האקזיט של אדם נוימן נעלם רשמית: סופטבנק לא השלימה את רכישת מניות WeWork

אתמול תם המועד להשלמת העסקה • WeWork: "הצעת הרכש הייתה למניות ישירות מבעלי מניות גדולים אחרים, ולסיומה אין השפעה על פעילות או על לקוחותיה של החברה"

אדם נוימן, מייסד WeWork / צילום: רויטרס
אדם נוימן, מייסד WeWork / צילום: רויטרס

עכשיו זה רשמי: אתמול תם המועד להשלמת העסקה בה ענקית ההשקעות היפנית סופטבנק ביקשה לקנות מניות של WeWork ב-3 מיליארד דולר מבעלי המניות הקיימים, בהם מנכ"ל החברה לשעבר אדם נוימן. למרות איומים על נקיטת צעדים משפטיים מצד כמה מחברי הנהלת החברה, בסופטבנק לא התרשמו ונסוגו מהעסקה.

לאדם נוימן, המייסד והמנכ"ל לשעבר של החברה-האם We, הייתה הזכות למכור מניות ב-970 מיליון דולר במסגרת ההסדר מאוקטובר שהוביל להדחתו ממועצת המנהלים של החברה. 

משבר הקורונה לא פוסח על WeWork הפועלת בתחום חללי העבודה המשותפים כאשר הסגר בחלק מהמדינות מצמצם את כמות העובדים שפוקדים אותם באופן משמעותי בעוד יותר ויותר אנשים מעדיפים נוכח האילוצים לעבוד מהבית. גם ללא הקורונה מצבה של חברת חללי העבודה המשותפים היה רעוע ודרש הזרמה של מיליארדים מצד ענקית ההשקעות היפנית.

למרות הכל, סופטבנק עדיין תספק תמיכה ל-WeWork, ונכון לעכשיו לא תיפגע ההזרמה הישירה בסך 5 מיליארד דולר של סופטבנק ל-WeWork, כסף שהחברה זקוקה לו נואשות כדי לשרוד, בייחוד כעת על רקע מגיפת הקורונה, שמרוקנת את שולחנות העבודה שלה. 

"סופטבק נותרה מחויבת לחלוטין להצלחת WeWork ונקטה בצעדים משמעותיים לחיזוק החברה מאז אוקטובר, כולל הון שהתחייב לאחרונה להזרים, פיתוח תוכנית אסטרטגית חדשה וגיוס צוות ניהולי חדש ברמה העולמית," אמר רוב טאונסנד, סמנכ"ל המחלקה המשפטית בחברה. "הצעת הרכש הייתה הצעה לרכוש מניות ישירות מבעלי מניות גדולים אחרים ולסיומה אין השפעה על פעילות WeWork או על לקוחותיה".