מקורות: זינוק של 35% ברווח הנקי ב-2019

חברת המים הלאומית מקורות מסיימת את 2019 עם רווח נקי של 191 מיליוני שקל, בניכוי השפעות חד-פעמיות, לעומת רווח של 142 מיליוני שקל ב-2018

מנכ"ל מקורות, אלי כהן / צילום: סיון פרג'
מנכ"ל מקורות, אלי כהן / צילום: סיון פרג'

חברת המים הלאומית מקורות מסיימת את 2019 עם רווח נקי של 191 מיליוני שקל, בניכוי השפעות חד-פעמיות, לעומת רווח של 142 מיליוני שקל ב-2018. מדובר בזינוק של 35% ברווח המוסבר בהתייעלות תפעולית בעלויות אספקת המים, לרבות התייעלות בהוצאות האנרגיה והאחזקה וכן צמצום היקף העובדים בהתאם לתוכנית ההתייעלות שמיישמת החברה.

מתחילת משבר הקורונה העבירה מקורות מאות מעובדיה לעבודה מהבית. מנכ"ל מקורות אלי כהן אמר כי "מקורות בוחנת באופן רציף את ההשפעות האפשרויות של התפשטות נגיף הקורונה על המשך אספקת המים, ונערכת בהתאם תוך דאגה לשמירת בריאותם וביטחונם האישי של עובדי החברה וצרכניה, כלל אזרחי מדינת ישראל. יו"ר הדירקטוריון מרדכי מרדכי אמר כי "מקורות ועובדיה עושים לילות כימים על מנת להמשיך את אספקת המים התקינה לאזרחי ישראל בתקופה מאתגרת זו".

מקורות הספיקה להשלים גיוס של 2 מיליארד שקל באגרות חוב לפני פרוץ המשבר.

הכנסות החברה הנורמטיביות (כוללות את השינויים ביתרות של חשבונות נדחים רגולטוריים) גדלו לסך של כ-4.871 מיליארד שקל;

מקורות נמצאת בתהליך של התייעלות ובמרכזו יישום הסכם קיבוצי חדש עם ארגון העובדים שחייב את החברה להפריש 316 מיליון שקל בגין עלות תכנית הפרישה הכוללת מענקים חד-פעמיים בסכום כולל של 52 מיליון שקל.

בנוסף החברה נערכת למימוש נכס הנדל"ן המרכזי שלה: המתחם שבו מטה המשרדים הראשי של החברה ברחוב לינקולן בתל-אביב ששוויו מוערך בכ-1.7 מיליארד שקל.

כמו כן, החברה הגבירה במהלך השנה השקעותיה בהטמעה של טכנולוגיות ודיגיטציה של תהליכים במטרה לייעל את תהליכי העבודה ולצמצם עלויות.

בחברה מציינים כי בהתאם להחלטת הממשלה מפברואר 2019, מקורות מימשה בהצלחה תכנית השקעות שאפתנית בהיקף 1.4 מיליארד שקל (סכום המבטא גידול של כ-40% ביחס להיקף ההשקעות בשנת 2018). היקף ההשקעות הנדרש לשנים 2020-2022 בהתאם להחלטת הממשלה הינו אף גבוה יותר, עד כ-1.8 מיליארד שקל בכל אחת מהשנים, אשר מהם אישרו מועצת רשות המים ובעקבותיה גם דירקטוריון החברה סך של 1.5 מיליארד שקל בכל אחת מ- 3 השנים הבאות.