טבע ניצחה במאבק על הפטנט של אג'ובי, המניה מזנקת

ועדת הערעורים של ​משרד הפטנטים של ארה"ב דחתה את הערעור של אלי לילי על הפטנטים של טבע • לפני כחודשיים הודיעה טבע על אישור FDA לשיווק המזרק האוטומטי של התרופה וכן על תוצאות חיוביות בניסוי קליני בתרופה ביפן

ועדת הערעורים של ​משרד הפטנטים וסימני המסחר של ארה"ב (USPTO) הותירה על כנם שלושה פטנטים של חברת טבע  המגינים על התרופה המקורית למיגרנה אג'ובי (Ajovy), עליהם ערערה חברת אלי לילי. בתגובה מניית טבע מזנקת בניו יורק.

אג'ובי היא תרופה ששייכת לתחום ה-CGRP (נוגדן המתמקד במנגנון הקלציטונין פפטיד של הגן לצורך הטיפול), והיא מתחרה בשתי תרופות דומות שהושקו גם הן ב-2018, אחת של חברת אמג'ן והשנייה של אלי-לילי. כיום נתח השוק של אג'ובי בתחום זה הוא כ-20%. בערעור נטען כי הפטנטים של טבע אינם תקפים שכן הנוגדן כבר הוכח קלינית כטיפול למיגרנה הרבה לפני שטבע הגישה את בקשותיה. טבע טענה כי העבודה המוקדמת יותר התמקדה במחקר על כלים כדי לשפר את ההבנה המדעית ולא כדי לפתח נוגדן.

לפני כחודשיים הודיעה טבע כי קיבלה אישור ממינהל המזון והתרופות של ארה"ב (FDA), לשיווק המזרק האוטומטי של התרופה וכמו כן על תוצאות חיוביות בניסוי קליני בתרופה ביפן. התרופה עצמה אושרה לשיווק בארה"ב לפני כשנה וחצי ואישור המזרק האוטומטי יאפשר לטבע לסגור את הפער התחרותי שהיה למתחרות שלה, ואולי להגדיל את נתח השוק שלה בארה"ב. התוצאות הטובות בניסוי ביפן עשויות לאותת על אישור שמתקרב לשיווק התרופה גם בשוק היפני, שיהיה שוק חדש עבורה.