גנץ לחדשות 12: "חייב לשקול את כל האפשרויות"

בפעם הראשונה מאז הבחירות העניק גנץ ראיון, ומסר כי "לא יהיה אחראי מצידי לדבוק בדברים שאמרתי פה או שם, ולא לשקול את האפשרויות" • האם המהלך יוביל לפירוק כחול לבן?

בני גנץ / צילום: יוסי זמיר
בני גנץ / צילום: יוסי זמיר

ח"כ בני גנץ התראיין היום לראשונה מאז מערכת הבחירות לערוץ 12, ואמר "זה לא נורמטיבי שראש ממשלה ישב עם כתב אישום". אולם לדבריו, לצד העקרונות, יש את הנסיבות.

"אני מסתובב ורואה את העסקים הסגורים, את הכלכלה בסיכון, את צמיחת האבטלה והסכנה הבריאותית, ולא יהיה אחראי מצידי לדבוק בדברים שאמרתי פה או שם, ולא לשקול את האפשרויות".

עוד הוסיף גנץ שמה שנעשה השבוע בהעברת הנושאים הדיגיטליים לוועדת חוץ ובטחון "שהם יעשו בדיקה של שעה, זה לא דמוקרטיה. הממשלה ידעה והכינה את זה 24 שעות קודם לכן. מה שקרה השבוע בכנסת היה חמור".

גנץ ציין כי הוא לא יוותר על הטיפול באפיק של משבר הקורונה, אך במקביל לא יוותר על המאמצים בכנסת, הכוללים את ההצבעה ליו"ר כנסת חדש והטיפול בהצעות החוק באשר לכהונת נתניהו. לדבריו, מדובר ב"חוק שיוחל מהכנסת ה-24, ויוחל על כל אחד, יבטיח את הרחקת השחיתות מן השלטון".

בתוך כחול לבן טוענים היום שהמו"מ לא התקדם וכי הכל ספינים של הליכוד, אולם מתוך הראיון של גנץ ברור שהוא לא שולל את האפשרויות הללו על הסף.

לצד כך, בתוך כחול לבן, יאיר לפיד ומשה יעלון הם המתנגדים הנחרצים ביותר לכניסה לממשלה תחת נתניהו. המהלך, אם יתקדם, עשוי להוביל לפירוק כחול לבן.