גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

פרשנות - התחזית הקודרת של טראמפ: מ"אין סכנה" ל"אתם תראו מוות בכל מקום"

הערכת המינימום של נשיא ארה"ב מעמידה את המספר הצפוי של מתים על 100 עד 240 אלף ● מנחם את אזרחיו שהיה יכול להיות הרבה יותר גרוע ● טראמפ תמיד העדיף לרקוד לצלילי חלילו שלו, אך ריקוד הסולו משתכלל והולך ● המושל אנדרו קואומו מגלה שאחיו, שדר הטלוויזיה כריס, חלה בקורונה

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ / צילום: רויטרס
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ / צילום: רויטרס

נימת תדרוכיו היומיים של הנשיא טראמפ לובשת ארשת קודרת. לפעמים היא מקדירה והולכת לקראת סוף התדרוך בהשוואה עם תחילתו.

בדקות הראשונות של התדרוך אתמול ב-17 אחה"צ שעון וושינגטון, הנשיא סיפק את הכותרת הראשית של העיתונים: "השבועיים הבאים יהיו מלאי כאב", אמר. עוד לפני סוף התדרוך, מבלי שהועבר אליו פתק, ומבלי שנלחש משהו על אוזנו, הנשיא כבר דיבר על "שבועיים-שלושה של כאב". שלושה הם יותר משניים, ושניים הם הרבה יותר מן הלא-מספרים שבקעו מפי הנשיא רק לפני ששה שבועות.

והם בוודאי הרבה יותר מן הצפי הוורוד להפליא שהנשיא הגיש לאמריקה בתחילת השבוע שעבר, כאשר חזה את הסרת הסגר הלא-מלא באמצע אפריל. נשיא ארה"ב תמיד העדיף לרקוד לצלילי חלילו שלו, אבל ריקוד הסולו משתכלל והולך.

זה היום השני ברציפות שהנשיא אינו חדל לדבר על המודלים המתמטיים: העקומה תוסיף לעלות עוד "שבועיים-שלושה", ואז היא "תתחיל להתעגל". אבל במרוצת עלייתה והתעגלותה היא תהרוג מינימום של 100 עד 240 אלף אמריקאים (המספר 240 אלף גבוה ב-40 אלף מן ההערכות שהושמעו 24 שעות קודם). אבל "אם לא נעשה כלום", המספר יעלה למשהו בין 1.6 מיליון ל-2.2 מיליון, "ואולי מעבר לזה".

כתב אחד בחדר העיתונות של הבית הלבן התחלחל מן המספר המינימלי. הנשיא חיזק את חלחלתו, ונטל לעצמו את החירות הפואטית להסביר לשומעיו מה יתרחש לנגד עיניהם אם המספר יעלה עד 2.2 מיליון. "אתם תראו אנשים מתים במטוסים, אתם תראו אנשים מתים במבואות בתי מלון. אתם תראו מוות בכל מקום". יותר אמריקאים עלולים למות במגיפה הזו, הוא אמר, ממה שמתו בארבע שנים של מלחמת האזרחים (1865-1861), או במלחמות העולם.

הוא חזר ודיבר על המראות המקאבריים ליד בתי חולים בניו יורק, כולל בית החולים באלמהרסט (Elmhurst), קווינס, שסמוך לו עמד בית הוריו. הוא חזר ודיבר על "משאיות הקירור" הענקיות, המתמלאות בארונות. מבלי לנקוב בשם, הוא סיפר על אחד מידידיו, "מבוגר יותר וכבד יותר ממה שהיה רוצה להיות", אשר נכנס אל בית החולים עם תסמיני הקורונה, אמר "להתראות", ושקע אל תרדמת.

לא מדברים על המדד או על התמ"ג

הכתבים בתדרוכים מעזים פחות ופחות להעמיד את הנשיא במבוכה, או לדחוק אותו בעמדת התגוננות. גם הנועזים שבהם מעדיפים שלא להיות מטרה נייחת לחיציו המושחזים. איש מהם לא הזכיר לו אתמול, כי עד זה לא כבר הוא הכחיש כמעט מעיקרה את סכנת הקורונה על אדמת ארה"ב.

