רשות התקשורת בבריטניה: מכירה בהשפעות הקורונה, תומכת בגופי השידור

סוכנות התקשורת הממשלתית של בריטניה, Ofcom, מודיעה כי תתמוך יחד עם הממשלה בגופי השידור על רקע "האתגרים התפעוליים והכלכליים כתוצאה מנגיף הקורונה" • בין היתר צפויות הקלות רגולטוריות: "ננקוט בגישה פרגמטית לאכיפה במהלך תקופה זו"

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג‘ונסון / צילום: רויטרס
ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג‘ונסון / צילום: רויטרס

בזמן שבישראל ממתינים הערוצים המסחריים להתייחסות של משרד התקשורת על בקשתם להקלות, סוכנות התקשורת הממשלתית של בריטניה, "אופקום" (Ofcom), מודיעה כי תתמוך יחד עם הממשלה בגופי השידור על רקע האתגרים התפעוליים והכלכליים כתוצאה מנגיף הקורונה. 

בדוח ייעודי המתייחס למשבר הקורונה שפרסמה "אופקום", נכתב: "זו תקופה חסרת תקדים עבור ארצנו, ומעולם לא היה חשוב יותר לשמור על תקשורת ברחבי בריטניה. במהלך החודשים הקרובים הסקטורים של אופקום ימלאו תפקיד חיוני בתמיכה במשפחות, עסקים ואנשים פרטיים, שכן כולנו מתאימים את הדרך בה אנו חיים, עובדים ומתקשרים בעקבות נגיף הקורונה".

עוד נכתב כי "אנו מודעים לכך שתוכנית העבודה המתוכננת שלנו תצטרך לעבור התאמה ותזמון מחדש, כך שבעלי העניין שלנו יוכלו למקד את זמנם ומאמצם בעניינים קריטיים לעסקים. אנו גם מוכנים להתאים את גישת הרגולציה שלנו... ננקוט גישה פרגמטית לאכיפה במהלך תקופה זו. העמידה בחובות רגולטוריות ממשיכה להיות חשובה. עם זאת, אנו מכירים בכך שההשפעה של נגיף הקורונה פירושה שלא תמיד ניתן יהיה לעמוד בהתחייבויות אלה. בנסיבות כאלה, על התעשייה לקבל החלטות התומכות בשירותים קריטיים, באנשים פגיעים ובאנשים המסתמכים על שירותי תקשורת. אנו נתמוך בהחלטות אלה, אם הן עומדות באינטרס של צרכנים ועסקים.

"אופקום תישאר בקשר הדוק עם הסקטורים שלנו במהלך השבועות הקרובים, כך שנוכל להגיב במהירות לכל התפתחויות חדשות. לדוגמה, כבר פנינו בכתב לכל בעלי רישיונות השידור ישירות עם ייעוץ מפורט יותר, ואנו עובדים עם התעשייה והממשלה כדי לוודא שלקוחות הטלקום יישארו מחוברים, נתמכים אם הם נאבקים כלכלית ומוגנים מחשבונות גבוהים באופן בלתי צפוי".

ב"אופקום" אף השעו באופן מידי את כל מועדי הדדליין לדיונים ולבקשות אינפורמציה ושמו בהמתנה דיונים, החלטות ובקשות מידע חדשות.

כזכור, לפני שבוע פורסם ב"גלובס" כי מנכ"לי קשת ורשת אבי ניר ואבי בן טל דורשים משר התקשורת דוד אמסלם סיוע במיליונים. השניים בקשו לשחרר להם את 35 מיליון השקלים ששילמו הערוצים עבור אפיקי השידור ואשר לשר התקשורת יש סמכות לשחרר, וכן ביטול מיידי של תנאי הרישיון שלהם, שהם למעשה כספים שהערוצים משלמים למדינה.

בשיחה עם אמסלם סיפרו המנכ"לים על המתרחש בערוצים בימים אלה: לדברי מנכ"ל קשת אבי ניר, "קיים פער עצום בין תפקידנו הציבורי לבין המציאות הכלכלית שלנו. אנחנו מהווים לכל עניין טלוויזיה ציבורית, משדרים כמות שעות עצומה ומקבלים שיעורי צפייה גבוהים באופן חריג. אנחנו חושבים שיש לנו תפקיד קריטי בתקופה זאת, וכחברות אנחנו מקבלים אותו. מצד שני, אנחנו חיים אך ורק מפרסומות, אין לנו תמיכה כלכלית של המדינה, אין לנו דמי מנוי, וברגע שאנחנו חווים בערך 80% מהפרסום, אנחנו חיים על מצב של זמן שאול".

השר סירב להתחייב בפני השניים על צעדים מיידיים.