ארה"ב ניסתה לכפות על מדינות G7 לקרוא לקורונה "הווירוס מווהאן"

בצעד חריג מאוד ומחוץ לפרוטוקול הרשמי, ועידת G7 של שרי החוץ, שעסקה בהשלכות המגפה המתפשטת בעולם, הסתיימה ללא הצהרה משותפת, לאחר שאף מדינה לא הסכימה לכנות את הקורונה בשם שהנשיא טראמפ מתעקש לקרוא לה בשבועות האחרונים - "הווירוס הסיני" או "הווירוס מווהאן"

מנהיגי מדינות G7 / צילום: רויטרס Philippe Wojazer
מנהיגי מדינות G7 / צילום: רויטרס Philippe Wojazer

ישיבת שרי חוץ מקבוצת שבע המדינות הסתיימה ביום רביעי ללא הצהרה משותפת כפי שנעשה באופן מסורתי. הסיבה? סירוב כל המדינות להסכים לבקשת ארה"ב לכנות את נגיף הקורונה בשם "הווירוס מווהאן" - כך על פי דיווח ב"דר שפיגל" הגרמני. בתדרוך עם העיתונאים, מזכיר המדינה מייק פומפאו סירב להתייחס לאי ההסכמה שהתגלעה בין נציגי המדינות.

הישיבה שארה"ב עמדה בראשה, נקבעה מלכתחילה כדי לדון בסוגיות בינלאומיות שונות שעולות בעת הזו בשל התפרצות הקורונה בכל רחבי העולם ובהן התיירות העולמית שנפגעה קשות המשברים הכלכליים והחברתיים שהמדינות חוות בימים אלו.

במסיבת עיתונאים שנערכה ביום שני הנשיא טראמפ ביקש מאזרחי ארה"ב לא להפגין עוינות כלפי האזרחי הסיניים שמתגוררים בארה"ב. זאת ככל הנראה בהמשך לטענות שעלו בשבועות האחרונים לפיהן טראמפ בעצמו הביא למתקפת שנאה כלפי אזרחים שמוצאם מהמזרח הרחוק בין היתר בגלל שהוא סירב לכנות את הווירוס בשמו "קורונה", ובמקום זאת כינה אותו "הווירוס הסיני" או "הווירוס מווהאן".

"זה מאד חשוב שאנחנו נגן על הקהילה האסייאתית-אמריקאית בארה"ב ובכל רחבי העולם", אמר הנשיא שמיד גם צייץ את הדברים. "הם אנשים מדהימים והתפשטות הווירוס היא בשום צורה ואופן לא אשמתם. הם עובדים איתנו בצמידות להיפטר מממנו. אנחנו ננצח ביחד", סיים טראמפ.