לפני חודש וחצי הוא נזף בפומבי בנגיד הבנק המרכזי, מפני שהעז להגיד לוועדה של הקונגרס כי למשבר הקורונה עלולות להיות "השפעות מסוימות" על כלכלת ארה"ב. מיד לאחר הערת הנגיד, הנשיא צייץ תלונה על ההשפעה השלילית שהיתה להכרזתו על מדדי הבורסה. אתמול המילה מדד לא יצאה מפיו. לפני מסיבת העיתונאים שלו, הבורסה סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם ירידה כוללת של 20%, התוצאה הגרועה ביותר מאז השפל הגדול של שנות ה-30.

בנק ההשקעות של גולדמן-סאקס העריך אתמול כי התוצר המקומי הגולמי של ארה"ב פחת ב-15% ברבעון הראשון של השנה, שהסתיים אתמול; וחזה שהתמ"ג יפחת ב-34% ברבעון השני. אבל התחזית כוללת זינוק של 19% ברבעון השלישי. בסך הכול גולדמן-סאקס מעריך ירידה של 6.2% בכל 2020. אלה נתונים היסטוריים. לא היו דוגמתם מאז השפל הגדול של שנות ה-30.

"אמצעי שיכוך אחד ויחיד: התנהגויות"

הנתונים האלה מותנים בהתאמתות המודלים המתמטיים על התקדמות הנגיף ועל נסיגתו.

יועציו המדעיים של הנשיא הציעו אתמול, לא בפעם הראשונה, להתייחס אל המודלים בדרגה ניכרת של ספק. ד"ר אנתוני פאוצ׳י, המנהל הוותיק של המכון הממשלתי למניעת מחלות מידבקות, אמר שהמספר המתואר "מינימלי", זה של מאה אלף, תקף רק כל זמן שתקפות ההנחות העומדות ביסודו. נתונים מן השטח עשויים להוריד את המינימום.

מתאמת צוות הקורונה של הבית הלבן, ד"ר דברה ברקס, הטעימה ש"אין תרופת קסם, אין חיסון, יש רק אמצעי שיכוך אחד - התנהגויות".

כתבנו כאן אתמול על השינוי המסתמן בגישת המערכת הרפואית למסיכות בחיי היום-יום. השינוי הזה מקבל תאוצה. ד"ר פאוצ׳י אמר אתמול לסי.אן.אן, כי המלצה לעטות מסיכות "נשקלת עכשיו באופן פעיל מאוד", אם כי העדיפות העליונה מוסיפה להיות אספקה של מסיכות כאלה לסגל רפואי ולאחרים הבאים במגע ישיר עם חולים ידועים.

הנשיא נשאל בתדרוך מה דעתו על הרחבת השימוש במסיכות, והוא הציע לאנשים לכסות את פניהם בצעיפים, "אם הם רוצים".

"זה לא נכון"

המחסור במסיכות ובציוד רפואי אחר, כולל כמובן ערכות בדיקה, מוסיף להטיל צל ארוך על יחסי הבית הלבן עם מושלי המדינות. עכשיו מתברר שהנשיא הפגין אי-ידיעה מוחלטת בשיחת ועידה עם המושלים, לפני יומיים, כאשר אחד מהם שיתף אותו בפרטי מצוקתה של מדינתו. "לא שמעתי שום תלונות זה שבועות", הוא אמר.

יושב ראש אגודת מושלי המדינות, לארי הוגאן ממרילנד, אמר אתמול לרשת הרדיו הציבורית, "זה פשוט לא נכון". הוגאן הוא איש המפלגה הרפובליקאית.

מושל ניו יורק, אנדרו קואומו, חזר והתלונן אתמול על התפקיד שהממשלה המרכזית ממלאת, או אינה ממלאת, ברכש של ציוד רפואי בשוק הפתוח. "אנחנו מתחרים במדינות אחרות, ואז באה FEMA -הרשות הממשלתית לניהול מצבי-חירום - ומתחרה בנו. זה כמו להיות ב-Ebay".

