הקורונה באירופה | סיקור שוטף

מספר מקרי הקורונה המאומתים בארה"ב עלה מעל ל-200 אלף

ארה"ב: מספר המקרים הפעילים במדינת ניו יורק עקף את מחוז חובאיי • בריטניה: 563 קורבנות ביממה האחרונה • ספרד: יום חמישי ברציפות עם מעל 800 קורבנות קורונה • צרפת: חולים קשים מפונים מפריז בשל מצוקת מקום בביה"ח • גרמניה: גיל הקורבנות הממוצע - 80

שלט מחוץ לחנות נוחות סגורה בניו יורק  / צילום: Wong Maye-E, Associated Press
שלט מחוץ לחנות נוחות סגורה בניו יורק / צילום: Wong Maye-E, Associated Press

22:00

מספרי מקרי הנדבקים בנגיף הקורונה בארה"ב עלה מעל ל-200 אלף בני אדם הלילה. המספר הכפיל את עצמו מאז יום שישי האחרון. נכון לשעה זו ישנם 203,608 בני אדם חולים בקורונה בארה"ב.

מוקדם יותר הנשיא דונלד טראמפ הזהיר כי עשויה להיות אף עליה גדולה יותר במקרים המאומתים בשבועות הקרובים. בכירים בבית הלבן חוזים בין 100 אלף ל-240 אלף מתים מקורונה בארה"ב, כאשר אחוז התמותה יעלה בשבועיים הקרובים.

נזכיר כי ארה"ב היא המדינה עם מספר מקרי הקורונה המאומתים הגדול ביותר בעולם כרגע. אמש, ניו יורק הפכה למרכז התפרצות המגפה בעולם, לאחר שמספר המקרים הפעילים במדינה עקף את מספר הנדבקים במחוז חובאי - היכן שהתפרצה המגפה במקור לפני כשלושה חודשים.

מושל ניו יורק אנדרו קואומו אמר היום כי מספר המקרים המאומתים במדינה עלה ביותר מ-10% בין לילה והביא את מספר החולים ל-83,712.

19:30

727 מתים נרשמו ביממה האחרונה באיטליה, ו-4,782 בני אדם אובחנו כנשאי קורונה; זאת, לעומת 837 מתים מקורונה שנרשמו ו-4,053 נדבקים חדשים. בעוד מספר המתים נמוך יחסית מזה שנרשם בימים האחרונים, מספר הנשאים החדש גבוה, אך עדיין נשמר בטווח קבוע, ואינו מזנק כפי שאירע במדינה בתחילת פרוץ המגיפה.

על רקע הסימנים המעודדים, והעובדה כי קצב ההכפלה של המקרים התארך לעשרה ימים, האריכה היום איטליה גם את צעדי הסגר והבידוד החברתי עד ה-13 באפריל לפחות. "אסור שנטעה ונחשוב שהסימנים המעודדים הם צפירת הרגעה", אמר שר הבריאות האיטלקי בדיון בפרלמנט, "המידע מראה כי אנו על הדרך הנכונה והצעדים הדרסטיים מתחילים לשאת פירות".

גם גרמניה, למרות סימנים מעודדים לגבי "השטחת העקומה" בימים האחרונים, הודיעה על הארכת צעדי הסגר ו"איסור המגע" עד ל-19 באפריל לפחות, אחרי חג הפסחא. הקאנצלרית אנגלה מרקל הודיעה על כך מהבידוד שבו היא נמצאת אחרי שנחשפה לחולה קורונה ביום שישי לפני כעשרה ימים. מרקל עברה שלוש בדיקות שתוצאותיהן היו שליליות עד כה, אך תעבור בדיקות נוספות בימים הקרובים.

