הכנסת הקימה ועדת כספים חדשה וזמנית בראשות ח"כ עודד פורר

ועדת הכספים הפכה לצומת הדרכים דרכה התרכזו החלטות מרובות, הרבה מעבר לשינויי תקציב • שינוי בראשות הוועדה, גם אם זמני, הינו דרמטי במיוחד - יו"ר הוועדה משמש כמנכ"ל כלכלי בפועל של מדינת ישראל

עודד פורר/ צילום: איל יצהר
עודד פורר/ צילום: איל יצהר

הוועדה המסדרת, הגוף שמניע את פעילות הכנסת ה-23 וזאת עד להקמת ועדות קבועות, נבחרה אתמול בלילה, בראשות ח״כ אבי ניסנקורן מכחול לבן. מיד אחרי הצבעה במליאה, שנערכה בקבוצות-קבוצות, כונסה הוועדה המסדרת והחליטה על הקמת הועדות הנוספות.

ועדת הכספים עברה מן הידיים של ח״כ משה גפני (יהדות התורה) לידיו של ח״כ עודד פורר (ישראל ביתנו). בועדת הכספים חברים חמישה ח״כים מן הליכוד, ארבעה ח״כים מכחול לבן, אורית פרקש הכהן, מיקי לוי, מיכאל ביטון ואבי ניסנקורן. מן הרשימה המשותפת חברים שלושה ח״כים ומשאר הסיעות - ש״ס, עבודה-מרצ (איציק שמולי), יהדות התורה וישראל ביתנו, חבר אחד.

מספר סיעות, הליכוד, ש״ס, יהדות התורה והמשותפת הודיעו שימסרו את שמות חברי הכנסת המשתתפים בשלב מאוחר יותר.

בעת ההצבעה על הרכב ועדת הכספים ו-ועדת חוץ ובטחון זמניות, החליט ח״כ מיקי זוהר להוציא את כל חברי סיעתו וחברי בלוק 58 אל מחוץ לחדר הוועדה ולהחרים את הדיונים.

יו״ר ועדת הכספים החדש, עודד פורר מכהן כחבר כנסת מאז ספטמבר 2015. הוא נכנס לכנסת ה-20, מיד אחרי התפטרותו של שרון גל מכהונה.

בעברו שימש כמנכ״ל משרד העליה והקליטה תחת השרה סופה לנדבר. בשנה האחרונה הוא משמש כיו״ר סיעת ישראל ביתנו.

העברת האחריות על ועדת הכספים, גם אם זמנית בינתיים, בין יהדות התורה לישראל ביתנו, הינה דרמטית במיוחד. ח״כ גפני שימש בשנה האחרונה כמנכ״ל כלכלי בפועל של מדינת ישראל, כאשר המדינה נמצאת ללא תקציב מאושר וללא ועדות אחרות בכנסת. ועדת הכספים הפכה לצומת הדרכים דרכה התרכזו החלטות מרובות, הרבה מעבר לשינויי תקציב.

בשבועות האחרונים ביתר שאת, עם פרוץ משבר הקורונה, צריך היה לקבל החלטות רבות בתחום הבריאות ובענפים אחרים במשק.

היום (ג׳) צפויה הממשלה להציג תכנית מסיבית לחילוץ עצמאים ובעלי עסקים קטנים, ואת התכנית יהיה צריך להעביר בתיאום עם ועדת הכספים ולעשות זאת בלוח זמנים מהיר במיוחד.

עוד במהלך הלילה הוקמה ועדה לענייני טיפול במגיפת הקורונה. יו״ר הועדה הוא ח״כ עופר שלח והיא מונה שלושה נציגי כחול לבן, ארבעה נציגי ליכוד, שלושה נציגים מהרשימה המשותפת ונציג אחד מכל אחת מן המפלגות הבאות, ישראל ביתנו, ש״ס, ימינה, יהדות התורה והעבודה-מרצ.

בנוסף הוקמו ועדות זמניות לחינוך, עבודה-רווחה, מיגור האלימות בחברה הערבית.