בתי חולים צפים על המים: ספינות רפואיות של צבא ארה"ב יטפלו בחולי קורונה

לכל אוניה יש תפוסה של 1,000 חולים, והיא מתוכננת בעיקר למתן טיפול לטווח קצר • האוניות יוכלו לשמש לתמיכה בחולי קורונה כדי להקל את הלחץ על בתי חולים אזרחיים

בתי חולים צפים על המים: ספינות רפואיות של צבא ארה"ב יטפלו בחולי קורונה / צילום: Mariana Bazo, רויטרס
בתי חולים צפים על המים: ספינות רפואיות של צבא ארה"ב יטפלו בחולי קורונה / צילום: Mariana Bazo, רויטרס

הצבא האמריקאי מתכנן להפעיל שתי אוניות חולים שלו כדי לסייע לטיפול במצבי היחרום של הקורונה. שתי האוניות, שהן בתי חולים צפים, יצטרכו לעבור תחילה תחזוקה והכשרה של אנשי הצוות.

שר ההגנה מארק אספר מסר ששתי האוניות - אוניית הצי "מרסי" בחוף המערבי והאונייה "קומפורט" בחוף המזרחי - כבר עוברות עבודות הכשרה להצבה אפשרית.

הנשיא טראמפ ומושל מדינת ניו יורק אנדרו קואומו מסרו אתמול שהם מצפים לכך שהפנטגון ישגר את האוניות כדי לסייע בטיפול בחולי קורונה. "הנשיא מתכוון לשגר אלינו את קומפורט. היא תעגון בנמל הימי של ניו יורק", אמרו קואומו לכתבים. טראמפ אמר שהאוניות "יכולות להיות משוגרות בשבוע הבא או קרוב לכך, תלוי בצורך".

השר אספר אמר שרק מרסי, על החוף המערבי, תהיה מוכנה להצבה בשבוע הבא. קומפורט תזדקק ליותר זמן תחזוקה, מסרו פקידים בפנטגון.

מאוחר יותר אספר אמר לערוץ CNN שקומפורט "צריכה להיות מוכנה בעוד שבועיים שלושה, אולי יותר". מרסי תהיה, לדבריו, מוכנה "בוודאות לפני סוף החודש".

הוא הוסיף שעדיין לא נקבע היכן תעגון מרסי בחוף המערבי.

לכל אוניה יש תפוסה של 1,000 חולים, והיא מתוכננת בעיקר למתן טיפול לטווח קצר. האוניות יוכלו לשמש לתמיכה בחולי קורונה כדי להקל את הלחץ על בתי חולים אזרחיים, לפי הפנטגון.

משרד ההגנה העמיד גם יחידות רפואיות נוספות של הצבא וחיל האוויר בכוננות, והוא מספק ציוד רפואי לשימוש רשויות אזרחיות, מסרו פקידי המשרד אתמול.

יחידה מוטסת של המשמר הלאומי העבירה את המקלות (מטושים) שמשמשים בערכות הבדיקה של הקורונה לממפיס, טנסי, להפצה ברחבי ארה"ב, מסר דובר הפנטגון, ג'ונתן הופמן, לכתבים.

המטושים, שהוזמנו על ידי משרד הבריאות האמריקאי, מיוצרים בארה"ב ובחו"ל, והם אוחסנו בבסיסים אמריקאים באיטליה לפני שהועברו לארה"ב ביום שני.

הפנטגון מסר אתמול ש-49 משרתים בכוחות המזוינים, 14 עובדים אזרחים, תשעה עובדי סמך ושבעה קבלנים שלו אובחנו כנגועים בקורונה. בסך הכל נבדקו 936 אנשים במעבדות משרד ההגנה האמריקאי.