הוועדה המסדרת אישרה את כינוס המליאה בראשות ח"כ פרץ

ההצבעה על יו"ר כנסת חדש תתקיים היום בשעה 16:00 • בחירה בח"כ מאיר כהן ליו"ר קבוע עלולה לפוצץ את המו"מ על ממשלת אחדות

ההצבעה בוועדה המסדרת על כינוס הכנסת על ידי עמיר פרץ / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
ההצבעה בוועדה המסדרת על כינוס הכנסת על ידי עמיר פרץ / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

הוועדה המסדרת, בראשות ח"כ אבי ניסנקורן, אישרה היום (ה') את בקשתו של ותיק חברי הכנסת ח"כ עמיר פרץ, בתוקף סמכותו על פי החלטת בג"ץ, לכנס את מליאת הכנסת היום בשעה 16:00, לשם בחירת יו"ר כנסת קבוע. 9 ח"כים תמכו לעומת 7 שהתנגדו, אחרי שנציגי בלוק 58 החליטו להפסיק להחרים את הדיונים.

אתמול בלילה פסק בג"ץ במסגרת בקשה לבזיון בית המשפט נגד יו"ר הכנסת היוצא יולי אדלשטיין, שיש לכנס את המליאה ולקיים את ההצבעה על זהות יו"ר הכנסת הבא. כך, פרץ יכהן בתפקיד לשם ניהול ישיבת ההצבעה וזאת תחת אדלשטיין שהודיע כי הוא אינו מכבד את פסיקת בג"ץ.

בינתיים, במסגרת מו"מ לממשלת אחדות הנערך בשעות אלה בין הליכוד לכחול לבן, רואים בבחירת ח"כ מאיר כהן ליו"ר הכנסת הבא כמהלך שיהרוס לחלוטין את הסיכויים לאחדות. זאת כיוון שכהן הוא מסיעת יש עתיד של יאיר לפיד ושם קיימת התנגדות מסיבית להקמת ממשלת אחדות.

ח"כ מיקי זוהר הודיע היום בישיבת הוועדה המסדרת, שאם כהן ימונה ליו"ר הכנסת, זה יפוצץ לחלוטין את המו"מ בין הצדדים. כדי למצוא פתרון, הוצע כי ח"כ גנץ יחזיק בתפקיד יו"ר הכנסת באופן זמני. אך גם מהלך זה לא הבשיל. ח"כ אחמד טיבי, מן הרשימה המשותפת , מיהר לעדכן כי סיעתו תתנגד ותצביע נגד מתוך הבנה שמדובר בפשרה שתשאיר אותם בחוץ.

במקביל, ח"כ אביגדור ליברמן צייץ כי "ישראל ביתנו תומכת במאיר כהן כמועמד ליו"ר הכנסת" והבהיר שזה הפתרון ליציאה מן המשבר הפוליטי כרגע.