חברת מגדל נכנסת לשותפות בפרויקט משרדים ומסחר בתל השומר

החברה שילמה 70 מיליון שקל תמורת שני מגרשים שסמוכים לכניסה הראשית למתחם בית החולים • במקום מתוכנן להיבנות קומפלקס משרדים ומסחר בהשקעה של מאות מיליוני שקלים • למרות הקורונה, במגדל צופים תשואות עתידיות גבוהות של כ-8.5%

חברת הביטוח מגדל רכשה מרשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ומחברת "ס.צ. נכסים ומרכזים מסחריים" מחצית מהזכויות בפרויקט קמפוס תל השומר למדע וחדשנות. מדובר בפרויקט שצפוי להיבנות על קרקע שממוקמת בחלקו המערבי של בית החולים שיבא תל השומר, ובסמוך לכניסת הולכי הרגל הראשית של מתחם בית החולים.

הפרויקט ייבנה על שני מגרשים: האחד, בשטח של כ- 6.6 דונם ובו זכויות בנייה ל- 18,123 מ"ר ברוטו משרדים ו- 1,648 מ"ר ברוטו מסחר בשני מבננים ומבנן שלישי נוסף עתידי. השני, בשטח של כ- 2.6 דונם ובו זכויות בנייה ל- 5,025 מ"ר ברוטו משרדים ו- 3,703 מ"ר במבנן אחד. שני מגרשים אחה יכללו 220 מקומות חניה. לפי התכנון אלה יהיו היקפי הבנייה בשלב א', כאשר בעתיד (שלב ב') יוכפל היקף הבנייה כך שייבנו בשטח עוד כ-35 אלף מ"ר. יודגש כי שלב ב' טרם עבר אישור של ועדה מחוזית.

סך היקף השטחים בשני השלבים עומד על 63,500 מ"ר ברוטו למשרדים ומסחר במבננים נמוכים של עד 12 קומות. על התוכנית חתום משרד כנען שנהב אדריכלים.

בתמורה לרכישת הזכויות בשני המגרשים תשלם מגדל כ- 70 מיליון שקל. בנוסף, מגדל תבנה את הפרויקט יחד עם חברת ס.צ. נכסים ומרכזים מסחריים בע"מ ותשווק אותו עימה בשיתוף פעולה מלא. לפי ההסכם מגדל תישא במחצית מעלות הביצוע של שלב א' בהשקעה מוערכת של כ-93 מיליון שקל. ההשקעה בשלב ב' של התוכנית מוערכת בסכום זהה.

בחברת מגדל מעריכים כי המיקום של הפרויקט לצד קו עתידי של הרכבת הקלה (הקו הסגול), ולצד אזור בעל תנועה מרובה כמו בית החולים, ובלב שכונות קיימות ומתפתחות, יתרמו לתשואות עתידיות נאות של 8.4% (ברוטו) עבור שטחי המשרדים, ו-8.5% לשטחי המסחר.

העסקה בוצעה על ידי מחלקת נדל"ן ישראל של מגדל בהנהלת יצחק הרץ. מגדל יוצגה בעסקה בידי עורכי הדין גילי ריזל ושחף שטרן ממשרד מ.פירון ושות'. המוכרת (ס.צ נכסים ומרכזים מסחריים) יוצגה בידי עו"ד יריב שלום ודור אבינרי ממשרד ליפא מאיר.