פרשמרקט על השפעות משבר הקורונה על קמעונאיות המזון: "פעילות החברה לא נפגעה, יש גידול במכירות"

פרשמרקט, שהחלה להיסחר בבורסה ב-2019, פרסמה השבוע לראשונה כחברה ציבורית כי הרוויחה בשנה החולפת סך של 58 מיליון שקל • יחד עם פרסום הדוחות הודיעה הרשת חלוקת דיבידנד בהיקף 30 מיליון שקל

פרשמרקט / צילום: תמר מצפי
פרשמרקט / צילום: תמר מצפי

רשת הקמעונאות פרשמרקט שבשליטת האחים שלומי ויוסי אמיר, שנסחרת כיום לפי שווי של כ-1.4 מיליארד שקל לאחר שהונפקה לראשונה בבורסה במחצית 2019, פרסמה השבוע, לראשונה כחברה ציבורית, כי הרוויחה ב-2019 סך של 58 מיליון שקל.

מדובר בגידול של 6.1% ביחס לרווח של 54.7 מיליון שקל ב-2018. זאת לצד גידול ניכר של 14% בהכנסות ממכירות, שהסתכמו בשנה החולפת בכ-1.16 מיליארד שקל, שהתרחש בשל "גידול בהיקף הפעילות של החברה, לרבות בשל תחילת הפעילות בסניפי סופר דוש". שיעור הרווח הגולמי של החברה הינו מהגבוהים בענף ועמד ב-2019 על 33.5%.

יחד עם פרסום הדוחות הודיעה הרשת שכוללת 38 סניפים על חלוקת דיבידנד בהיקף 30 מיליון שקל, וזאת בהתאם למדיניות הדיבידנד של החברה לחלוקה של לפחות 50% מהרווח השנתי.

הדוחות של פרשמרקט, הרשת שמפעילה סופרמרקטים הממוקדים בסגמנט השכונתי מעידים על שנה מיוחדת לחברה שחדלה מלהיות פרטית, שנה רווחית ושל צמיחה באמצעות רכישות. כמו כן, בדוחותיה ממחישה פרשמרקט את מה שניבט היטב מהתורים בסופרים ושעולה גם ממשך ההמתנה הארוך למשלוחי המזון של רשתות הקמעונאות ומהמניה שלה שטיפסה במרץ ב-10.5% לעומת ירידות חדות בבורסה - שמשבר הקורונה פוגע ברוב הפעילות במשק אך יוצר ביקושי ענק לרשתות הקמעונאות.

"ככלל", מציינת הרשת בדוחותיה, נכון להיום "פעילות החברה, הן בסניפים והן במטה החברה, לא נפגעה עקב המגיפה, ובתקופה שמאז התפרצות נגיף הקורונה ועד מועד הדוח, קיים גידול במכירות החברה, בין היתר, עקב הצטיידות הציבור במוצרי מזון ומוצרי היגיינה שונים". זאת הן בשל חששות הציבור להסגר ארוך בבתים, והן משום שענף המזון הוגדר כ"חיוני" ו"משכך לא הושתו מגבלות מהותיות על פעילותו".

במהלך השנה האחרונה, כחלק מאסטרטגיית ההתרחבות, רכשה פרשמרקט את הפעילות של ארבעה סניפים סופר דוש עם מחזור של כ-400 מיליון שקל, ו-3 סניפים נוספים מקבוצת יינות ביתן-מגה עם מחזור של כ-93 מיליון שקל.

פרשמרקט מפעילה מגוון של תתי מוגים: פרשמרקט, היפר דודו, מחסני להב, מחסני מזון, טיפ טוב וסופר דוש. ריבוי המותגים הפונים לקהלים שונים והמיקוד שלה בשכונות תומכים בשיעורי רווח גבוהים יחסית.