סלקום וגולן טלקום הגישו את בקשת המיזוג למשרד התקשורת

מקורות במשרד התקשורת אישרו כי הבקשה הוגשה, והיא בטיפול • הצדדים הגישו לרשות התחרות בקשה לאישור המיזוג בתחילת החודש, והרשות כבר החלה בבדיקה וביקשה פרטים נוספים על העסקה

מנכ"ל סלקום אבי גבאי ומנכ"ל גולן טלקום גיל שרון / צילום: ליאור מזרחי, כדיה לוי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי
מנכ"ל סלקום אבי גבאי ומנכ"ל גולן טלקום גיל שרון / צילום: ליאור מזרחי, כדיה לוי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

סלקום  וגולן טלקום הגישו למשרד התקשורת את בקשת המיזוג ביניהן - כך נודע ל"גלובס". מקורות במשרד התקשורת אישרו כי הבקשה הוגשה, והיא בטיפול. סלקום צפויה לרכוש את גולן טלקום (100%) בסכום כולל המתקרב לכ-750 מיליון שקל.

הבקשה למשרד התקשורת מוגשת לאחר שהצדדים הגישו לרשות התחרות את הבקשה בתחילת החודש. לאישור רשות התחרות יש חשיבות גבוהה יותר בתהליך, וזאת למרות שהעסקה חייבת גם את אישור משרד התקשורת, ובלעדיו היא לא יכולה להתקיים.

העסקה נבדקת ברשות התחרות, ואין לדעת האם האירועים סביב נגיף הקורונה יעכבו את הבדיקה. כרגע הרשות מבקשת לקבל עוד נתונים, אבל ההערכה היא שלא יוערמו קשיים יוצאי דופן לאישור העסקה, היות שמדובר בעסקה שתחומה לשוק הסלולר. גולן טלקום אינה עוסקת בפעילויות נוספות מעבר לסלולר, ולכן המיזוג נתפס יחסית כקל לעיכול. בנוסף, גולן טלקום ממילא "רוכבת" על גבי רשת סלקום, ולכן לא מדובר בצמצום או חיסול של אחת מתשתיות הסלולר.

השאלה הגדולה כרגע היא האם בבדיקה שעושה רשות התחרות, היא מתייחסת לעובדה שיש ניסיון נוסף למיזוג בשוק התקשורת - הניסיון של הוט לרכוש את פרטנר, ולכן היא בוחנת את שני המיזוגים במקביל, או שהיא מתייחסת רק למיזוג הראשון שהוגש לה לבחינה, שהוא כאמור המיזוג של סלקום גולן. לשאלה זאת יש משמעות גדולה, היות שלהערכות מומחים, הרשות תתקשה לאשר יותר ממיזוג אחד בשוק. כמו כן, ההערכה היא שהרשות תתקשה לאשר מיזוגים בין קבוצות תקשורת.