גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מניות הבנקים והביטוח מיתנו את הירידות בבורסה בסיום

מחזור המסחר הסתכם בכ-1.05 מיליארד שקל ● הפיקוח על הבנקים הודיע על הפחתת דרישות ההון לבנקים ● מדד הביטוח זינק ב-6.3% ● עליות חדות במניות חברות הקנאביס

בורסת תל אביב / צילום: רויטרס
בורסת תל אביב / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

קובי לוי, מנהל דסק אסטרטגיית שווקים, לאומי שוקי הון, מתארח בלייב על מצב השווקים, הסערה בשוק המט"ח ומה הדבר הכי חשוב שהממשלות יעשו - הצטרפו לשידור החי

15:55

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה ננעל היום (א') במגמה שלילית. המדדים המובילים פתחו את היום בירידות של קרוב ל-3% אולם בהמשך הלכו הירידות והתמתנו. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.05 מיליארד שקל

מניות הבנקים והביטוח סגרו בעליות והביאו להתמתנות בירידות במדדי המניות בבורסה. המלט  קפצה ביותר מ-20% לאחר שדיווחה הבוקר על תוצאותיה ב-2019.

ירידות  בולטות נרשמו במניות שיכון ובינוי , דמרי , אורמת , טבע וגילת. 

15:10

יום המסחר הראשון לשבוע ממשיך להתנהל במגמה שלילית. הירידות עם פתיחת שבוע המסחר בבורסה בתל-אביב מגיעות אחרי שאת שבוע המסחר הקודם סיכם מדד ת"א 35 בעלייה של כ-4% - כחלק מהתנודתיות הגבוהה המאפיינת את המסחר כבר שבועות ארוכים, על רקע "בהלת הקורונה" - שהובילה לקריסת המדדים המובילים בבורסה המקומית ובשוקי ההון בעולם. כמו כן, בסוף השבוע המסחר בארה"ב הסתיים בירידות שערים.

כך, למרות העליות בשבוע החולף, מתחילת החודש מציג מדד הדגל של הבורסה צלילה של כ-20%, המסתכמת בכ-25% מתחילת השנה.

בלאומי שוקי הון התייחסו בסקירתם השבועית לנעשה בשווקים וציינו, כי "התנודתיות החריגה בשוק האג"ח הממשלתי כמו גם ביתר השווקים הפיננסיים בעת הזו, נמשכה גם השבוע, וצפויה ככל הנראה להימשך בשבועות הקרובים".

"עם זאת", הוסיפו שם, "ההכרזה של בנק ישראל על התוכנית לרכישת אג"ח ממשלתיות בשוק המשני בהיקף של 50 מיליארד שקל צפויה לייצב בעת הזאת את התנודתיות ובעיקר להזרים נזילות שהייתה חסרה מאוד בראשית המשבר והביאה לירידות השערים החדות, בעיקר באפיק צמוד המדד".

במבט קדימה, בלאומי שוקי הון העריכו כי "בתקופה הקרובה נראה כי סביבת התשואות הנמוכה בעולם צפויה להישמר, זאת עד לקבלת אינדיקציות לעצירת התפשטות הנגיף וכן עד שההרחבות הפיסקאליות יחלו לתת אותותיהן בעלייה משמעותית בגיוסים ממשלתיים בעולם. לפיכך, נראה כרגע כי יש לתת עדיפות להשקעה במח"מ בינוני תוך השקעה ישירה במח"מ זה".

בצד השלילי של מדד ת"א 35 בולטות היום כמה מניות דואליות, בהן טבע  , אורמת   ופריגו  , שצונחות בכ-7%-4%. מניות כיל   ובעלת השליטה בה, חברה לישראל , מאבדות כ-4% וירידות דומות רושמת מניית שיכון ובינוי .

בצד החיובי של המדד המוביל, מניית פתאל החזקות  החבוטה קופצת בכ-13%, אחרי קריסה של כ-80% מתחילת החודש.

