המו"מ הפוליטי תקוע: חילוקי דעות על אדלשטיין ועל מינויים משפטיים

בלשכת ראש הממשלה מתעקשים על זכות וטו (או חובת הסכמה הדדית) בנושא מינוי פרקליט המדינה הבא והיועץ המשפטי לממשלה הבא • בכחול לבן לא מעוניינים בחזרתו של אדלשטיין לתפקיד יו"ר הכנסת

פגישת הנשיא ראובן ריבלין עם בנימין נתניהו ובני גנץ בבית הנשיא / צילום: קובי גדעון, לע"מ
פגישת הנשיא ראובן ריבלין עם בנימין נתניהו ובני גנץ בבית הנשיא / צילום: קובי גדעון, לע"מ

שבוע אחרי שיו"ר כחול לבן בני גנץ הדהים את שותפיו לשעבר יאיר לפיד ומשה יעלון והחל במו"מ להקמת ממשלה פריטטית, עם הליכוד, המשא-ומתן הפוליטי תקוע לחלוטין.

ביום ה', גנץ נבחר, בהסכמה מלאה של חברי בלוק 58 לתפקיד יו"ר הכנסת תוך שהוא מזיז מן התפקיד את היו"ר הקודם אדלשטיין, מי שבלם כל מהלך של הרוב של 61 ח"כים.

מאותו הרגע נכנסו כחול לבן והליכוד למו"מ פוליטי והגיעו להסכמה שתפקיד שר המשפטים יעבור לידי כחול לבן, אך תפקיד יו"ר הכנסת ותפקיד השר לבטחון פנים ישארו בידי הליכוד.

אולם היום, המו"מ נתקע. בלשכת ראש הממשלה מתעקשים על זכות וטו (או חובת הסכמה הדדית) בנושא מינוי פרקליט המדינה הבא, היועץ המשפטי לממשלה הבא וגם בעניין מינוי שישה שופטי עליון העומדים על הפרק בשנים הקרובות.

מנגד בכחול לבן, לא מעוניינים בחזרתו של אדלשטיין לתפקיד יו"ר הכנסת, אך חוששים פי כמה מן האפשרות האחרת, מינוי יריב לוין לתפקיד וזאת עקב אמירות קשות במיוחד שלו נגד שופטי עליון ונגד מערכת המשפט. אתמול נערכה פגישה אישית בין גנץ לבין אדלשטיין ונידונו שם אפשרויות שונות.