יותר מסין, יותר מאיטליה: מספר חולי הקורונה בארה"ב הפך לגבוה בעולם

רק היום, מספר החולים שאומתו עומד על כ-14 אלף בני אדם, ולאורך מספר ימים במהלך השבוע עלה מספר הנדבקים ביותר מעשרת אלפים בני אדם ביום • חלק ניכר מהחולים - כ-37 אלף, מרוכזים במדינת ניו יורק, בה בתי החולים מתקשים להתמודד עם שצף החולים

טיימס סקוור במנהטן השבוע, בעקבות התפשטות הקורונה בעיר / צילום: Eduardo Munoz, רויטרס
טיימס סקוור במנהטן השבוע, בעקבות התפשטות הקורונה בעיר / צילום: Eduardo Munoz, רויטרס

מספר חולי הקורונה המאומתים בארה"ב האמיר היום והפך להיות הגבוה ביותר בעולם - יותר מ-82 אלף חולים מאומתים, מספר גבוה יותר של נדבקים בנגיף מאשר במוקדי ההתפרצות הגדולים - סין ואיטליה. בשבוע האחרון החלו האמריקאים לבצע בדיקות קורונה רבות יותר בקרב הציבור, ומספר החולים המאומתים הלך ועלה במהירות. רק היום, מספר החולים שאומתו עומד על כ-14 אלף בני אדם, ולאורך מספר ימים במהלך השבוע עלה מספר הנדבקים ביותר מעשרת אלפים בני אדם ביום. הגידול המשמעותי והמהיר בארה"ב, הופך אותה למוקד ההדבקה משמעותי ביותר בעולם, כאשר בסין, שהצליחה להכיל את המחלה, עומד מספר החולים המאומתים על 81,285 איש ומצוי במגמת בלימה.

חלק ניכר מהחולים - כ-37 אלף, מרוכזים במדינת ניו יורק, בה בתי החולים מתקשים להתמודד עם שצף החולים. מספר החולים המאומתים העולה קשור גם לכך שמספר הבדיקות בניו יורק הוא הגבוה במדינה - כ-25% מסך כל הבדיקות בארה"ב נעשות רק בניו יורק, יותר מ-18.5 אלף בדיקות ביום. ניו יורק, אגב כך, מבצעת יותר בדיקות לנפש מאשר דרום קוריאה. בניו ג'רזי השכנה ישנם 6,876 חולים מאומתים, ובקליפורניה 3,243. מושל מדינת ניו יורק, אנדרו קומו, אמר היום: "זה לא ספרינט, זה מרתון. אני יודע שהניו יורקרים עייפים. גם אני עייף. אך כשאני מרגיש עייף. אך כשאני מרגיש כך, אני חושב על עובדי מערכת הבריאות אשר עובדים 7 ימים בשבוע, על מגישי העזרה הראשונה שמגיעים בכל יום, על רוקחים, עובדי תחבורה ורבים אחרים".

בניו יורק ישנו מחסור חמור בציוד, כאשר הבית הלבן לא מספק למדינה תמיכה רחבה מספיק. חברות מסחריות וסלבס נתרמו לסייע ולתרום ציוד וכסף. חברת מזרונים סיפקה מיטות לבתי החולים העמוסים, פייסבוק ולוריאל סיפקו חומרי חיטוי לצוותים הרפואיים, גולדמן זאקס ויוניקלו מסיכות לצוותי החירום, וולמארט איפשרה לצוותי החירום להשתמש במחסניה, בתשתיות החנויות ובמגרשי החניה שלה, אסתי לאודר חומרי חיטוי, וחברת תעופה מקומית מסבסדת טיסות חינם לרופאים מתנדבים ברחבי המדינה בכדי להעבירם למקומות בהם הם נדרשים בהקדם. גם הזמרת ריהאנה תרמה דרך הקרן שלה ציוד מגן לצוותים הרפואיים, ומלון ה"ארבע עונות", מספק חדרים חינם לצוותים רפואיים שלא יכולים להגיע לביתם.