר סוניה חביב; יועץ מנכ"ל שירותי בריאות "כללית" לענייני המגזר הערבי ד"ר זאהי סעיד; סגן מנהל המרכז הרפואי זיו ד"ר ענאן עבאסי וראש המל"ל מאיר בן שבת.

למרבה הצער, אין הקפדה מספקת במגזר הערבי על ההנחיות כפי שאני רואה את זה",ציין ראש הממשלה. "יש בעיה גם בציבור הכללי, ויש בעיה במיוחד בכפרים הקטנים להבנתי, ואנחנו הולכים לתקן את זה מיד.

"הקורונה זו לא עוד מחלה, זו מגפה שפוגעת בכולם, היא איננה מבחינה בין יהודים, ערבים, צ'רקסים, בדואים ונוצרים, היא פשוט לא מבחינה בין דתות ובין מגזרים, ולכן נדרשת מכל אזרחי המדינה אחריות מלאה ומשמעת קפדנית. אנחנו יכולים לעשות את כל הצעדים שנעשה, וזה לא יעזור אם לא תהיה היענות מכלל הציבור. אם חלק מהציבור במקום כזה או אחר אינו מציית להוראות האלו, הוא פשוט גורם לכך שהוא קודם כל יכול להביא להדבקה של בני משפחתו היקרים והאהובים וגם של כלל הציבור, ולכן יש פה ערבות הדדית.

"על הציבור ליישם את ההנחיות - במיוחד של התנהגות אישית ושל שמירת המרחק וההיגיינה בכל עת, כדי להבטיח שאנחנו משתלטים על המגפה. יש לנו אפשרות לעשות זאת, אבל אני מבקש את שיתוף-הפעולה של כל הציבור דובר הערבית, של אזרחי ישראל הערבים. אני מבקש מכם, למענכם ולמען העתיד המשותף של כולנו, אנא הקפידו על ההוראות."

עוד הוסיף רה"מ: "אנחנו, בישראל, עד לרגע זה מקדימים כמעט את כל העולם. אנחנו הצלחנו לגרום לכך שהיא לא תתפשט אבל אם לא יהיה שיתוף-פעולה של כל מי ששומע אותנו עכשיו, מגדול עד קטן, מ"כביר" עד "זע׳יר". אתם אומרים "לאזם" - לכבד את ההוראות - זו חובה! זה צו חיים. אם לא כן, הרבה אנשים ימותו ואת המוות הזה אפשר למנוע בעזרתכם."

הרופאים עדכנו את ראש הממשלה אודות הנעשה במגזר הערבי בכל הקשור למלחמה בנגיף הקורונה, והדגישו, כולל בפניה בערבית לאזרחים הערבים, כי על הציבור הערבי בישראל להישמע בקפדנות להנחיות משרד הבריאות. ד"ר סעיד שיבח את ראש הממשלה על מנהיגותו ועל הצעדים שנוקט כל העת לבלימת התפשטות הקורונה במדינה.

משרדי האוצר והחינוך הגיעו אמש להסכם משותף עם הסתדרות המורים על רקע משבר הקורונה, בגין התקופה בה מוסדות הלימוד סגורים.

לפי ההסכם, החל מהיום עובדי ההוראה בגני הילדים, בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים אינם מחויבים בהוראה מרחוק. עובדי ההוראה יקבלו שכר מלא בגין התקופה בה בתי הספר סגורים עד לסוף חופשת הפסח. כנגד הימים בהם לא התבצעה למידה מרחוק (עד חופשות הפסח והאביב), ישיבו המורים ימי עבודה באופן הבא: אם משבר הקורונה יסתיים עד ל"ג בעומר, ישיבו המורים תשעה ימי עבודה על חשבון חופשת הקיץ, ויום נוסף על חשבון חופשת ל"ג בעומר.

אם משבר הקורונה יימשך לאחר ל"ג בעומר, ישיבו המורים תשעה ימי עבודה בחופשת הקיץ ויומיים נוספים בשנת הלימודים הבאה. לאורך כל התקופה, שכרם של המורים לא ייפגע, והם יקבלו שכר מלא, גם באם לא יבצעו הוראה מרחוק בתקופה הקרובה.

מספר מקרי הקורונה הפעילים בעולם עומד על 219,345, והנגיף גבה כבר 8,969 קורבנות. מספר המחלימים מהנגיף עומד על 85,745.