הקורונה באירופה | סיקור שוטף

גרמניה: שר האוצר של מדינת הסן התאבד בגלל משבר הקורונה

ראש ממשלת ספרד ינסה לאשר סגר שבמסגרתו העובדים החיוניים ביותר ייצאו לעבודה • ראש ממשלת בריטניה ציין כי צעדי סגר חמורים יותר אפשריים במדינה • מספר המתים באיטליה ביממה האחרונה עמד על 756 בני אדם, בעוד מספר הנדבקים במדינה בתקופה זו היה 5,217 בני אדם

שר האוצר של מדינת הסן בגרמניה, תומאס שפר. התאבד על רקע משבר הקורונה / צילום: Andreas Arnold/dpa, Associated Press
שר האוצר של מדינת הסן בגרמניה, תומאס שפר. התאבד על רקע משבר הקורונה / צילום: Andreas Arnold/dpa, Associated Press

19:15

מספר המתים באיטליה ביממה האחרונה עמד על 756 בני אדם, בעוד מספר הנדבקים במדינה בתקופה זו היה 5,217 בני אדם. בשישה הימים האחרונים התייצב מספר הנדבקים החדשים על בין 5,000 ל-6,000 חולים ביממה. הרשויות במדינה מקוות כי הדבר מסמל כי המגפה הפסיקה להתפשט באופן חריף וכי השיא בתמותה יילך וירד. אתמול מתו 889 בני אדם באיטליה, ושלשום 919. עד כה מתו 10,779 בני אדם באיטליה מהמחלה, קרוב לשליש מסך הקורבנות העולמי.

19:00

שר האוצר של מדינת הסן נמצא מת ליד פסי רכבת סמוך לפרנקפורט, לאחר שככל הנראה התאבד בקפיצה על הפסים בעת מעבר רכבת מהירה. גופתו של תומאס שפר (Schäfer) זוהתה על ידי המשטרה.

שפר היה פוליטיקאי פופולרי ממפלגת השלטון, ה-CDU, ונחשב למועמד מוביל להוביל את הסן אם ראש המדינה הנוכחי, פולקר בופייה, יפרוש מתפקידו. בופייה אמר לתקשורת הגרמנית כי הרקע להתאבדות היה החשש והלחץ כתוצאה מהמשבר הכלכלי עמו מדינת המחוז תתמודד כתוצאה ממחלת הקורונה.

"הדאגה העיקרית שלו היתה אם הוא יצליח למלא את הציפיות האדירות של האוכלוסייה, במיוחד בנוגע לסיוע כספי", ספד לו בופייה, "הוא לא ראה דרך החוצה (מהמשבר). הוא היה מאוכזב והחליט לעזוב אותנו. זהו הלם גדול".

15:50

שער השבועון "בלומברג ביזנסוויק" מוקדש למרוץ העולמי להשגה ולייצור של ציוד רפואי כדי להילחם במגפה. ממשלות אוסרות על חברות מקומיות לייצא ציוד רפואי, כמו מסכות, מכונות הנשמה או מסכות חמצן, ואפילו כאשר חברות מובילות מגדילות את הייצור, הביקוש עדיין בלתי אפשרי למילוי. מנכ"ל חברה גרמנית המייצרת מכונות הנשמה אמר כי הביקוש להן גדל פי 10, והביקוש למסכות הנשמה גדל פי 100. חברות רכב נקראו לעבור לייצורן, אולם הדבר מסתמן כמאוד מסובך מבחינה טכנולוגית. שש מיליון מסכות שהיו מיועדות לגרמניה נגנבו ככל הנראה בשדה תעופה בקניה בשבוע שעבר. במקביל, כמה סטארט-אפים או יוזמות מקומיות הצליחו כבר להפוך מסכת צלילה פשוטה למסיכה המספקת חמצן, באמצעות הדפסת חלק במדפסות תלת-ממד, וישנו גם מרוץ עולמי לפתח מכונות הנשמה זולות ויעילות.

