"הקורונה לא תייקר את ביטוחי הבריאות אך תקשיח תנאי הפוליסות"

סוכן הביטוח רני ארליכזון, המשיק בימים אלה מערכת אינטרנטית להשוואת ביטוחי בריאות, בשם מבט: "תחום הביטוח אפוף ערפל כבד שהביא למצב של חוסר הבנה וחוסר בידע אמיתי"

"למרות שהקורונה מטופלת על ידי התקציב של הסל הממלכתי וחברות הביטוח לא ניזוקות ממנה, התפרצות הנגיף הקטלני עלולה להביא לתמורות בביטוחי הבריאות והחיים". כך מעריך סוכן הביטוח רני ארליכזון, שמעריך כי לפי שעה "אנו לא צופים התייקרויות בביטוחי הבריאות בישראל, אבל בהחלט ייתכן ויתווספו הגבלות חדשות, כמו החרגות שיפטרו את חברות הביטוח מתשלומי תביעה".

ארליכזון משיק בימים אלה מערכת אינטרנטית להשוואת ביטוחי בריאות, בשם מבט. בעבר הוא היה בכיר בחברת ביטוח שהתמקדה בביטוחי הבריאות, וכיום הוא מתריע כי "בכפוף להנחיות מבטחי משנה או באישור הפיקוח על הביטוח, חברות הביטוח יכולות להוסיף סגמנט עם שאלות בנושא מחלת הקורונה ווירוסים עתידיים דומים בסעיף הבריאות, ואף להפסיק למכור באופן מיידי מוצר מסוים לקהל מוגדר, שכן החברות יעדיפו לא לסכן עצמן. אנשים הנמצאים בקבוצות הסיכון עלולים להתקשות לרכוש ביטוחים, עד שיימצא החיסון למחלה, כך שדווקא החלקים באוכלוסייה שיזדקקו לכך יותר מכל ימצאו עצמם ללא כיסוי ביטוחי".

ארליכזון, מנכ"ל ובעלים של מבט, משיק את המערכת המקוונת שתאפשר לציבור לבחון מגוון הצעות ביטוח, תוך בחינת שורת פרמטרים אישיים, ובחינם. הוא מצהיר שמדובר במערכת אובייקטיבית שפועלת מול מספר חברות, ושהיא לא פועלת כסוכנות ביטוח. הוא מייעד את הפלטפורמה המקוונת החדשה גם לסוכני ביטוח פרטיים, כשהוא מציין כי "תחום הביטוח אפוף ערפל כבד שהביא למצב של חוסר הבנה וחוסר בידע אמיתי, אמין, זמין ומקצועי".