במשרד ראש הממשלה מנסים לעבות את צוות הסברת הקורונה; שמרלינג מאאורה של אטרקצ'י נשקל

גידי שמרלינג, שעמד בראש מערך ההסברה בלשכת ראש הממשלה ומי שמשמש כיום כסמנכ"ל שיווק ומכירות של אאורה נדל"ן בבעלות יעקב אטרקצ'י, נשקל כעיבוי לצוות ההסברה הממשלתי על נגיף הקורונה

בנימין נתניהו / צילום: Oded Balilty, Associated Press
בנימין נתניהו / צילום: Oded Balilty, Associated Press

במשרד ראש הממשלה הוחלט לעבות את צוות הסברת הקורונה. מאז ראשית המשבר, לקראת סוף חודש פברואר, הוחלט שהמל"ל ינהל את האירוע ולא משרד הביטחון כפי שהוצע וכפי שנתכב בתוכנית המאבק בפנדמיה בשנת 2007.

לשכת ראש הממשלה בחנה את אפשרויות עיבוי צוותי ההסברה, גם לאור ביקורת רבה שנמתחה על מסרים מבלבלים היוצאים ממשרד הבריאות לעומת המל"ל והפיכתו האירוע לבעל ממדים עצומים מבחינת סגירת יישובים, טיפול בקשישים ובתי אבות ושימורו של עוצר מוחלט.

כבר לפני כחודש עיבו במשרד ראש הממשלה את נותני השירותים הרשומים, שמהם ניתן יהיה לקבל שירותי כתיבת תכנים, ייעוץ בתחום המסרים, כתיבת נאומים והכנת צוותי הסברה. אחד מאותם האנשים שנתבקשו להירשם כספק אפשרי, הוא גידי שמרלינג, מי שהיה בעברו בצוות התקשורת של משרד ראש הממשלה ולאחר מכן ראש מחלקת תקשורת בעיריית תל-אביב. המידע פורסם לראשונה ב"דה מרקר".

שמרלינג, בוגר קרן וקסנר, עבר לעבוד כסמנכ"ל שיווק ומכירות של אאורה נדל"ן לפני כחצי שנה. אאורה, היא חברה בבעלותו של עו"ד יעקב אטרקצ'י, מי שכיום משתתף במו"מ הפוליטי מטעם בנימין נתניהו והליכוד אל מול נציגי כחול לבן והפך בחודשים האחרונים לבעל עמדה בולטת בכוורת המיידית של נתניהו.

אטרקצ׳י, הוא איש ליכוד ותיק, מקורב לצמרת השלטון שנים ארוכות, וידיד ותיק של חני בלייויס, ראש לשכת נתניהו במצודת זאב, ואחת הדמויות המשפיעות ביותר בסביבת נתניהו.

שמרלינג לא אמור לעזוב את עבודתו באאורה כדי להצטרף לצוות ההסברה והניהול של משבר הקורונה ולכן לא ברור איך ומתי ישתלב בפרויקט ההסברה.