"אם ביידן לא יפנה שמאלה, טראמפ ינצח בבבחירות"

הקמפיין של ברני סנדרס מאבד מומנטום - וג'ו ביידן פותח מולו פער בפריימריז הדמוקרטים • מה השתבש בקמפיין שלו? • האם לסגן הנשיא לשעבר יש סיכוי לנצח את טראמפ? • למה הצעירים לא יוצאים בהמוניהם להצביע? • ד"ר דב חנין והבמאי ברק היימן מתארחים ב"מדריך לטראמפיסט" • האזינו

ברני סנדרס / צילום: Pablo Martinez Monsivais, Associated Press
ברני סנדרס / צילום: Pablo Martinez Monsivais, Associated Press

תוך כדי מאבק גלובלי במגיפת הקורונה, הפריימריז הדמוקרטים נדחקו לשולי החדשות בארה״ב. מדינות רבות בארה״ב דחו את מועד ההצבעה, והפכו את הפריימריז להצבעה באמצעות הדואר. בתוך כך, ברני סנדרס כבר לא יכול לכנס את עצרות הקמפיין הגדולות שלו והמומנטום אבד. במהלך חודש מארס, עוד לפני הפיכת משבר הקורונה לאירוע רב מימדים בארה״ב, סגן הנשיא לשעבר ביידן פתח פער בספירת הצירים.

סנדרס אינו מרמז כי הקמפיין שלו עומד להסתיים בשלב זה, אך במדריך לטראמפיסט כינסנו פרק לדון באיש, באופי הקמפיין ובהשפעה שלו על הכלכלה האמריקאית ועל תפיסות מערכת הבריאות.

דב חנין / צילום: שלומי יוסף
 דב חנין / צילום: שלומי יוסף

חבר הכנסת לשעבר ד״ר דב חנין, כיום מרצה במחלקה למדיניות ציבורית ובפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל-אביב מספר על הפערים, לדעתו, בין סנדרס לביידן. 
״ביידן הוא מועמד לא אמיץ, שתמיד חשב בתוך הקופסה ואין זה פלא שהוא לא מעורר התלהבות. הוא מועמד המסמל את הממסד הדמוקרטי והסיבה היחידה להצביע לו, היא כיוון שמולו עומד נשיא מסוכן״. עוד אומר חנין שהמפתח של ביידן לנצחון בנובמבר חייב להיות פניה שמאלה. ״לא לעשות מה שמומחים מציעים לפוליטקאים, לפנות לבוחר החציוני, כי הוא לא יצליח להביא קולות מרכז. ביידן צריך לגייס את האגף הפרוגרסיבי ולא ללכת בדרכה של הילארי ב-2016. אם יעשה זאת, אני חושש שלטראמפ יש סיכוי לנצח״.

אורח נוסף בפודקאסט הוא הבמאי ברק היימן, יוצרו של הסרט ׳החבר דב׳ שליווה את ד״ר חנין בצילומי הסרט והוא משתף בגישות דוקומנטריות. ״אם הייתי מצלם סרט על ברני, הייתי פותח אותו במקומות שהותירו חותמם על ברני, כמו קיבוץ משמר העמקים, אבל גם הייתי מתחיל עם יהודים וציוניים הרואים בברני עוכר ישראל. הייתי מתרכז בנקודה היהודית, עם שונאיו של ברני ואלה המפחדים ממנו כיוון שהוא יותר מדי שמאלני״.

עוד בפרק הפודקאסט: על הסנטור השמרני ראנד פול שהצביע נגד חבילות סיוע לנפגעי קורונה ואז חלה בנגיף, הסנטורית איימי קלובשאר שלא פגשה את הבעל שלה ל 14 יום, כיוון שחלה בנגיף, ואיך שינה הזמר ניל דיאמונד את מילות השיר ׳סוויט קרוליין׳ במיוחד עבור עשרות מליוני המסוגרים.

הצטרפו לקהילת המדריך לטראמפיסט

עקבו אחר הפודקאסט באפל פודקאסטס, גוגל פודקאסטס, ספוטיפיי או באפליקציית הפודקאסטים האהובה עליכם