עליבאבא ו-400 אלף ערכות הבדיקה לקורונה; ג'ק מא רוכש מסכות וערכות בדיקה למדינות העניות של אסיה

בנוסף הודיע מייסד עליבאבא כי הוא מעביר במיידי עוד 2 מיליון מסכות ו-400 אלף ערכות בדיקה לקורונה ל-24 מדינות אמריקה הלטינית

ג'ק מא / צילום: Wang chuan, רויטרס
ג'ק מא / צילום: Wang chuan, רויטרס

מייסד עליבאבא ג'ק מא, האיש העשיר באסיה עם הון מוערך של כ-39 מיליארד דולר הודיע בטוויטר כי הוא יעביר בתוך זמן קצר 8 מיליון מסכות ו-200 אלף ערכות בדיקה למדינות העניות של אסיה. בנוסף מא הודיע כי הוא מעביר במיידי עוד 2 מיליון מסכות ו-400 אלף ערכות בדיקה לקורונה ל-24 מדינות אמריקה הלטינית. "עולם אחד, מאבק אחד", כתב מא, "אנחנו נמהר לשלוח את הדברים! אנחנו כולנו ביחד".

מא כבר הודיע בשבועות האחרונים, שהוא נרתם למלחמה נגד המגפה והתחייב להעביר 14 מיליון דולר לטובת חברות שמפתחות חיסון לנגיף. ארגוני פילנתרופיים שברשותו העבירו תרומות וציוד רפואי למדינות רבות באפריקה, המזה"ת, אמריקה הצפונית והדרומית וכמובן אסיה ומדינתו, סין.

מא איננו המולטי מיליארדר הראשון שתורם מכספו לטובת המלחמה במגפת הקורונה. ביל גייטס, האיש השני בעושרו בעולם, הודיע בשבוע שעבר כי הוא תורם מאה מיליון דולר לטובת מחקר וסיוע רפואי לחולים בקורונה.

גם מייקל בלומברג שפרש באחרונה מהמרוץ הדמוקרטי למועמדות המפלגה לנשיאות ארה"ב תרם 75 מיליון דולר ביחד עם הפילנתרופיסט המיליארדר ג'ון סטרייקר: יורש חברת הציוד הרפואי, והמילארדר קן גריפין. התרומה של השלושה הועברה לקרן שנותנת מענקים והלוואות ללא ריבית לעמותות בעיר ניו יורק.

מארק צוקרברג אמנם לא התחייב להעביר מהונו אך בשבוע שעבר פייסבוק התחייבה להעביר 100 מיליון דולר עזרה לעסקים קטנים שנפגעים מהמגפה. הרשת החברתית גם התחייבה לעשות מאצ'ינג בגובה 20 מיליון דולר לתרומות שיינתנו לקרן האו"ם, ארגון הבריאות העולמי וכן למרכזים הטיפול במגפות בארה"ב.