40% מהנדבקים בקורונה בבאר-שבע: עובדות בית המשפט

17 עובדות מינהלה בבימ"ש השלום בבאר-שבע אובחנו כחולות בנגיף הקורונה, כולן משתייכות למדור מעצרים במזכירות ביהמ"ש • עו"ד אלעד דנוך, יו"ר מחוז דרום בלשכת עוה"ד, קורא לסגור לאלתר את ביהמ"ש בבאר-שבע: "הפך למוקד התפרצות חסר תקדים"

17 עובדות מינהלה בבית משפט השלום בבאר-שבע אובחנו כחולות בנגיף הקורונה. כל העובדות משתייכות למדור מעצרים במזכירות בית המשפט.

לפני כשבועיים התברר כי ראש המדור במזכירות המעצרים/פלילי נדבקה בקורונה לאחר ששבה מחו"ל. למעלה מ-30 עובדות ומספר שוטרים שבאו עימה במגע נשלחו לבידוד. בזו אחר זו התברר כי העובדות נדבקו אף הן. כעת עדכנו בהנהלת בתי המשפט כי ארבע עובדות נוספות נדבקו. שלוש מהן נמצאות בבידוד מ-18 למרץ, אולם הרביעית עבדה עד 25 למרץ. המשך ההדבקה מעלה חשש רב בקרב עובדי בית המשפט ועורכי דין כי בית המשפט הפך למדגרת קורונה בלתי נשלטת, וכי אמצעי הזהירות שננקטו עד כה לא הועילו.

לאחרונה, בעקבות ההתפרצות, בוצע חיטוי מסיבי של כל מתחם בית המשפט, בתקווה למנוע את המשך ההדבקה. מתוך 43 חולי קורונה בכל באר-שבע, לפחות 17 נדבקו בתוך בית המשפט. מלבד זאת, טוען המעצרים של המשטרה בבאר-שבע נדבק אף הוא, ובעקבות כך נאלצו שופטים ועורכי דין להיכנס לבידוד.

עו"ד אלעד דנוך, יו"ר מחוז דרום בלשכת עורכי הדין, קורא בשיחה עם "גלובס" לסגור לאלתר את בית המשפט בבאר-שבע. לדבריו, "אנחנו שבים ואומרים - בית המשפט בבאר-שבע . כאשר 17 עובדים מאובחנים ברדיוס של קומה וחצי, יש סכנה ברורה ומיידית לבאי המקום. יש חשש ממשי שעורכי דין ועובדים המגיעים מדי יום ביומו לבית המשפט חשופים בצריח לסכנת הידבקות בנגיף, כאשר ההשלכות עלולות להיות הרות-גורל".

עו"ד דנוך מוסיף כי "לא יעלה על הדעת שכמחצית ממספר הנדבקים בבאר-שבע רבתי מגיעים מקומה אחת בבית משפט השלום בבאר-שבע. הגיע הזמן לקבל החלטה לסגור לאלתר את הפעילות בבית משפט עד יעבור זעם ולהעתיק את הדיונים למקום אחר".