ביל גייטס: ארה"ב פספסה את ההזדמנות להשתלט על הקורונה ללא סגר

מייסד מיקרוסופט אמר כי ארה"ב לא נערכה למגפה העולמית וכי לא ניצלה את היכולות שלה בצורה נכונה • לדבריו, יש צורך לבצע תיעדוף של אנשים בבדיקות כי "זה הדבר הכי־הכי דחוף" • רק בשבוע שעבר טען גייטס כי תוך 6-10 ארה"ב מסוגלת למגר באופן משמעותי את הקורונה במדינתה

ביל גייטס / צילום: שאטרסטוק
ביל גייטס / צילום: שאטרסטוק

"ארה"ב פספסה את ההזדמנות להשתלט על הקורונה ללא סגר כלל. לא פעלנו מספיק מהר כדי שנוכל להימנע מ-SHUTDOWN" - כך אמר הערב (ג') ביל גייטס, המייסד של מיקרוסופט בתוכנית הרשת TED Connects. לדבריו, ארה"ב הייתה צריכה להיות יותר ערנית ודרוכה בינואר להתפתחות המגפה שהתפרצה בסין חודש לפני כן, בדצמבר. "למרבה הצער מעט מאוד היערכות נעשתה בארה"ב ליום כזה", אמר גייטס, אך גם הבהיר שלמרות זאת הוא "נשאר אופטימי".

"מבחינת הבדיקות, אנחנו עדיין לא מנצלים את היכולות שלנו ומיישמים אותן על אנשים שהכי זקוקים להם", אמר גייטס. "הבדיקות צריכות להיעשות בצורה יותר מסודרת. יש צורך לבצע תיעדוף - זה הדבר הכי־הכי דחוף".

בימים האחרונים, פקידי ממשל הורו לתושבים להישאר בבית במטרה להאט את התפשטות נגיף הקורונה שעד כה נמצאו חיובי בכ־46,500 אמריקאים. חלק מהמדינות ובהן קליפורניה וניו יורק הורו לכל העסקים הלא חיוניים - בתי קפה, מסעדות, ברים וכד' - להיסגר באופן זמני. כתוצאה מכך, תביעות האבטלה גדלות והשווקים צנחו לרמות שפל שלא נראו שנים רבות.

גייטס התייחס לסגר ואמר כי הבידוד הוא "הרה אסון" לכלכלה, אך הוסיף כי ברור לו שאין באמת דרך אחרת להתמודד עם המצב עכשיו. גייטס מציע כי הסגר הכללי יימשך שישה עד עשרה שבועות.

לדבריו, "קשה מאוד לומר לאנשים, 'תמשיכו ללכת למסעדות, תקנו בתים חדשים, תתעלמו מערימת הגופות שנערמת בפינת הרחוב. תמשיכו לבזבז כסף כי יש איזה פוליטיקאי שחושב שהתמ"ג יותר חשוב עכשיו".

גייטס הוסיף כי קשה לומר לאנשים במהלך מגיפה "שהם צריכים להמשיך בפעילות הרגילה שלהם כשהם יודעים שהם יכולים להפיץ ככה את המחלה".

גייטס לא חסך ביקורת מהממשל האמריקאי ואמרה כי ארה"ב צריכה לבצע יותר בדיקות ולהחליט בצורה טובה יותר מי צריך להיבדק בפועל.

נזכיר כי רק בשבוע שעבר טען גייטס כי תוך 6-10 ארה"ב תהיה מסוגלת למגר באופן משמעותי את הקורונה. בראיון גולשים לאתר Reddit אמר מייסד מיקרוסופט כי חיסול הנגיף עלול להימשך 10 שבועות - אם הדברים יתנהלו כמו שצריך.