משקיע העל יורי מילנר תורם 3 מיליון מסכות לשימוש צוותי חירום בארץ

תרומת המסיכות, הצפויות להגיע לארץ באמצע השבוע הבא, נעשתה בתיאום עם הקונסול הכללי של ישראל בסן פרנסיסקו, מר שלומי קופמן, ותועבר למגן דוד אדום, אשר יהיה אמון על חלוקת המסיכות

יורי מילנר \ צילום: רויטרס
יורי מילנר \ צילום: רויטרס

המיליארדר יורי מילנר, משקיע הטכנולוגיה והפילנתרופ, הודיע הבוקר על תרומה של 3 מיליון מסכות אשר יסופקו לעובדים רפואיים בארץ כמו גם לארגונים המספקים שירותים חיוניים. הונו של מילנר, המתגורר בעמק הסיליקון ומחזיק באזרחות ישראלית, נאמד ב-3.8 מיליארד דולר, ובין ההשקעות הבולטות שלו ניתן למצוא חברות כמו פייסבוק, טוויטר וספוטיפיי. תרומת המסיכות, הצפויות להגיע לארץ באמצע השבוע הבא, נעשתה בתיאום עם הקונסול הכללי של ישראל בסן פרנסיסקו, מר שלומי קופמן, ותועבר למגן דוד אדום, אשר יהיה אמון על חלוקת המסיכות.

בהודעה על התרומה הצהיר מילנר כי לבישת מסיכות "צריכה להיות הנורמה החדשה של כולנו כאשר אנחנו מחוץ לבית", וקרא "למנהיגים עסקיים לשקול לאמץ את ההרגל הזה גם אחרי שהמשבר יחלוף, ולספק לעובדיהם מסכות לשימוש יומיומי במשרד - כמו שכבר עושות הרבה חברות סיניות". 

בשבוע שעבר הודיע מילנר (שגם התראיין בהרחבה ל"גלובס") על תרומה בסך 3 מיליון דולר ושל רעייתו, ג'וליה, למגן דוד אדום, שיפעיל פרויקט חדשני לצמצום הגעת אנשים למרפאות; לפקולטות לרפואה ולמדעי החיים באוניברסיטת תל-אביב, שם תתמוך התרומה במאמצי המחקר לפיתוח תרופה לנגיף; ולמרכז הרפואי תל-אביב על שם סוראסקי, בו תיועד התרומה ליחידה לטיפול נמרץ המטפלת בימים אלה בחולי קורונה.