מנכ"ל הבורסה: "להנפיק חברות ממשלתיות - ימריץ את השוק ויסייע לתקציב המדינה"

כך אמר איתי בן זאב, מנכ"ל הבורסה, שציין כי "זה יכול לתת זריקת מרץ לשוק", וגם להביא עניין של סוחרים מחו"ל • סוג החברות שיכולות ללכת להנפקה: חברת חשמל, רפאל, תעשיה אווירית או נמל אשדוד

איתי בן זאב, מנכ"ל בורסת ת"א  / צילום: תמר מצפי
איתי בן זאב, מנכ"ל בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

"חד משמעית על המדינה להנפיק חברות ממשלתיות על מנת לסייע לטיפול בגירעון", כך אמר היום (ה') איתי בן זאב, מנכ"ל הבורסה, שציין כי "זה יכול לתת זריקת מרץ לשוק", וגם להביא עניין של סוחרים מחו"ל.

בן זאב הוסיף ואמר כי "ראש הממשלה הורה על הקמת צוות לבחינת צעדים לעשייה עם היציאה מהמשבר. כל תוכנית נמדדת לא רק באסטרטגיה אלא גם ביישום שלה. נושא הנפקת חברות ממשלתיות נמצא על הפרק כבר שנים ויש החלטת ממשלה", אמר בן זאב.

הבורסה שבן זאב מנהל תשמח לקבל לשורות החברות שנסחרות באמצעותה כמה מהחברות הממשלתיות המובילות. נושא זה אכן נדון כבר שנים רבות. כך, לדברי מנכ"ל הבורסה, מדובר בחברות כגון למשל חברת חשמל, רפאל, תעשיה אווירית או נמל אשדוד.
"זו ההזדמנות הכי טובה שיכולה להיות בלשתף את הציבור בחברות הללו וגם לשפר את הממשל התאגידי בחברות הללו, וגם יזרים מיליארדים לתקציב המדינה", אמר בן זאב, בכוונו למהלך כפיתרון חלקי לפריצת הגירעון בשל משבר הקורונה והצורך החשוב בתמיכה בציבור העובדים, העסקים והחברות שנקלעו לקשיים.

האמירה של בן זאב באה בימים שבהם שוק ההון במגננה ואין הנפקות. בנוסף, לא נראה כי יהיה אפשר להפיץ מניות בהנפקה ראשונה לציבור בהצלחה, ואם בכלל תהיה הנפקה היא כנראה תהיה ברמות שווי נמוכות. כלומר, לא נראה שהפיתרון שמציע בן זאב על הפרק כרגע.