הקורונה באירופה | סיקור שוטף

שוב עלה משמעותית מספר המתים מקורונה באיטליה: 969 ביממה

מספר מקרי הקורונה בעולם מתקרב ל-550 אלף • כ-25 אלף איש מתו מהנגיף ברחבי העולם • כ-128 אלף אנשים החלימו

ארונות קבורה קבוצתיים של קורבנות מגפת הקורונה ממתינים למשאיות שיעבירו אותם לבית קברות, ברגמו, איטליה. / צילום: Claudio Furlan, Associated Press
ארונות קבורה קבוצתיים של קורבנות מגפת הקורונה ממתינים למשאיות שיעבירו אותם לבית קברות, ברגמו, איטליה. / צילום: Claudio Furlan, Associated Press

20:00

עליה גדולה במספר המתים באיטליה - 969 בני אדם נרשמו כקורבנות המחלה ביממה האחרונה, כש-50 מהם למעשה נפטרו אתמול. גם מספר של 919 מתים ביממה הוא גבוה מאוד בהשוואה לנתוני הימים האחרונים, שנעו סביב 600 עד 650 קורבנות. מדובר בשיא שלילי מאז שהחלה ההתפרצות באיטליה, לפני יותר מחודש. 5,909 מאובחנים חדשים נוספו למספר מקרי הקורונה באיטליה - שעומד כעת על 86,498 בני אדם. מתוכם, כ-11,000 כבר החלימו לחלוטין. מספר הקורבנות במדינה עומד על כ-9,100 בני אדם.

17:15

שעה אחרי ההכרזה, גם שר הבריאות הבריטי מאט הנקוק הודיע בהודעה שפירסם בטוויטר כי גם הוא חולה בקורונה. "נמצאתי חיובי" אמר הנקוק, "הסימפטומים שלי קלים ואני עובד מהבידוד הביתי". כעת התקשורת הבריטית מלאה בספקולציות לגבי חולים אפשריים אחרים בקבינט הבריטי. ההוראות קובעות כי כל מי שהיה בקשר עם חולה אמור להיכנס לבידוד ביתי של 14 יום, אולם נראה כי הדבר תקף לכל ממשלת בריטניה, שבשלב זה ממשיכה לתפקד כרגיל ללא בידודים נוספים.

14:25

בוריס ג'ונסון נדבק בקורונה

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון נדבק בקורונה. ג'ונסון עבר בדיקה על ידי צוות של ה-NHS בלשכתו בדאונינג 10, והתשובה שחזרה היום היא חיובית. "אחרי שהפגין כמה תסמינים מתונים", דיווחה לשכתו, "נבדק ראש הממשלה בעצתו של היועץ הרפואי של הממשלה כריס וויטי".

כעת נמצא ג'ונסון בבידוד-עצמי בלשכתו. לפני כן דווח כי יורש העצר הנסיך צ'רלס נדבק בקורונה. כמה מחוקקים בריטים כבר נדבקו בשבועות האחרונים, ואפידמיולוג שנדבק גם הוא, ככל הנראה במהלך התייעצויות בנושא התגובה הבריטית הנכונה למגפה, צייץ בעבר "יש הרבה מקרי קורונה בווסטמינסטר".

ג'ונסון פנה לציבור בווידיאו שפירסם בחשבון הטוויטר שלו, ואמר כי הסימפטומים שלו "מתונים" בלבד, וכי הוא ימשיך להוביל את המאבק במחלה "באמצעות הקסם של הטכנולוגיה", ובאמצעות שיחות וידיאו מדאונינג 10. הוא סיפר כי בעקבות חום שפיתח ושיעול הוא נבדק בלשכתו. הוא שיבח את עבודת ה-NHS, שירותי הבריאות הלאומיים של בריטניה, וענד סיכה של הארגון. "אנחנו נעבור את זה, נעשה זאת על ידי אימוץ כל התקנות ששמעתם עליהם כל כך הרבה (צעדי הסגר והגבלת המגע בבריטניה)".

"ככל שנשמע להנחיות טוב יותר", הוסיף ג'ונסון, שלא נראה משתעל במהלך הווידיאו, "כך נצא מזה מהר יותר". "אנחנו ננצח את המחלה, וננצח אותה יחד", הוסיף.

שיא נוסף של תמותה מקורונה נשבר בספרד

ביממה האחרונה מתו 769 בני אדם מהמחלה, ומספר הקורבנות הכולל עד כה עומד על 4,858 בני אדם. מספר המאובחנים עם המחלה במדינה עומד היום בצהריים על 64,059 מקרים, עלייה של 14% לעומת הנתון אתמול. כלי התקשורת דיווחו כי אחת הבעיות המעיבות על המאבק בקורונה בספרד, היא שהממשלה רכשה 3 מיליון בדיקות PCR בלתי-מדויקות מיצרן סיני.

בעוד הסינים טוענים כי מדובר ביצרן שלא קיבל אישור רשמי מבייג'ין לספק את הבדיקה, הספרדים טוענים כי קנו אותן ממפיץ מוכר. במדינה ישנם דיווחים על קשישים הבורחים מבתי אבות, בהן התפשט הנגיף בחודש האחרון, וכן על חולי קורונה הבורחים מבידוד כפוי בבית החולים.

ספרד היא המדינה הרביעית בגודלה מבחינת מספר מקרי קורונה, ובקצב הזה היא צפויה לעבור את סין בימים הקרובים ולהפוך למדינה השלישית בגודלה.  

מספר מקרי הקורונה בעולם הגיע ל-549,128, מתוכם כ-395,645 מקרים "פעילים", שכן 128,620 החלימו ו-24,863 נפטרו כתוצאה מהנגיף.