תוכניות ל-433 דירות ברמת גן הופקדו בישיבת וידאו

מדובר בשתי תוכניות התחדשות עירונית של החברות לוינשטיין וכוכב התחדשות עירונית • ברחוב בית חורון ייבנו 343 דירות, וברחוב הרוא"ה כוללת התוכנית 90 דירות במגדל של 20 קומות

ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה־הכהן / צילום: איל יצהר, גלובס
ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה־הכהן / צילום: איל יצהר, גלובס

הוועדה להתחדשות עירונית של מחוז תל אביב הפקידה שתי תוכניות להתחדשות עירונית ברמת גן. הגדולה מבין השתיים מתייחסת למתחם בשטח 6.25 דונם שנמצא בין הרחובות ברחוב בית חורון ומעלה הצופים. התוכנית כוללת הקמת ארבעה מבני מגורים. שניים בני 22 קומות בחזית לרחוב בית חורון ושני מבנים נוספים בני שמונה קומות בחזית לרחוב מעלה הצופים. ובסך הכל 343, שייבנו במקום 116 דירות שקיימות כיום במתחם בבניינים מיושנים.

מתוך כלל יחידות הדיור, כ-70 יחידות דיור יוקצו עבור דירות קטנות בשטח של 75 מ"ר כולל ממ"ד. 20% מהדירות יהיו בשטח שלא יעלה על 55 מ"ר, וזאת בהתאם למדיניות הוועדה המחוזית תל אביב ליצירת תמהיל דירות מגוון בקרבה למערכות הסעה המונית. כן נכתב בהוראות התוכנית כי היא מקצה שטח מבונה לצורכי ציבור בשטח 260 מ"ר וכן חצר לטובת גני ילדים. התוכנית היא ביוזמת חברת לוינשטיין ונערכה ע"י משרד לאה רובננקו אדריכלים.

במתחם נוסף בשטח של 1.8 דונם במפגש הרוא"ה והבנים, בסמוך לגבולה המזרחי של העיר עם בני ברק, הופקדה תוכנית נוספת. התוכנית כוללת מבנה מגורים בן 20 קומות ובו 90 יחידות דיור. התוכנית תחליף שני מבני מגורים במצב תחזוקתי ירוד בני שתי קומות, שבהם 29 יחידות דיור. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-18 יחידות דיור יוקצו עבור דירות קטנות בשטח של 75 מ"ר.

בנוסף ליחידות הדיור, המבנה יכלול שטח של 280 מ"ר לצורכי ציבור לשימושים של חינוך, רווחה תרבות וקהילה. במידה וייקבע שימוש לגן ילדים תתווסף אליו חצר כנדרש. התוכנית היא ביוזמת חברת כוכב התחדשות עירונית ונערכה ע"י משרד צבי מוססקו אדריכלים.

לאור משבר הקורונה הישיבות בנושא נערכו בהתאם לנוהל העבודה שפרסם מינהל התכנון לקיים דיונים כשחברי הוועדה מצטרפים בשיחת וידאו.

יו"ר הוועדה המחוזית תל אביב, האדריכלית דניאלה פוסק, אמרה כי "בזכות התגייסות חברי הוועדה המחוזית ולשכת התכנון בראשות מתכננת המחוז, התאפשר קיום שני דיוני מליאה, בהפרש של יומיים, במסגרתם קודמו תוכניות להתחדשות עירונית, העצמת אזורי תעסוקה ותוכניות תשתית בעלות חשיבות מטרופולינית".

מתכננת מחוז תל אביב, חוה ארליך-רוגינסקי, הוסיפה כי "התוכניות נמצאות במרקם ותיק של רמת גן, ומשקפות את הסוגיות המורכבות של תוכניות התחדשות לציפוף. הוועדה המחוזית עבדה עם האדריכלים והרשות ליצור ממשקים טובים עם המרחב הציבורי ולהגיע לפתרון אדריכלי טוב".

שמאי התוכניות איציק רפאל, ממשרד שמאות המקרקעין קמיל טרשנסקי רפאל, מספר כי בוועדה המחוזית היה דיון ער סביב נושא המכפילים: "הוועדה המקומית של רמת גן דורשת היום מכפילי פינוי-בינוי נמוכים יותר, של 2.7. למרות זאת, הוועדה המחוזית קיבלה את חוות-הדעת שלנו ואישרה מכפילי פינוי-בינוי של 3. להערכתי, אלה התוכניות האחרונות בעיר שיאושרו לפי מתכונת זו".