מניית קבוצת דלק  ממשיכה לאבד גובה, והיום היא נחלשת בכ-4%-3%. אמש עדכנה החברה על החלטת מחזיקי האג"ח למנות נציגות משותפת, ועל זימון אסיפת אג"ח להמשך השבוע.

כמה מהמניות במגזר הפיננסים בולטות לחיוב, בהן הראל השקעות  שמטפסת בכ-5%-4% וכלל  ומגדל  שבולטות בצד השלילי מתחילת החודש וקופצות היום כ-15%, כשמדד ביטוח פלוס מטפס בכ-5%. עוד במגזר הפיננסים, מניית מנורה  מטפסת בכ-6%-7% ועליות של 8% ושל 11%, בהתאמה, רושמות מניות בתי ההשקעות מיטב דש  ואנליסט .

עוד במסחר, חברת בזן  עדכנה על החלטת ביהמ"ש ולפיה על עיריית חיפה לחדש את ההיתר הזמני לשינוע חומרים בצנרת של החברה הבת שלה גדיב. מניית בזן מגיבה בטיפוס של כ-11%.

כמה מניות של חברות ממגזר הקנאביס בולטות, בהן אינטרקיור , טוגדר , פנאקסיה  וקנביט , שקופצות ב-18%, ב-17%, ב-14% וב-11%, בהתאמה. ברקע למסחר, קנביט עדכנה הבוקר על מסמך לשיתוף פעולה "לבחינת פוטנציאל" בקשר לאחד ממוצריה, "לטיפול בתסמיני הקורונה".

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת מגמה שלילית. מדד תל-בונד גלובל מאבד כ-1%-0.5%, עם ירידות דו-ספרתיות בלא מעט מהסדרות הנכללות בו. במסחר באג"ח הממשלתיות נרשמת מגמה שלילית.

14:10

על מנת להבטיח את יכולתם של הבנקים להמשיך להציע אשראי, הפיקוח על הבנקים הודיע על הפחתת דרישות ההון הרגולטורית בנקודת אחוז אחת, כך שיחס הון עצמי המינימלי יעמוד על 9% בבנקים הגדולים (לעומת 10% כיום) ו-8% בבנקים הבינוניים והקטנים (לעומת 9% כיום). החלטה זו תהיה בתוקף למשך שישה חודשים (ובמידת הצורך תוארך בשישה חודשים נוספים). לאחר מכן, ידרשו הבנקים להציג מתווה מדורג לצבירה מחודשת של ההון שנשחק על פני שנתיים, כך נמסר מבנק ישראל.

מדד הבנקים מזנק ביותר מ-3% על רקע ההודעה.

13:45

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בירידות כאשר מחזור המסחר בשוק המניות נושק ל-600 מיליון שקל בשעה זו. מדד ת"א 35 מאבד 1.3%, ת"א 90 יורד ב-1.5%, מדד הבנקים עולה ב-0.6% ומדד הביטוח מטפס ב-3.7%.

גזית גלוב  ודלק קבוצה  מאבדות כ-3% כ"א, מנגד מנייתה של פתאל החזקות  מזנקת ב-9.8%, בזן  קופצת ב-7% ברקע לצניחת מחיר הנפט בסוף השבוע האחרון, הראל השקעות  עולה בכ-4.6%.

בשוק האג"ח אלו הממשלתיות נסחרות בירידות שבין 0.2% ל-0.5%, אגרות החוב הממשלתיות הקליות צונחות בכ-1.9%.

מחיר הדלק צפוי לרדת ב-1.03 שקלים בלילה שבין שלישי לרביעי, וזאת בהמשך לנפילת מחיר הנפט לרמות של 23 דולרים לחבית.

