ירוק בוהק בתל אביב: ת"א 35 זינק ב-7.1%; עליות חדות נרשמו בכל המדדים הענפיים בבורסה

מדד הבנקים קפץ ב-11%, מדד הפיננסים עלה ב-10% • מניית לאומי זינקה ב-11%, וקבוצת דלק טסה ב-20% • עליות חדות בשוק האג"ח • מדדי הביטוח והנפט מזנקים 8% • רונן מנחם: "יש נטייה לאמץ תרחישי קיצון, וככל שהשווקים מתמחרים מצב כזה, העליות לאחר מכן יהיו מהירות"

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

יום המסחר בבורסה של תל אביב הסתיים היום (ג') בעליות חדות. מדד ת"א 35 זינק ב-7.1%, מדד ת"א 125 קפץ ב-6.7%, ומדד ת"א 90 טיפס ב-7.4%. את העליות הובילו מניות הפיננסים כשמדד הבנקים זינק ב-11.2% ומדד הפיננסים ב-10.3%. מניית בנק לאומי זינקה ב-11%, הפועלים ב-8.4% ומניית הפניקס ב-12%. עוד בין העליות הבולטות, קבוצת דלק טסה ב-20% ושיכון ובינוי ב-19% .

עליות של 8%-9% נרשמו במדדי הביטוח, הטכנולוגיה הנפט והגז והתקשורת. מדד הנדל"ן עלה ב-6.8% ומדד הביומד הסתפק בעלייה של "רק" 4% .

16:00

עליות חדות בבורסה בתל אביב בעקבות העליות בשוקי העולם, כשבוול סטריט המדדים מזנקים בכ-6% ובאירופה הדאקס מנתר ב-7%. מדד ת"א 35 מזנק ב-6.5%, מדד הבנקים מזנק ביותר מ-10% בהובלת לאומי ומזרחי-טפחות שמזנקות ב-12% ו-13% בהתאמה.

נייס מזנקת ב-8%, פתאל ב-5%, אנלייט ב-12% ובזק מזנקת ב-4%.

מחזור המסחר בשוק המניות בשעה זו נושק ל-2 מיליארד שקל.

13:30

ריבאונד חד בבורסה בתל אביב בדומה לסנטימנט בשוקי העולם בהמשך לצעד של הבנק המרכזי של ארה"ב, שהביע מחוייבות לשמור על תפקוד המערכת הפיננסית בעת משבר הקורונה. עיני המשקיעים מופנות לארה"ב, באם תוכנית הסיוע של טראמפ תאושר על ידי המחוקק.

מדד ת"א 35 מזנק ב-7%, ת"א 90 מנתר ב-7.5%, מדד הבנקים מזנק בכ-10%, מדד ת"א נפט-גז מזנק ביותר מ-9% ומדד הביטוח ב-8.5%.

מניית דלק  מזנקת בכ-20%, האג"ח של הקבוצה נסחרות תשואה שמגלמת הסדר חוב. מידרוג חתכה את הדירוג של דלק אתמול.

פריגו  מזנקת ב-8.7%, טבע  קופצת בכ-6%. בבית ההשקעות איי.בי.איי התייחסו לסקטור הפארמה בחיוב נוכח משבר הקורונה.

11:45

עליות חדות בבורסה בתל אביב. מדד ת"א 35 מזנק ביותר מ-5%, כך גם מדד ת"א 90. בשעה זו החוזים העתידיים בניו יורק מזנקים בחדות כאשר השוק מעכל את ההודעה של הבנק האמריקאי המרכזי אתמול, ולפיה הוא יתמוך ולמעשה ירכוש כל דבר על מנת לדאוג לתפקוד השווקים הפיננסיים.

בשוק האג"ח נרשמות היום עליות חדות גם בממשלתיות וגם בקונצרניות. הממשלתית השקלית ל-30 שנה מזנקת ב-2.6%, והתשואה עליה יורדת מתחת ל-2%. מדדי התל בונד מזנקים בשיעורים של עד 5%.