קואומו חוזר ואומר כי הממשלה הפדרלית היא הצריכה לנהל את הרכש, ולחלק את הציוד למדינות הזקוקות לו. זה מוסיף להיות סלע מחלוקת בין הנשיא למושלים. טראמפ טוען, כפי שעשה גם אתמול, שחלק מן המושלים "אוגרים" ציוד, שבעצם אין הם זקוקים לו; והממשל מעדיף להימנע מלשלוח מכונות-הנשמה לכל המבקשים, בגלל החשש שהמכונות יעלו אבק, ויהיה קשה לבקש את החזרתן.

"טעות תהיה להסיר את הרגל מן הדוושה"

בעוד שניו יורק וניו ג׳רזי מוסיפות להיות המובילות הלא-מעורערות במספר מקרי ה Covid-19, דאגה מיוחדת מתפתחת עכשיו לנוכח עלייה חדה במספר הנדבקים בשתי מדינות: מישיגן בצפון ולואיזיאנה בדרום. שתיהן כמעט השתוו אתמול לקליפורניה במספר המקרים היומיים של הידבקות. בלואיזיאנה, העלייה היתה של 30% ויותר.

פלורידה, שהתחילה להגביל בשבוע שעבר כניסה של ניו יורקים לתחומיה, הורתה השבוע למנוע את כניסתם של כלי רכב עם לוחית רישוי של לואיזיאנה.

ד"ר ברקס מן הבית הלבן דיברה אתמול על הסכנה ש-10 עד 15 מרכזים עירוניים בארה"ב ישתוו בהדרגה לניו יורק. היא הזכירה ספציפית את שיקאגו, דטרויט, דאלאס ויוסטון. אבל היא מצאה סיבה לעידוד לנוכח הצלחתה של העיר סיאטל, במדינת וושינגטון, להוריד את מספר הנדבקים היומיים. וושינגטון היתה עד סוף השבוע שעבר המדינה השלישית הפגועה ביותר. מאז היא ירדה למקום השמיני.

ד"ר פאוצ׳י דיבר אתמול על "ניצוצות של תקווה", שפעולות השיכוך האגרסיביות באזורים פגועים מתחילות לתת את אותותיהן, אבל "טעות תהיה להסיר את הרגל מן הדוושה, וללחוץ על המעצורים".

כריס "חזק פחות ממה שהוא משער"

הסיפור האישי של אתמול שייך לאחים קואומו, המושל אנדרו ומגיש הטלוויזיה כריס. אנדרו הוא הבכור, ושניהם הם בניו של מריו המנוח, אשר שימש בעצמו מושל במשך 12 שנה, עד 1994, ושמו חזר ועלה כמועמד אפשרי לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית.

חינו של המושל אנדרו, המכהן זו השנה העשירית, עלה מאוד בשבועות האחרונים, בעיקר בזכות תדרוכיו היומיים, הטבועים בחותם של פרגמטיות, של מרץ ושל עצב. אם בכלל, הוא הדמות הציבורית הקרובה ביותר להשיג מעמד צ׳רצ׳יליאני.

כריס נמנע במרוצת השנים מלראיין את אנדרו, אבל הטאבו הוסר במהלך המשבר, ושיחות האחים נעשו מוקד משיכה בולט בשידורי סי.אן.אן, הרשת של כריס. הן כוללות הקנטות, לפעמים מחוספסות מאוד, אבל גם דברי חיבה.

אתמול הודיע אנדרו בתדרוך הצהריים שלו כי עתה זה שמע שכריס לקה בנגיף הקורונה, ועבר לבידוד עצמי במרתף ביתו.

"הוא יהיה בסדר", אמר המושל על אחיו הקטן, "הוא בריא וחזק, אם כי אולי חזק פחות ממה שהוא משער". הוא כינה את כריס "חברי הטוב ביותר", וסיפר כיצד אחיו הקטן ניסה להשתחרר מצילו של אבא מאריו השתלטן. אבא עמד על זה שכריס, כמו אנדרו וכמו אבא עצמו, יהיה עורך דין. כריס למד משפטים, והתחיל פרקטיקה, אבל פרש ועבר לעיתונות.

