הרשות השנייה אישרה שילוב חסויות מסחריות במהדורות החדשות

ההחלטה החדשה תהיה בתוקף כל זמן שתקנות החירום תהיינה בתוקף

יוליה שמאלוב–ברקוביץ’, יו”רית הרשות השנייה / צילום: כדיה לוי
יוליה שמאלוב–ברקוביץ’, יו”רית הרשות השנייה / צילום: כדיה לוי

ההשקעות הכספיות הכבדות מול הירידה בהכנסות של הערוצים המסחריים הביאו להחלטה יוצאת דופן של הרשות השנייה המפקחת עליהם: ברשות הוחלט לאפשר שילוב חסויות של מפרסמים מסחריים גם במהדורות החדשות, באופן דומה לחסויות מזג-האוויר. עם זאת, על-מנת למנוע תחושה של מסחור המהדורה, הרשות מבקשת מבעלות הרישיון לציין בזמן החסות כי "התשדיר בחסות מפרסם X", ולא "מהדורת החדשות בחסות המפרסם".

בתקנות הרשות השנייה קיימים כללים מסודרים לגבי האופן בו מוצגות חסויות, אך עד עתה הוא לא חל על מהדורות החדשות, בהן נאסר לחלוטין שילוב חסויות. ההחלטה החדשה של הרשות תהיה בתוקף כל זמן שתקנות החירום תהיינה בתוקף.

נזכיר כי משבר הקורונה תפס את הערוצים המסחריים בעיתוי רגיש במיוחד - תקופת הפרסום לקראת פסח, שאמורה להיות נקודת שיא גם מבחינת הביקוש לפרסום וגם מבחינת המחיר. המשבר, שפגע באופן דרמטי בתעשיות רבות, הביא להפחתה משמעותית בהיקפי הפרסום וכפועל יוצא מזה גם במחיר.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", מסוף השבוע שעבר החלה התעוררות מסוימת של מפרסמים, שלאחר ההלם הראשון חזרו לפרסם. עם זאת, היקף הפרסום רחוק מלהגיע למה שאמור היה להיות, ועדיין יש הרבה דקות פרסום ללא דורש בברייקים.

האפשרות לשדר חסויות בזמן מהדורות החדשות לא אמור להחליף את הפרסום הרגיל, אלא להוות אלטרנטיבה למפרסמים קטנים שאינם יכולים לשלם על פרסום בברייק רגיל, או למפרסמים שרוצים להפחית פרסום אך אינם רוצים להוריד אותו לגמרי.

יוליה שמאלוב-ברקוביץ', יו"רית הרשות השנייה, אמרה בתגובה: "ההחלטה התקבלה לאור המצב הכלכלי הנגזר מתקנות החירום, ועל-מנת לסייע לשידור המסחרי לצלוח את המשבר. הרשות השנייה עומדת בקשר שוטף עם הערוצים השונים בטלוויזיה וברדיו, על-מנת לעמוד מקרוב אחר השפעות המשבר עליהם".