עובדי חדשות 13 מבקשים צו נגד תוכנית הפיטורים ופותחים בעיצומים

בעקבות ההחלטה על הורדה מיידית של תוכניות מהאוויר, עובדי חדשות 13 ישביתו היום ב-12:30 את עבודתם למשך שעה

יעקב אילון. תוכניתו ירדה מהאוויר כחלק מהקיצוצים / צילום: איל יצהר
יעקב אילון. תוכניתו ירדה מהאוויר כחלק מהקיצוצים / צילום: איל יצהר

אחרי הדיבורים מגיעים המעשים: עובדי חדשות 13 וארגון העיתונאים הגישו אתמול (א') לבית הדין לעבודה בקשה לצו מניעה שימנע מהנהלת הערוץ לבצע כל פעולה חד-צדדית הנוגעת לעובדים, זאת בהמשך לתוכנית ההתייעלות שמוביל מנכ"ל רשת 13 אבי בן טל. העובדים מבקשים מבית הדין למנוע שינויים מבניים וארגוניים, לרבות פיטורים, שינוי בהיקפי משרה, הפחתות שכר, הוצאה לחל"ת או שינוי מבני הנוגע למעבר החברה ממקום משכנה ב"בית הוורד" ל"בית רשת" ברמת החייל בתל-אביב.

הבוקר (ב') נקבע כי דיון דחוף בעתירה יתקיים מחר (ג') בשעה 11:30. העתירה הוגשה על-ידי עורכי הדין מורן סבוראי ואמיר בשה המייצגים את ארגון העיתונאים.

נזכיר כי רק לפני כחודש, בעקבות המעבר לאולפן החדש בנווה אילן, נחתם בין ההנהלה לעובדים הסכם קיבוצי, שאחת מסעיפיו מעניק חסינות מפיטורים לכל העובדים עד חודש יולי.

במקביל, במחאה על הקיצוצים, עובדי הערוץ יחלו היום בצעדים ארגוניים ויפסיקו בשעה 12:30 את עבודתם למשך שעה.

כפי שפורסם ב"גלובס", בשבועות האחרונים הלך והתברר מצבה הכלכלי הרעוע של רשת, שבעטיו מתקשה החברה לשלם לספקים ולעובדים. בעקבות זאת החל המנכ"ל אבי בן טל לגבש תוכנית התייעלות, אך עד השלב הזה לא ברור עדיין מהו היקפה וכיצד היא תשפיע על העובדים. על-פי מקורות בתעשייה, הכוונה היא לקצץ כ-50% מהיקף ההוצאות בחברת החדשות, צעד שמשמעותו קיצוץ משמעותי בכוח-האדם.

אתמול הונף גרזן הקיצוצים גל על התוכניות ברשת, וההנהלה הודיעה על הורדה מהאוויר של ארבע תוכניות, בהן תוכניתו של יעקב אילון. 

מוועד חדשות 13 נמסר: "כחלק מתוכנית הקיצוצים הנרחבת, בהוראת הנהלת רשת בראשות אבי בן טל ונדב טופולסקי, הורידה בהתראה מיידית שתי תוכניות מהאוויר, והודיעה לצוותי התוכניות, חברים שלנו, שלא יתייצבו יותר לעבודה. הם מצטרפים ל-16 מחברינו שכבר הוצאו לחל"ת בגל הראשון לפני כשבוע, ובסך-הכול מדובר כבר על כ-30 מחברינו שנשלחים הביתה. הנהלת רשת מכנה זאת כחל"ת, בחסות הקורונה, אבל אותה הנהלה ממש כבר הודיעה על פיטורים נרחבים בחברה, כך שהכוונה האמיתית מאחורי 'החל"ת' כבר ברורה לכולם. אנחנו מתכוונים להיאבק בכך בכל אפיק - ארגוני, משפטי, ותקשורתי. צעדים קשים ייענו בצעדים קשים".

יאיר טרצ'יצקי, יו"ר ארגון העיתונאים, מסר: "חבל שבמקום לדבר עם ועד העובדים והארגון ולהגיע איתם להסכמות, הנהלת רשת רומסת ברגל גסה ובאופן חד-צדדי את העובדים, תוך כדי שהם עובדים לילות כימים בסיקור משבר הקורונה. לא נותרה לנו כל ברירה מלבד פנייה לבית הדין לעבודה ופתיחה בעיצומים".