16:30

מספר המתים בבריטניה עלה היום ב-25%, כאשר 563 קורבנות חדשים נוספו ביממה האחרונה. סך המתים בממלכה המאוחדת מקורונה עומד כעת על 2.352 בני אדם. כ-30 אלף בני אדם נדבקו עד כה בקורונה במדינה. גם בבריטניה עומד מספר הבדיקות במוקד הביקורית הציבורית, והממשלה התחייבה לקיים כ-30 אלף בדיקות ביום החל מסוף השבוע הבא.

13:10

ספרד: יום חמישי ברציפות עם מעל 800 קורבנות קורונה

ספרד רושמת את היום החמישי ברציפות עם מעל ל-800 קורבנות היום. 864 בני אדם מתו ביממה האחרונה, וסך הקורבנות במדינה עומד על כ-9,100 בני אדם. מספר מקרי הקורונה במדינה חצה את קו ה-100 אלף ועומד על 102,136. מתוכם, כ-22 אלף בני אדם כבר החלימו מהמחלה. כ-5,900 בני אדם מאושפזים בטיפול נמרץ במדינה, עלייה של 5% לעומת המצב אתמול, כך דיווח העיתון הספרדי "אל פאיס". 

11:10

צרפת: בתי החולים בפריז מפנים חולים לרחבי המדינה

בצרפת, שבה מתו עד כה 3,523 בני אדם כתוצאה ממגיפת הקורונה - 499 מהם ביממה האחרונה - החלו בתי חולים בבירה פריז לפנות חולים במצב קשה לאזורים אחרים במדינה, כדי להבטיח טיפול נמרץ. עד כה, מוקד ההתפרצות המשמעותי ביותר היה בחבל אלזס. הממשלה משתמשת ברכבות מהירות כדי להעביר חולים מפריז לבריטני, בין השאר. 5,565 בני אדם נמצאים בטיפול נמרץ במדינה, שיעור כפול מזה שנרשם לפני שבוע. צעדי הסגר הוארכו עד למחצית אפריל לפחות.

בריטניה: מי שחווה אובדן חוש ריח בנוסף לתסמינים אחרים - צריך לבודד את עצמו

בבריטניה אימתו חוקרים אימתו את הממצאים שיצאו לראשונה מבון, ולאחר מכן גם מצרפת, בנוגע לכך שאובדן חוש הריח (ואתו גם הטעם) עשוי לשמש כתסמין חשוב של מחלת הקורונה. פרופ' הנדריק שמידט מאוניברסיטת בון היה הראשון שחשף את התופעה, כבר לפני שבועיים. לפי ממצאיו, כשני שלישים מהחולים בקורונה מפתחים אובדן זמני של חוש הריח. כעת, מדענים בבריטניה מצאו כי 60% מהחולים בקורונה בממלכה המאוחדת הפגינו תסמין זה. "בשילוב עם תסמינים אחרים של המחלה (כמו שיעול וחום, א"א), מי שחווים אובדן של חוש הטעם צריכים "לבודד את עצמם לפחות לשבעה ימים כדי למנוע את הפצת המחלה", אמר פרופ טים ספקטור מאוניברסיטת קינגס קולג' שבלונדון. בבריטניה נרשמו עד כה 25,500 מקרי קורונה ו-1,789 בני אדם מתו מהמחלה עד כה.

גרמניה: גיל הקורבנות הממוצע של חולי קורונה - 80

בגרמניה נרשמו עד כה כ-72 אלף חולי קורונה ו-775 מקרי מוות. נשיא מכון רוברט קוך, המנהל את הצד הרפואי של המאבק במגיפה, הציג אתמול נתונים סטטיסטיים לגבי גיל החולים והקורבנות, המבוססים על מידע קליני לגבי 47 אלף מהחולים. הגיל הממוצע של החולים בגרמניה הוא 47, לפי הנתונים, בעוד הגיל הממוצע של הקורבנות הוא 80. 87% מהקורבנות היו מעל גיל 70, והצעיר ביותר היה בן 28 שסבל ממחלות רגע. התפלגות המגדר בין החולים כמעט שווה. הסימפטומים הנפוצים ביותר הם שיעול (43%) וחום (41%).