12:00

מתמתנות הירידות בבורסה של ת"א, והמדדים המובילים מאבדים עד 2%. מניית קבוצת דלק  מחקה את כל הירידה החדה שרשמה מוקדם יותר במסחר, והיא נסחרת כעת בעליות קלות. היום פורסם כי הופסקו המגעים למכירת שתי תחנות הכוח של דלק לידי קיסטון. ביום חמישי האחרון דלק דיווחה על השלמת עסקת IDE וכי הכניסה לקופתה 164 מיליון שקל. עוד דיווחה דלק כי הועבר התשלום בסך של כ-121 מיליון שקל למחזיקי אגרות החוב, אם כי התשואות על האג"ח של הקבוצה נסחרות עמוק ב'זבל'. 

את הירידות מובילה כעת מניית טבע   שמאבדת כ-7%, אורמת   שיורדת 6%, ואלקטרה , פריגו   וחברה לישראל  שמאבדות 5%-4%. 

בצד החיובי בולטת פתאל החזקות  בזינוק של 15%. כמו כן, מדד הבנקים עבר לעליות ומדד הביטוח רושם אף הוא עליות.  

11:04

נמשכות הירידות החדות בבורסה. באג"ח הממשלתיות המגמה מעורבת ואילו מדדי התל בונד המרכזיים יורדים בשיעורים של 0.4%-0.5%. 

בעליות חדות בולטות מניות פתאל החזקות  ובזן. 

10:09

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח בעיכוב ('פתיחה אנגלית') וזאת על רקע תנודתיות גבוהה במדד ת"א 35 בהובלת טבע שחזרה מוול סטריט עם פער ארביטרז' שלילי של יותר מ-8% וצונחת בפתיחה בהתאם. מדד ת"א 35 צונח ב-2.7% בפתיחה, מדד ת"א 90 מאבד 1.7% ומדד הבנקים יורד בכ-1.8%.

מניית דלק צונחת ביותר מ-12%. בסוף השבוע החולף מחיר הנפט המשיך לרדת. מניית פריגו  צונחת ב-5%, כיל ב-4.3%, אלביט מערכות  יורדת בכ-2% ונייס  מאבדת 1.6%. 

שפיר הנדסה  מאבדת 4.6%, מגדלי תיכון  מאבדת 2%, מבנה  יורדת ב-2.1%, אלוני חץ  מאבדת 2.2%. מליסרון  מאבדת 1.5%, שיכון ובינוי  צונחת ב-5%, אורמת טכנולוגיות  צונחת ב-7%.

בסוף השבוע, מיום שישי לפנות בוקר נרשמו בסך-הכול 32,577 דורשי עבודה במשק המקומי, לעומת כמעט 100 אלף נרשמים בסוף השבוע הקודם. מתחילת מרץ נרשמו בשירות התעסוקה 764,165 דורשי עבודה - 90% מהם בחל"ת. המספר הכולל של דורשי העבודה הפעילים בישראל מתקרב למיליון.

לדברי גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי, ודודי רזניק, אסטרטג הריבית של הבנק: "תוכנית הרכישות של בנק ישראל, בשילוב המשך סביבת תשואות נמוכה בעולם, תומכים בטווח הקרוב ביציבות ברמת התשואות הנוכחית. צמודי המדד סגרו בשבוע החולף חלק משמעותי מהפער שנוצר עקב הירידות החדות בראשית המשבר".

עוד הוסיפו, כי "התנודתיות החריגה בשוק האג"ח הממשלתי כמו גם ביתר השווקים הפיננסים צפויה ככל הנראה להימשך בשבועות הקרובים. עם זאת ההכרזה על תוכנית הרכישות של בנק ישראל צפויה לייצב בעת הזאת את התנודתיות ובעיקר להזרים נזילות שהייתה חסרה מאוד בראשית המשבר והביאה לירידות השערים החדות, בעיקר באפיק צמוד המדד. בתקופה הקרובה נראה כי סביבת התשואות הנמוכה בעולם צפויה להישמר זאת עד לקבלת אינדיקציות לעצירת התפשטות הנגיף וכן עד שההרחבות הפיסקליות יחלו לתת אותותיהם בעלייה משמעותית בגיוסים ממשלתיים בעולם. לפיכך נראה כרגע כי יש לתת עדיפות להשקעה במח"מ בינוני תוך השקעה ישירה במח"מ זה".