"אנחנו עשויים להיות מופתעים לטובה. מאד יכול להיות שנראה התאוששות כבר במחצית השנייה של השנה", אמר רונן מנחם, הכלכלן הראשי של מזרחי-טפחות. "כשמגיעים למשבר כזה יש נטייה בציבור, במשקי הבית וחברות זה לאמץ תרחישי קיצון, וכלל שהשווקים מתמחרים מצב כזה, העליות לאחר מכן יהיו מהירות. במשברים שהיו בעבר מה שראינו, שלקראת יציאה ממשבר הייתה עלייה חדה ברמת התנודתיות. היום אנו רואים רמה גבוהה של תנודתיות בשוק האמריקאי, ויכול להיות שהירידות מגיעות לשלב המיצוי".

10:40

המדדים המובילים בת"א רושמים עליות של סביב 4%, וכל מניות ת"א-125 רושמות עליות נאות, למעט ירידה קלה במניית איי.אפ.אפ.

מניית דלק מזנקת בכ-23%. אתמול הודיעה מידרוג על הורדת דירוג לחברה בשל קשיי נזילות.

מניית מגה אור  רושמת זינוק של יותר מ-6%. אתמול פורסם כי ביג  ומגה אור שוקלות לסגת מעסקת רכישת ישפרו מנכסים ובנין .  

מדדי הנפט והביטוח עולים כעת סביב 5%. כלל ביטוח מתחזקת יותר מ-3%. אתמול פורסם כי החברה וקרן JTLV רכשו 50% מפארק העסקים ביקום בכ-243 מיליון שקל. 

10:00

המסחר בתל אביב נפתח היום בעליות חדות במדדים המובילים, לאר השהיה של 5 דקות בתחילת המסחר על רקע העליות החדות במדדים. שלושת המדדים המובילים מטפסים בשיעורים של 5.5%-4.5%. מניית קבוצת דלק שקרסה אתמול מזנקת ב-25%. כל המניות במדד ת"א-125 עולות, רובן עליות חדות. 

מדד הנפט והגז נוסק ב-7% ועליות דומות נרשמות במדד הביטוח. מדד הבנקים עולה 5%. רציו פטרוליום עולה יותר מ-14%.

עוד בולטות בעליות מניות פתאל, לייבפרסון ושפיר שמתחזקות בכ-10%. 

08:45

מגמה מעורבת בשוק המט"ח הבוקר, כאשר האירו מטפס ב-0.5% מול השקל ל-3.972 שקלים, והדולר יורד ב-0.8% ל-3.669 שקלים.

06:00

התנודתיות הגבוהה בבורסה של תל אביב צפויה להימשך היום. זאת, לאחר שהמסחר בוול סטריט הסתיים במגמה שלילית. בשעה זו החוזים העתידיים בוול סטריט מטפסים, ובאסיה המדדים עולים בחדות.

מניות איי.אפ.אפ וטבע  צפויות לרשום ירידות לאחר שחזרו מוול סטריט עם פערים שליליים. מנגד, נייס , פריגו , לייבפרסון  ואופקו צפויות לעלות בעקבות פערי ארביטראז' חיוביים. 

אתמול ננעל המסחר בבורסה המקומית בירידות, לאחר יום תנודתי במיוחד. במהלך המסחר הודיע בנק ישראל על תוכנית להרחבה כמותית. הבנק המרכזי, בראשות הנגיד אמיר ירון, מסר כי בכוונתו לרכוש אג"ח ממשלתי בהיקף של 50 מיליארד שקל. זאת, במטרה להקל על תנאי האשראי במשק ולתמוך בפעילות הכלכלית. 

בעקבות ההודעה נרשם שינוי מגמה חד בשוק האג"ח הממשלתיות והאגרות הארוכות עברו לעליות. אורי גרינפלד, הכלכלן והאסטרטג הראשי של פסגות, ציין בעקבות ההודעה כי "כמו תמיד בכל מה שנוגע למקבלי ההחלטות בישראל מדובר להערכתנו על צעד הססני מדי. למרות שזהו אכן סכום שיאפשר לבנק ישראל למתן את עליית התשואות שנובעת מהפדיונות של קרנות הנאמנות, מכיוון שגם בישראל סביר להניח שהממשלה תוציא בשלב כלשהו תוכנית פעולה מאסיבית, זהו לא סכום שיאפשר לתמוך בשוק האג"ח במידה והגירעון יתקרב לרמה של 10%. לכן, אנו מעריכים שלא מדובר על הצעד האחרון של בנק ישראל והוא גם יודיע בקרוב על התערבות בשוק הקונצרני ועל הגדלה של היקף רכישות האג"ח הממשלתיות".