שמירה על מרחק וסימון מקומות לעמידה בקופות: אלה ההנחיות החדשות שרשתות השיווק קיבלו בסוף השבוע האחרון

הקפדה על שמירת מרחק בין הלקוחות, סימון מקומות לעמידה באזור הקופות ואיפה השליח ישאיר את המשלוח? • אלה ההנחיות החדשות והקפדניות

סניף פרשמרקט / צילום: מצגת החברה
סניף פרשמרקט / צילום: מצגת החברה

רשתות השיווק, המכולות והסופרמרקטים קיבלו בסוף השבוע האחרון הנחיות שקוראות להן להקפיד באופן מחמיר יותר בכל הנוגע לצפיפות בחנויות ובתורים.

גם לפי ההנחיות החדשות, ניתן להפעיל חנויות למכירת מזון, בתי מרקחת או חנות שעיקר עיסוקה מכירת מוצרי היגיינה, כאשר הן קוראות לרשתות לסמן שמירה על מרחק בתורים.

בעסקים מסוג מזון, תרופות או היגיינה - ההנחיה היא כי המחזיק או המפעיל של המקום יקפיד, ככל הניתן, על שמירת מרחק של 2 מטרים לפחות בין אנשים שאינם גרים באותו הבית. הקפדה זו תקפה גם בהמתנה בתורים, ולשם כך יסומנו מקומות לעמידה באזור הקופות, ובאזורים בהם יש תור.

בנוסף, תימנע כמה שניתן צפיפות של אנשים במקום אחד. לצורך כך יווסתו את כניסת המבקרים.

בנוגע לחנויות מתחומי פעילות שאינם תרופות, היגיינה ומזון, נדרשים העסקים בנוסף להנחיות האמורות גם להקפיד שבכל עת ישהו בתוך החנות מספר לקוחות מצומצם, ביחס של 4 לקוחות לכל היותר לכל קופה פעילה.

כמו כן, חלה הגבלת פעילות על קניון או מתחם קניות הכולל 10 חנויות ומעלה, או שהשטח הכולל של החנויות במתחם עולה על 3,000 מ"ר, למעט עסקי מזון, בית מרקחת, או חנות שעיקר עיסוקה הוא מכירת מוצרי היגיינה.

הנחיה נוספת נוגעת לשירותי משלוחים: בעת משלוח למקום מגורים, המשלוח יונח מחוץ לבית בסמוך לפתח.

רשתות המזון הגדולות שמתמודדות בשבועיים האחרונים עם היקפי קניות שזמן רב לא נראה כדוגמתם האריכו את שעות פעילות הסניפים שלהן. חלקן, ביניהן שופרסל, רמי לוי ויוחננוף אף עברו לפתוח חנויות מסוימות במתכונת של 24 שעות ביממה בימים ראשון עד חמישי.

במקביל להחמרת הדרישות הללו, נהנות בימים אלה רשתות המזון בישראל משורת הקלות רגולטוריות שאמורות לאפשר להן לייעל את ניהול שרשרת האספקה והחנויות, גם על חשבון פגיעה במה שנתפס כזכויות צרכניות. בין ההקלות נקבע כי למשך משבר הקורונה לא תתבצע אכיפה על חוק סימון המחירים, הרשתות לא יקבלו בקבוקים ריקים למחזור, והן גם יוכלו לחרוג מטווחי המשלוח המעוגנים בחוק הטכנאים אליהם הן מחויבות כיום.