קטע כלכלי | פודקאסט

הראשון לזהות: סיפורו של הכלכלן שהבין שהשוק לא יתקן את עצמו

הוא היה אחד מהצבעוניים בכלכלני העולם - אספן אמנות, אציל בריטי, נשוי לבלרינה ומאהב של משורר ידוע • בין היתר הוא גם האחראי הבולט לממשלה הגדולה ולמדיניות ההתערבות הממשלתית במשק • מי אתה ג'ון מיינרד קיינס, האדם הראשון שזיהה את המיתון שהוביל ל"שפל הגדול" • האזינו

מבקשי עבודה בניוארק, ניו ג'רזי, בזמן "השפל הגדול", 1935 / צילום: AP Photo, AP
מבקשי עבודה בניוארק, ניו ג'רזי, בזמן "השפל הגדול", 1935 / צילום: AP Photo, AP

השנים הראשונות של המאה ה-20 בארצות-הברית היו עליזות ונעימות. שפע וכסף והמון אופטימיות שהפכה לעיוורון ושאננות. האמריקאים ממשכנים את עצמם לדעת, כדי להמר על מניות מפוקפקות. ואז מגיעה הנפילה. באוקטובר 1929 מתמוטט הכול, והעולם מתעורר למצב חדש. אבטלה ואפילו רעב. הכלכלה בנפילה, אבל כולם סברו שהיא אמורה לתקן את עצמה באופן אוטומטי. לפחות כך חשב אדם סמית'.

אז מה קורה כאן? למה הכול נתקע למטה? הכלכלן הבריטי הצבעוני ג'ון מיינרד קיינס היה הראשון לזהות את אובדן שיווי המשקל בכלכלה האמריקאית, במה שהפך שנים אחדות לאחר מכן ל"שפל הגדול".

מוזמנים להאזין ולעקוב אחרינו בספוטיפיי, באפל פודקאסטס, בגוגל פודקאסטס או באפליקציה האהובה עליכם.

■■

ד"ר אושי שהם-קראוס הוא דוקטור לפילוסופיה של הכלכלה, עוסק בלימודי עתידים בתחום הפיננסי. לימד במשך שנים בבתי הספר לכלכלה ולמינהל עסקים במכללה למינהל. מרצה ויועץ בתחומי ה-Fintech ,Wealthtech ,Insurtech. מרצה על התפתחויות טכנולוגיות קרובות והשפעתן על סקטורים שונים בתעשייה ומדריך בשימוש בסכמות חשיבה מתחום לימודי העתידים לטובת עבודה ארגונית. ניתן להשיג את אושי באתר הבית או ב מייל .