על רקע משבר הקורונה: מחסור בתירוש ברשתות השיווק

ספקיות תירוש, וביניהן יקב כרמל ויקב ירושלים, מתקשות לעמוד בהיקף ההזמנות מצד הרשתות, ועל כן החלו להגביל את ההקצאות עבור כל אחת מהן

צפי לחוסרים באספקת תירוש לרשתות השיווק. על רקע ביקושים חריגים בקניית תירוש בשבועיים האחרונים, ספקיות תירוש, וביניהן יקב כרמל ויקב ירושלי,ם מתקשות לעמוד בהיקף ההזמנות מצד הרשתות, ועל כן החלו להגביל את ההקצאות עבור כל אחת מהן.

הספקיות נערכות לאפשרות של חוסרים בסחורה, וזאת על רקע קניות חריגות בהיקפן בשבועיים האחרונים. בחלק מהרשתות כבר מורגשים חוסרים בתירוש שצפויים להעמיק בשבוע הבא. זאת, עקב עלייה של 80% ברכישת תירוש (סטורנקסט, 15-20/3 ביחס לתקופה המקבילה אשתקד).

היקפי הקניות בצל הסגר למניעת התפשטות הקורונה שוברים שיאים וחריגים בכל קנה-מידה. מוקדם יותר השבוע דיווחנו כי בהלת הקניות לרשתות המזון בשבוע החולף לצד תחילת ההיערכות לקניות חג הפסח הביאו לגידול של למעלה מ-40% בשוק מוצרי הצריכה אל מול שבוע ממוצע - כך עולה מנתוני סטורנקסט. מכירות המזון והמוצרים לבית ולטיפוח זינקו בעשרות אחוזים - כ-41% במזון, 54% במוצרי טיפוח הפרט ו-75% במכירות המוצרים לבית, בעוד שדווקא קטגוריית המשקאות נשארה כמעט סטגנטית עם גידול במכירות של כאחוז אחד בלבד - כך עולה מנתוני סטורנקסט נכון לשבוע שבין 15 במרץ ל-21 במרץ.