06:00

המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח הבוקר בהמשך לירידות שנרשמו בשווקים ביום שישי האחרון. 

בוול סטריט שבוע המסחר ננעל בירידות שערים חדות לאחר שלושה ימי עליות רצופים, הדאו ג'ונס ירד ב-4%, הנאסד"ק איבד 3.8% מערכו ומדד S&P 500 צלל ב-3.4%. באירופה, מדד הדאקס איבד 3.7%, הקאק נפל ב-4.2% והפוטסי איבד כ-3%.

לאחר שבית הנבחרים בארה"ב אישר את הצעת החילוץ למשק בשווי 2 טריליון דולר, במהלך סוף השבוע הנשיא טראמפ חתם על אישור התוכנית.

בקרב המניות הדואליות, טבע חוזרת עם פער ארביטרז' שלילי של 8.2%, אלביט מערכות עם פער שלילי של 1.6%, אורמת טכנולוגיות חוזרת עם פער שלילי של 5.6% ולייבפרסון חוזרת עם פער שלילי של כ-3%.

בענף הבנייה עיני המשקיעים מופנות להחלטת הממשלה באם להשבית את הפעילות בצל הניסיונות להתמודד עם התפשטות נגיף הקורונה.

במהלך סוף השבוע חצה מספר מקרי הקורונה בארה"ב את ה-100,000 איש.

עוד כתבות

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח

יו''ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול / צילום: Associated Press, Nathan Howard

ארה"ב: מדד הליבה של ההוצאה לצריכה פרטית ירד ל-2.8%, כצפוי

מדד ה-PCE החודשי ירד ל-0.3% לעומת 0.5% בחודש שעבר ● מזרחי טפחות: "אי ההפתעה תומכת להערכתנו בתוואי הפד הנוכחי" ● היום חוגגים את יום שישי הטוב, ולכן לא יתקיים מסחר בבורסות אירופה ובוול סטריט ● מחיר הזהב זינק במרץ ב-9.8% ● אמש ננעלה וול סטריט בירוק, מדד ה-S&P 500 שבר שיא בפעם ה-23 מתחילת השנה

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

חצי שעה של השראה. ערן גפן בשיחה עם ינון קוסטיקה / צילום: עומר הכהן, מנחם רייס

המייסד של החברה בעלת הצמיחה המהירה בעולם מגלה את הסוד

הסטארט-אפ הראשון שהקימו נמכר למיקרוסופט, חברת אבטחת הענן שלהם מכניסה 350 מיליון דולר בשנה, ורק החודש הם עשו עסקת ענק נוספת ● ינון קוסטיקה, שותף-מייסד ב-Wiz, בשיחה עם ערן גפן על הדרך שלו ושל שותפיו, שהתחילה על האוטובוס בדרך לבקו"ם, הרגע שבו הבינו איך הם הופכים את השוק והטריק שמאפשר להם לעבוד בצוות ● חצי שעה שלה השראה

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

מנות במחתרת התאילנדית / צילום: דניה ויינר

אחת המסעדות התאילנדיות הטובות בישראל מסתתרת בכלל בחצר של בית

עגלת קפה שמגישה מאפה פיסטוק נדיר, מרכז הוליסטי שגם הציניקנים יתמסרו לו, מיזם אמנות נשי ומסעדה שאפשר למצוא בה בננה לוטי משובחת ● יום בפרדס חנה כרכור

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

בנימין נתניהו ואריה דרעי / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

דרעי: "בג"ץ מתעמר בלומדי התורה, אות קין", גנץ: "בג"ץ פסק את המובן מאליו" | התגובות הפוליטיות על צו הביניים

הפוליטיקאים הגיבו על החלטת בג"ץ שקיבל את עמדת היועמ"שית ● גולדקנופף: "אות קלון וביזיון, ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר" ● דרעי: "מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא" ● גנץ: "הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו"

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג