האם זה הזמן להשקיע בחברות משחקים?

פעילות המשחקים אמורה לספק לסוני היפנית רוח גבית בימי הסגר הנוכחיים, כאשר מאות מיליוני תושבים ברחבי העולם נצורים בביתם, והדבר עשוי להגדיל את הוצאותיהם לרכישת משחקים חדשים

מבקרים בתערוכת סוני. החברה נהנית מצמיחת שבבי ההדמיה למצלמות הסלולר  / צילום: Issei Kato, רויטרס
מבקרים בתערוכת סוני. החברה נהנית מצמיחת שבבי ההדמיה למצלמות הסלולר / צילום: Issei Kato, רויטרס

חברת Sony  היפנית (סימול בארה"ב: SNE) היא מובילה עולמית בשוק בידור ומדיה דיגיטלי, הנסחרת בשווי שוק של כ-70 מיליארד דולר, ופעילה במגוון רחב של תחומים, כולל אלקטרוניקה צרכנית, משחקים אינטראקטיביים, מוזיקה, הפקת סרטים וטלוויזיה, שבבים ועוד. החברה נוסדה לפני למעלה מ-70 שנה והתפתחה במהלך השנים לשוקי הטכנולוגיה, הבידור והמדיה, תוך שמירה על חדשנות ומעמד מוביל בתחומי פעילותה.

חברת סוני פעלה היסטורית בתחומי האלקטרוניקה הצרכנית, בהיותה יצרנית מובילה של מותגי טלוויזיות, מצלמות, מוצרי אודיו, מכשירי סלולר ומכשירים אלקטרוניים אחרים. פעילות זו אחראית עדיין על כרבע מסך הכנסות החברה, אך תרומתה לרווח התפעולי ירדה לכ-13% בלבד, כאשר דעיכה ארוכת טווח בפעילות זו, עקב לחצי מחירים ותחרות עזה, מתקזזת כנגד מספר מנועי צמיחה חשובים, בהם מחזיקה סוני במעמד המוביל בשוק.

משחקים

תחום הצמיחה הגדול ביותר עבור החברה הוא המשחקים, בו מחזיקה סוני במעמד מוביל עם קונסולת המשחקים פלייסטיישן ותוכנה נלווה. פעילות המשחקים אחראית על נתח של כ-23% מהכנסות סוני ושל כ-28% מהרווח התפעולי, ונמצאת בחמש השנים האחרונות במסלול צמיחה מואצת, עם גידול חזק במיוחד במכירות התוכנה (לצד יציבות במכירות החומרה). הכנסות חטיבת המשחקים נהנות מהחלפת דורות של הקונסולות וממכירות חוזרות בגין מנויים, עדכוני LIVE, משחקים ייחודיים ועוד. פעילות המשחקים אמורה לספק לסוני רוח גבית בימי הסגר הנוכחיים, כאשר מאות מיליוני תושבים ברחבי העולם נצורים בביתם, והדבר עשוי להגדיל את הוצאותיהם לרכישת משחקים חדשים.

שבבים

תחום הצמיחה השני עבור סוני הוא שבבי הדמיה למצלמות הסלולר CMOS Image Sensor, שוק שנמצא במגמת צמיחה ארוכה, כאשר החברה מחזיקה בנתח שוק מוביל של כ-50%, בשל מעמדה כספקית הבלעדית של שבבי הדמיה למכשירי מובילת הסלולר אפל (AAPL) מאז 2014. בכך נהנית סוני מהצלחת אפל בשוק ומגידול במספר המצלמות במכשירים החדשים. מלבד שוק הסלולר, לחברה הזדמנות ארוכת טווח בשוק הרכב, שנהנה מגידול בתוכן השבבים ברכבים חדשים.

מוזיקה דיגיטלית

תחום הצמיחה השלישי עבור סוני הוא המוזיקה הדיגיטלית, בו היא מחזיקה במעמד מוביל עם נתח שוק של מעל 20%. לחברה זכויות יוצרים על מאגרים גדולים של מוזיקה, והיא נהנית מצמיחה מואצת בנתח הכנסות מצפייה ישירה בפלטפורמות הדיגיטליות, תהליך שמוביל להאצה בקצב הצמיחה הכולל בחטיבת המוזיקה ולשיפור בשיעורי הרווחית. חטיבת המוזיקה אחראית על כ-10% מסך הכנסות סוני, אך מניבה כ-16% מהרווח התפעולי בחברה. המצב הנוכחי של מגפת הקורונה אמור לספק תמיכה גם לפעילות זו, בשל הגידול בצפייה ישירה וצריכת מוזיקה באמצעים דיגיטליים, על חשבון הופעות חיות שבוטלו.

תמחור המניה

מעמדה המוביל של סוני בתחום המדיה הדיגיטלית ומגוון מנועי הצמיחה בתחומים שונים, אינם מגולמים כראוי, להערכתנו, בתמחורה הנוכחי של מניית SNE, הנסחרת במכפיל רווח של 12 ובמכפיל EV/EBITDA של 5 לתחזיות הקונצנזוס לשנה הקרובה. חשוב לציין כי פעילות סוני מניבה תזרים מזומנים חזק של כ-9 מיליארד דולר בשנה, כאשר החברה אינה ממונפת - יתרון משמעותי בימי המשבר בשווקים.

מניית SNE מדורגת באופנהיימר בהמלצת Outperform עם מחיר יעד של 70 דולר, גבוה בכ-30% ממחירה הנוכחי, ולהערכתנו עשויה להוות הזדמנות אטרקטיבית בימים סוערים אלה, בשל מגמת צמיחה ארוכת טווח בתחומי המדיה הדיגיטלית. 

הכותב הוא אנליסט האקוויטי הבכיר בבנק ההשקעות אופנהיימר ישראל. אין לראות באמור הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך, והוא אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם