חברת Pyramid Analytics גייסה 25 מיליון דולר

קרן ההון סיכון הירושלמית JVP הובילה את סבב הגיוס • בנוסף השתתפו בו המשקיעים הקיימים בחברה, הקרנות וויולה צמיחה, סקויה ו-Maor Investments

חברת הסטארט-אפ Pyramid Analytics, שמפתחת פלטפורמות בינה עסקית לתאגידים, השלימה גיוס של 25 מיליון דולר. את הסבב הובילה קרן ההון סיכון הירושלמית JVP והשתתפו בו המשקיעים הקיימים בחברה, הקרנות וויולה צמיחה, סקויה ו-Maor Investments, שהשיקעה בחברה בסבב פנימי של המשקיעות הקיימות שנערך ב-2018. הגיוס הנוכחי מביא את סך גיוסי החברה ל-77 מיליון דולר ב-4 סבבים.

החברה הוקמה ב-2009 על-ידי  המנכ"ל עמרי קוהל, סמנכ"ל הטכנולוגיות אבי פרץ והרברט הוכטמן, והיא מפתחת מערכות תוכנה לניתוח חכם של נתוני עתק עבור תאגידים. קוהל הוא בעל רקע עסקי-ניהולי, ופרץ והוכטמן הקימו ומכרו יחד שתי חברות בינה עסקית בארה"ב, לפני שחברו אל קוהל להקמת החברה הזו. החברה מעסיקה מעל ל-150 עובדים בעולם, מתוכם כ-70 עובדים במרכז הפיתוח שנמצא בישראל והיתר במרכזי המכירות שלה בארה"ב, בבריטניה ובהולנד.

תחום הבינה העסקית לארגונים גדולים נשלט על ידי חברות ותיקות שמספקות טכנולוגיות מהדור הישן, שאינן דינאמיות, ואינן מתאימות לסביבות ענן. מדובר במערכות שמסוגלות לנהל את כל המידע הארגוני, תוך שמירה על אבטחת מידע פנים ארגונית, ומתן הרשאות שונות לאנשים ולמחלקות לפי צרכיהם העסקיים. סטארט-אפים הפועלים בתחום נוטים בעיקרם לספק כלי בינה עסקית למחלקות מסויימות ולא לארגון שלם ובכך להמנע מבעיית אבטחת המידע העסקי בין המחלקות השונות בארגון. כך, למשל, הייתה חברת Tableau, שנרכשה בשנה שעברה על ידי סיילספורס ב-15 מיליארד דולר.

Pyramid Analytics מספקת פלטפורמת בינה עסקית חוצת מחלקות לארגונים גדולים, שמתחברת למקורות מידע פיזיים ובענן, וכוללת כלי אבטחת מידע והרשאות מתאימות. משקיעי החברה מאמינים כי הייחודיות של הפלטפורמה בשוק היא שהובילה את החברה להכלל בדוח השנתי של Gartner בתחום של פלטפורמות אנליטיקה ו-BI זו השנה השביעית ברציפות.

סבב הגיוס הגדול ביותר של החברה, בסך 30 מיליון דולר, נסגר בשנת 2015, בהובלת קרן ויולה צמיחה, ושימש את החברה לחידוש הפלטפורמה שלה. ב-2017, החברה השיקה את הפלטפורמה המחודשת תוך שילוב טכנולוגיות למידת מכונה, ויכולת התממשקות הן למאגרי נתונים בענן והן למערכות לגאסי, ומאז החברה מעידה על צמיחה מהירה במספר לקוחותיה. באותה התקופה, החברה עברה ממודל רשיון למודל תוכנה כשירות (SaaS). בעבר פורסם כי בין לקוחות החברה נמצאות מיקרוסופט, HP, EMC לצד בנקים, חברות ביטוח ועוד. החברה לא חושפת את לקוחותיה כיום, אך בהודעתה הכריזה כי צירפה בשנתיים האחרונות מאות לקוחות עסקיים לפלטפורמה שלה.

"תחום ה-BI לארגונים בשל לטכנולוגיה פורצת דרך, שתוציא אותו מהקיפאון בו הוא נמצא. אומנם ניתן למצוא בשוק טכנולוגיות נוספות מצליחות, בייחוד בתחום הוויזואליזציה, כלים לשולחן עבודה ובסיסי ידע, אבל ליבת ה-BI בארגונים אינה מתפתחת, היא מונוליתית ומיושנת", נמסר בהודעת JVP מטעם יואב צרויה, שותף כללי בקרן שהוביל את ההשקעה בחברה מטעמה. "התרשמנו מההישגים של Pyramid והביצועים העסקיים שהובילה בשנים האחרונות, גיוס לקוחות, מחזור מכירות, מעורבות שותפים וצמיחה, ואנחנו שמחים מאוד לבנות את החברה המובילה הבאה בתחום".

"מדובר בסטארט-אפ עם טכנולוגיה עמוקה, שמאחוריה פיתוח של הרבה מאוד שנים, והוא שחקן מאוד חזק טכנולוגית. יש לחברה חוזים של מיליוני דולרים עם ארגונים מאוד גדולים של עשרות ומאות אלפי עובדים שנכנסים כל יום למערכת", אומרת נטהלי רפואה, שהובילה את ההשקעה בחברה מטעם קרן ויולה צמיחה. "שוק ה-BI לחברות עומד להערכתי על 27 מיליארד דולר, ולכן כל כך חשובה היכולת להיכנס עם מערכת עם טכנולוגיה מתקדמת כזו, שנותנת פתרון מלא לשחקני אנטרפרייז, כאשר אין עוד הרבה חברות שיודעות לתת פתרון ברמה הזו".