גלאסבוקס גייסה 40 מיליון דולר כדי להקליט את המסך שלכם

החברה מפתחת ומשווקת פלטפורמה טכנולוגית לניתוח ושיפור חוויית משתמש, ע"י תיעוד המסך של המשתמשים וכל האינטראקציות שלהם באפליקציות ובאתרים של לקוחות החברה

מנכ"ל גלאסבוקס, ירון מורגנשטרן / צילום: גלאסבוקס
מנכ"ל גלאסבוקס, ירון מורגנשטרן / צילום: גלאסבוקס

חברת גלאסבוקס (Glassbox), הודיעה היום (ג') על השלמת סבב גיוס של 40 מיליון דולר בהובלת קרן ההשקעות האמריקאית הפרטית ברייטון פארק קפיטל, המתמחה בהשקעה בחברות צמיחה טכנולוגיות. עוד השתתפו בסבב חלק מהמשקיעים הקיימים של החברה, אפ-דאטא פרטנרס האמריקאית ואייבקס אינווסטרס.

גלאסבוקס הוקמה בשנת 2010, וכולל הסבב הנוכחי גייסה 70 מיליון דולר מאז הקמתה. החברה לא חושפת את הכנסותיה השנתיות, אך מוסרת כי הן עומדות על עשרות מיליוני דולרים, וכי הן הוכפלו משנה לשנה בשלוש השנים האחרונות. בנוסף, מהחברה נמסר כי הגיוס הנוכחי מגיע לאחר רבעון בו הכנסות החברה הגיעו לשיא במקביל להתפרצות מגיפת הקורונה.

את החברה הקימו יואב שרייבר, ירון גואטה וחנן בלומשטיין, כולם מחזיקים בתפקידי ניהול בכירים בחברה כיום. מנכ"ל החברה הוא ירון מורגנשטרן, לשעבר בכיר בחברת נייס, שמכהן בתפקיד מאז 2015. משרדי החברה ממוקמים בפתח-תקווה, בלונדון ובניו יורק, ומועסקים בהם כ-140 עובדים, מתוכם קרוב ל-100 עובדי פיתוח בישראל. מהחברה נמסר כי היא לא הוציאה עובדים לחל"ת בתקופה זו, ודווקא מתכוונת להגדיל משמעותית את מצבת העובדים שלה בישראל.

החברה מפתחת ומשווקת פלטפורמה טכנולוגית לניתוח ושיפור חוויית משתמש, על-ידי תיעוד המסך של המשתמשים וכל האינטראקציות שלהם באפליקציות ובאתרים של לקוחות החברה. את התיעוד הזה החברה מנתחת על-מנת לספק תובנות שמשמשות את לקוחותיה לשיווק, לתמיכה ולשיפור חוויית הלקוח.

"אנחנו מקליטים כל דבר שהלקוח עושה, כל מחווה, כל דבר שהוא מקליד ורואה. אנחנו שומרים את זה בצורה אפקטיבית ומאפשרים למותגים להבין את החוויה מהפרספקטיבה של הלקוח, ואנחנו דוחסים את המידע הזה לגודל של פחות מ-5% מהגודל המקורי. אנחנו מקליטים מכל מכשיר - זה יכול להיות סשן מקוון, אפליקציית מובייל וכל מכשיר אחר. אנחנו שומרים גם את המידע על המכשיר עצמו, על מערכת ההפעלה בה הלקוח השתמש ועל הרזולוציה, כדי שנוכל לשחזר את הסשן בצורה מאוד מקוונת אחר-כך", כך הסביר בעבר מורגנשטרן בסרטון שיווקי של החברה.

"הלקוחות שלנו משתמשים בזה ליוזקייסים שונים: אחד החשובים הוא אנליטיקה התנהגותית - היכולת להבין לא רק מה הלקוח עשה אלא גם למה. אם הם יצאו מהאתר בשלב מסוים - למה? אם הם בחרו שירות או מוצר מסוים - למה? דבר נוסף הוא תמיכה. אנחנו מאפשרים ללקוחות לחוות את הסשן יחד עם הלקוח ולוודא שהוא מסיים אותו בהצלחה. לבסוף, אם יש בעיה באתר או באפליקציה, אנחנו מאפשרים ללקוח לשלוח את המידע לצוות הדב-אופס כדי שיתקנו זאת".

לפי תחקיר של אתר טקראנץ' מהשנה שעברה, חלק מלקוחות גלאסבוקס, בהם אקספדיה, הוטלס.קום, חברות התעופה אייר קנדה וסינגפור איירליינס ובית האופנה אברקרומבי אנד פיץ', השתמשו בטכנולוגיה של החברה והקליטו את מסכי המשתמשים שהשתמשו באפליקציות שלהן, ללא ידיעתם.

"אנחנו עובדים גם עם הלקוחות שלנו מאוד מאוד צמוד וגם עם שתי החברות שמנהלות את האפליקציות, והיום הלקוחות שלנו מאוד מקפידים לתת את כל ההודעות וההסכמות הנדרשות לכל מה שנעשה ולא נעשה, אומר מורגנשטרן ל"גלובס". "הלקוחות שלנו אוספים רק את המידע שמותר להם לאסוף לפי הרגולציות. בסוף השירותים שלנו עוזרים ללקוחות שלנו לתת ללקוחות הקצה שירות יותר פשוט ויותר נוח. עכשיו הלקוחות שלנו צריכים להנגיש שירותים דיגיטליים חדשים בתוך שבועות, ואיתנו הם יכולים לראות איפה הלקוחות מתקשים ברמה האגרגטיבית".

כעת, גלאסבוקס מדווחת כי צירפה שני לקוחות חדשים בתקופה האחרונה, דווקא מענפים שמשבר הקורונה פגע בהם במיוחד: ענקית אופנה גלובלית ופופולרית גם בישראל וחברת תעופה מהגדולות בעולם, אשר שמותיהן לא נחשפו. בשל המעבר של עסקים רבים בימים אלה למכירות דיגיטליות בלבד, מוצר כמו של גלאסבוקס אמור לתמוך בשיפור החוויה הדיגיטלית שהמותגים הללו מציעים ללקוחותיהם.