ואם ידמה לכם שדמעות נקוות בעיני אנדרו לעת דברו על כריס, אולי זה מפני שדמעות נקוות דווקא בעיניכם. הן נקוו בעיניי, ואפילו התחילו לגלוש.

ואלה המספרים, חצות בוושינגטון, 6 בבוקר בישראל:

מספר הלוקים הידועים בנגיף על אדמת ארה"ב: 188,578, עלייה של כמעט 25,000 בתוך 24 שעות

מספר המתים: 3,889, עלייה של 748

מספר המחלימים: 7,251

מספר החולים האנושים: 4,576

המדינות הפגועות ביותר -

ניו יורק: כמעט 76,000 נדבקים, עליה של 8,600 ויותר; 1,550 מתים, עלייה של 208

ניו ג׳רזי: 18,700 נדבקים, עלייה של 2,000 ויותר; 267 מתים, עלייה של 69

קליפורניה: 8,504 נדבקים, עלייה של 1,256; 180 מתים, עלייה של 35

מישיגן: 7,615 נדבקים, עלייה 1,117; 259 מתים, עלייה של 75

פלורידה: 6,741 נדבקים, עלייה של 1,037; 85 מתים, עלייה של 14

מסצ׳וסטס: 6,620 נדבקים, עלייה של 868; 89 מתים, עלייה של 33

בכל אחת מ-50 המדינות ובמחוז קולומביה של הבירה וושינגטון מספר הנדבקים כבר גדול ממאה. ב-43, המספר גדול ממאתיים. ב-40, המספר גדול מ-300. ב-26, המספר גדול מאלף. בתשע, המספר גדול מ-5,000.

רשימות קודמות ב yoavkarny.com וב https://tinyurl.com/yoavkarny-globes

ציוצים (באנגלית) ב twitter.com/YoavKarny

עוד כתבות

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

חיילים צרפתים מפטרלים בפריז / צילום: Reuters, Benoit Tessier

באירופה מתכוננים לאירוויזיון ואולימפיאדה תחת חשש כבד מחטיפות ופיגועים

אירוויזיון במאלמו, אליפות היורו בגרמניה ואולימפיאדה בפריז: שורת האירועים ההמוניים באירופה הקיץ, במקביל למלחמה בעזה והסיכון הגבוה לטרור איסלמי, מעלים את הכוננות בה לשיאים חדשים ● האמצעים שעל הפרק: שימוש ברחפנים והחזרת הנוכחות המשטרתית בגבולות

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

מנות במחתרת התאילנדית / צילום: דניה ויינר

אחת המסעדות התאילנדיות הטובות בישראל מסתתרת בכלל בחצר של בית

עגלת קפה שמגישה מאפה פיסטוק נדיר, מרכז הוליסטי שגם הציניקנים יתמסרו לו, מיזם אמנות נשי ומסעדה שאפשר למצוא בה בננה לוטי משובחת ● יום בפרדס חנה כרכור

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

הפגנת חרדים נגד גיוס בני ישיבות,ירושלים / צילום: Reuters, Ammar Awad

מהתקציבים שייעצרו ועד לדיוני החירום באוצר: כל מה שכדאי לדעת על הצו הדרמטי בנוגע לחוק הגיוס

בהתאם לצו הביניים שהוציא בג"ץ, תקצוב הישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים ייעצר כבר בשבוע הבא ● בשלב זה, התמיכה בכ-44 אלף תלמידי ישיבות צפויה להיעצר ● באגף החשב הכללי במשרד האוצר, שאמונים על ביצוע התשלומים מתקציב המדינה, מתכוונים ליישם את הצו במועד ● איך זה יעבוד? גלובס עושה סדר

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל: בכיר בחמאס חוסל בביה"ח שיפא

נזק נגרם לחצר בית בשלומי אחרי רצף אזעקות בגליל המערבי • דיווח: ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק, 2 נפצעו • בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה • מוקדם יותר: פצוע בינוני בפיגוע ירי בכביש 90 מצפון ליריחו • עדכונים שוטפים

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג