אחרי שנחתכו בגלל הקורונה: למה אובר וליפט מזנקות ב-35%

לאחר שמניות אובר וליפט נחתכו בכ-65% בחודש האחרון, מנכ"ל אובר ערך אתמול שיחת אנליסטים במטרה להרגיע אותם מהשלכות הקורונה • לדבריו, לחברה יש מספיק כסף לצלוח את המשבר, פעילות המשלוחים צומחת והחברה מתחילה לראות התאוששות בכמה שווקים

בורסת ניו יורק, בעת הנפקת אובר/ צילום: רויטרס Brendan Mcdermid
בורסת ניו יורק, בעת הנפקת אובר/ צילום: רויטרס Brendan Mcdermid

מניית אובר  איבדה בחודש האחרון מעל 60% ומניית ליפט  כ-70% בגלל החששות של המשקיעים מפני ההשפעות השליליות של וירוס הקורונה על פעילותן. אולם שיחת הרגעה שערך אתמול דארה קוסרשאהי עם אנליסטים נשאה פרי והיום מזנקת מניית אובר ב-40%. שווי החברה כעת במסחר עומד על כ-35 מיליארד דולר, כמחצית משוויה בהנפקת החברה לפני עשרה חודשים. מניית ליפט קופצת ב-35%.

קוסרשאהי ציין כי לחברה יש 10 מיליארד דולר בקופת המזומנים וכי בשנתיים הקרובות אובר לא צריכה להתחיל להחזיר את החוב שלה. לדבריו, גם בתרחיש הפסימי מבחינתם, שכולל ירידה של 80% בהכנסות עד סוף השנה, החברה תסיים את השנה עם 4 מיליארד דולר בקופה. עיקר פעילות אובר וליפט מתבסס על נסיעות במוניות, פעילות שבמצב הנוכחי מוקפאת כמעט לגמרי. באובר ציינו כי חוו ירידה של 60%-70% בהזמנות בחלק מהשווקים, למשל בסיאטל. באובר גם הודיעו אתמול על הקפאת הקמפיינים השיווקיים שמטרתם הייתה גיוס נהגים חדשים. ליפט הודיעה כי תפסיק לגייס נהגים בכלל.

עם זאת, באובר כבר רואים התאוששות בכמה שווקים, בהם הונג קונג. נקודה חיובית נוספת היא ב-Uber EATS, פעילות משלוחי האוכל של החברה, שמציגה ביצועים טובים לאור העובדה שמסעדות מתבססות בימים אלו על משלוחים. אובר בוחנת ביצוע משלוחים גם בתחומים נוספים, בעזרת נהגי המוניות שלה. גם חברת Gett הישראלית הודיעה היום כי היא מרחיבה את שירות המשלוחים שלה, וגם נהגי המוניות יוכלו לבצע מעתה משלוחים.

"הדבר החשוב ביותר הוא שאנחנו ממוצבים היטב כדי לצלוח את המשבר הזה ואפילו לצאת ממנו מחוזקים", אמר קוסרשאהי בשיחת האנליסטים. "יש לנו נזילות, מבנה הוצאות משתנה, דריסת רגל גלובלית וכמה פעילויות עסקיות שמספקות לנו גיוון ומקרי בוחן לגבי כמה מהר העסקים שלנו יכולים להתאושש".