שער השבועון "בלומברג ביזנסוויק". המרוץ להשגת ציוד / צילום: צילום מסך
 שער השבועון "בלומברג ביזנסוויק". המרוץ להשגת ציוד / צילום: צילום מסך

13:00

838 בני אדם מתו בספרד ביממה האחרונה מקורונה - המספר הגבוה ביותר עד כה במדינה. מספר המתים הכולל במדינה עומד על כ-6,528 בני אדם. נתון מדאיג נוסף הוא עלייה במספר הדורשים טיפול נמרץ, שעומד כעת על כ-4,907 בני אדם, כך לפני נתונים שפורסמו בעיתון "אל פאיס".

11:55

ספרד צועדת אחרי איטליה - לא רק במספר הקורבנות והחולים בקורונה, אלא גם בצעדי הסגר שהיא מאמצת כדי לנסות ולהיאבק בהתפשטות הנגיף. בעוד איטליה הכריזה לפני כשבוע על הפסקת כל הייצור הלא-חיוני במדינה, בניסיון להשאיר יותר תושבים בבתיהם ולהפחית את קצב ההידבקות, ספרד הודיעה על הצעד אתמול. ראש הממשלה פדרו סנצ'ז הודיע כי יכנס את ממשלתו היום (א') כדי לאשר "סגר הדוק" שבמסגרתו רק העובדים החיוניים ביותר ייצאו מביתם לעבודה, ועל כל השאר "להישאר בבית" בשבועיים הקרובים.

"הצעד הזה יאפשר לנו להפחית את התנועה של התושבים, הוא יפחית את הסיכון להידבק ויאפשר לנו לפנות קצת את חדרי הטיפול הנמרץ", אמר. בתי החולים במדריד מדווחים על תפוסה של יותר מ-200%. "יש לנו 265 מיטות בבית החולים", אמרה ל"אובזרוור" הבריטי מנהלת בית החולים "אינפנטה לאונור", "והיום יש בו כ-700 חולים". קרוב ל-6,000 בני אדם מתו בספרד עד כה. 

צרפת: יותר מ-2,300 מתים, מוקד התפרצות - חבל אלזס

כ-2,314 מתים נרשמו עד כה בהתפרצות הקורונה בצרפת, המדינה השלישית באירופה מבחינת מספר הקורבנות אחרי איטליה (כ-10,000) וספרד (כ-6,000). מספר הנדבקים במחלה עומד על כ-37 אלף בני אדם, ומחוז אלזס במזרח המדינה, ליד הגבול עם גרמניה ושוויץ, מסתמן כמוקד עיקרי. בתי החולים בו מלאים עד אפס מקום, וחולים פונו בימים האחרונים בעזרת רכבות מהירות לאזורים אחרים במדינה. כמה גם מטופלים בבתי חולים מעבר לגבול, בגרמניה. בין הקורבנות מקורונה גם השר לשעבר פטריק דוודיאן (בן 75), שכיהן בממשלתו של ניקולא סרקוזי.

בריטניה: ראש הממשלה מזהיר מהבידוד - הדברים יהיו גרועים יותר לפני שישתפרו

ראש ממשלה בריטניה בוריס ג'ונסון, הנמצא בבידוד בלשכתו בדאונינג 10 לאחר שחלה בקורונה - במקביל לשר הבריאות הבריטי והיועץ הרפואי לממשלה - פירסם היום בתקשורת הבריטית מכתב שבו הוא אומר כי צעדי סגר חמורים יותר אפשריים במדינה, וכי "המצב יהיה גרוע יותר לפני שישתפר". מספר המתים מקורונה עלה בחדות בימים האחרונים, ואתמול נרשמו 260 קורבנות ביממה. סך המתים מקורונה במדינה עומד על כ-1,019 בני אדם. בריטניה איחרה ליישם הגבלות על התקהלויות וצעדי סגר אחרי שכנותיה האירופיות.