יצחק תשובה בלחץ? מימש מניות קבוצת דלק בהפסד אחרי נפילה של עשרות אחוזים בערך הקבוצה

בעל השליטה בקבוצת דלק מימש השבוע מניות דלק בכ-5.7 מיליון שקל • רק בחודש פברואר האחרון רכש תשובה מניות הקבוצה בכ-44 מיליון שקל, מאז מניית דלק התרסקה

יצחק תשובה / צילום: תמר מצפי
יצחק תשובה / צילום: תמר מצפי

יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק, מימש שלשום חלק ממניות בקבוצה שבהחזקתו בהיקף של 5.71 מיליון שקל.

שלשום (ב-25 במרץ) תשובה מימש 69,220 מניות דלק לפי שער של 82.57 שקל למניה, וכעת שיעור ההחזקה של תשובה ירד ל-61.2%. רק בחודש פברואר (20.2) האחרון רכש תשובה מניות הקבוצה בכ-44 מיליון שקל לפי שער של 430 שקל למניה. מאז מניית דלק התרסקה ביותר מ-75% רק בחודש האחרון, מה שמשקף לחברה שווי שוק של 1.16 מיליארד שקל. נציין כי בימיה הטובים דלק נסחרה לפי שווי של 13 מיליארד שקל.

בשנים האחרונות החלה קבוצת דלק למקד את עסקיה בתחומי האנרגיה ובחרה לוותר על החשיפה לענפי הפיננסים וייבוא המכוניות. במקביל, נרכשו על ידה מאגרי נפט פעילים בים הצפוני בעסקת ענק של כ-1.5 מיליארד דולר, במטרה להרחיב את פעילות האנרגיה הבינלאומית של הקבוצה. התלות של מינוף העסקה במחיר הנפט שקרס כנגזרת של עסקת שברון, לצד הטלטלה בשווקים עם התפשטות נגיף הקורונה, הפילה את ניירות הקבוצה בחדות בבורסה.

מחירי האג"ח שלה קרסו בעשרות אחוזים והשואה לפדיון נסקה במאות אחוזים, מה שמצביע על הסתברות נמוכה ביותר לפירעון החוב למשקיעים במלואו. השבוע סוכנות הדירוג מידרוג חתכה את הדירוג של הקבוצה לרמה אחת לפני התחתית של הדירוגים. במידרוג מעריכים כי תחול הרעה מהותית ברמת הנזילות והגמישות הפיננסית של דלק עם פרוץ משבר הקורונה. השבוע מחזיקי האג"ח מינו נציגות משותפת.