הבנקים ישלחו לכל מקבלי הקצבה מביטוח לאומי כרטיס בנקאי כדי שיפסיקו ללכת לסניף

איגוד הבנקים: "הבנקים יאתרו את כל הלקוחות הזכאים לקצבת זקנה מביטוח לאומי, שאינם מחזיקים כיום בכרטיס חיוב בנקאי, ולפיכך פוקדים בשגרה את סניפי הבנקים, וישלחו להם כרטיסים בנקאיים באופן מיידי"

איתן מדמון, מנכ"ל איגוד הבנקים / צילום: תמר מצפי
איתן מדמון, מנכ"ל איגוד הבנקים / צילום: תמר מצפי

איגוד הבנקים, בניהול איתן מדמון, מסר היום (א') כי "כחלק מהיערכות המערכת הבנקאית לסייע לאוכלוסיות שונות להתמודד עם השלכות מגפת הקורונה, גיבשו הבנקים, בהנחיית הפיקוח על הבנקים, פתרון שנועד לסייע ללקוחות המבוגרים שנסמכים על קצבאות הביטוח הלאומי", ובמסגרתו מקבלי קצבאות מביטוח לאומי ש"אין בבעלותם כרטיס בנקאי, יקבלו בקרוב כרטיסים בנקאיים לביתם כדי לצמצם את הצורך לצאת מהבית".

על-פי הודעת האיגוד, "הבנקים יאתרו את כל הלקוחות הזכאים לקצבת זקנה מביטוח לאומי, שאינם מחזיקים כיום בכרטיס חיוב בנקאי, ולפיכך פוקדים בשגרה את סניפי הבנקים, וישלחו להם כרטיסים בנקאיים באופן מיידי", על-מנת שאלה "יוכלו לשמש אותם הן לצורך הוצאת מזומנים ממכשירים אוטומטיים, והן לצורך ביצוע תשלומים בחנויות השונות".

בנק לאומי כבר הקדים ומסר כי איתר את לקוחותיו מגיל 62 ומעלה שאין להם כרטיסי אשראי מכל סוג, על-מנת להעביר להם כרטיסי דביט. יתר המערכת גם עושה כן. נציין כי למרות הסגירה לשירות פרונטלי של רוב סניפי הבנקים, עדיין ישנם סניפים שבהם ניתן לתאם פגישה עם בנקאי.