קבוצת דלק רכב משחררת אזהרה: "משבר הקורונה, אם יימשך, ישפיע לרעה על היכולת לספק רכב"

מניית יבואנית מאזדה ופורד שבשליטת גיל אגמון צנחה בכ-51% מתחיל השנה • "משבר הקורונה הולך ומחמיר ומתפשט ברחבי העולם ולא ניתן להעריך כיצד הוא ימשיך ויתפתח בהמשך שנת 2020"

קבוצת דלק רכב, יבואנית מאזדה ופורד, מצטרפת לשורת אזהרות הרווח של גופים בענף הרכב בעקבות משבר הקורונה. בהודעה לבורסה כותבת החברה כי "משבר הקורונה הולך ומחמיר ומתפשט ברחבי העולם ולא ניתן להעריך כיצד הוא ימשיך ויתפתח בהמשך שנת 2020, ומה יהיה היקף השפעתו על הכלכלה המקומית והגלובאלית.

"המשבר משפיע על פעילות הקבוצה בתחומי ייבוא הרכב ויבוא חלפים ומתן שירותי מוסך במספר מישורים ובהם ירידה בשיעורי הצריכה בישראל, אשר עלול להוביל לפגיעה בביקושים לכלי רכב חדשים אותם משווקת הקבוצה, אם לצרכנים פרטיים ואם לחברות הליסינג בגין ירידה בפעילותם לאור המשבר. בנוסף, בשל משבר הקורונה הוטלו במדינת ישראל מגבלות על אופן מכירת הרכבים ומתן שירותי מוסך בגין סגירת פעילות אולמות התצוגה ומגבלות על פעילות המוסכים".

בדלק רכב כותבים בהודעה כי הקבוצה חשופה לתנודות החדות החלות בשערי המט"ח, וכי המשבר מוביל לפגיעה, חלקית או מלאה, בפעילות מפעלי הייצור הממוקמים באירופה ובארה"ב בהם מיוצרים כלי הרכב וחלקיהן של יצרניות הרכב אותם משווקת הקבוצה, דבר שעשוי להוביל לשיבושים בשרשרת האספקה הלוגיסטית של תעשיית הרכב הגלובלית ובאספקת הרכבים לישראל.

החברה מוסיפה כי למיטב ידיעת החברה יצרניות הרכב BMW ופורד עצרו את הייצור לכמה שבועות במפעליהן, אם כי נכון למועד אישור הדוח לא הייתה לכך השפעה מהותית על מלאי הרכבים המיובאים ו/או על מלאי החלפים לפעילות השוטפת של תחומי יבוא כלי רכב ותחום יבוא חלקי חילוף ומתן שירותי מוסך בטווח הזמן הקרוב.

בחברה מסכמים כי בשל חוסר הבהירות לגבי התמשכות המשבר והיקפו, לא ניתן להעריך את היקף ההשפעה של משבר הקורונה על תוצאותיה העסקיות של הקבוצה בתחומי פעילות ייבוא הרכב וייבוא חלפים ומתן שירותי מוסך.

עם זאת, ככל שיארך הזמן עד להיחלשות המשבר והסרת המגבלות, עשויה להיות לכך השפעה מהותית לרעה על יכולתה של הקבוצה לספק כלי רכב ועל תוצאותיה העתידיות של החברה.

כמו כן, בעקבות הירידות החדות בשוקי ההון בארץ ובעולם חלה פגיעה בשווי ניירות הערך הסחירים בהם מחזיקה הקבוצה. יצוין כי נכון לסוף 2018 החזיקה החברה במניות של פורד וב.מ.וו בהיקף של כ-100 מיליון שקל.

המניות של שתי החברות נשחקו בקרוב ל-50% מאז התחלת המשבר. בעל השליטה בדלק רכב (45%) הוא גיל אגמון שרכש בדצמבר האחרון כ-7% ממניות החברה שהוחזקו בידי קבוצת דלק תמורת כ-135 מיליון שקל - פרמיה של 20% על מחיר הבסיס של דלק רכב בעת הרכישה. מניית החברה צנחה בכ-51.8% מתחילת השנה.

בשבועות האחרונים פרסמו מספר חברות מרכזיות בענף הרכב והליסינג אזהרות בשל השפעת משבר הקורונה על ענף הרכב.