תואר באמצע המגפה: כך נראה טקס סיום של אוניברסיטה בטוקיו

בעוד טקסי סיום של רבות מהאוניברסיטאות מסביב לעולם בוטלו כדי למנוע התקהלויות, במוסד אקדמי אחד בטוקיו מצאו דרך לקיים חלוקת תעודת רשמית בהשתתפות הסטודנטים

טקס הסיום באוניברסיטה היפנית בצל הקורונה / צילום: BBT UNIVERSITY, רויטרס
טקס הסיום באוניברסיטה היפנית בצל הקורונה / צילום: BBT UNIVERSITY, רויטרס

טקסי הסיום של האוניברסיטאות ביפן בוטלו בשל התפרצות מגפת הקורונה, אך סטודנטים באוניברסיטה אחת הצליחו להשתתף בטקס מרחוק באמצעות שליטה על רובוטים שהראו את תמונתם.

הסטודנטים ישבו בבטיחות ביתם, בעוד הרובוטים, המכונים "ניומי" (Newme) ופותח ע"י ידי חברת ANA החזקות, הולבשו בגלימות וכובעים, וצעדו בטקס הסיום של אוניברסיטת העסקים Business Breakthrough בטוקיו.

פניהם של הרובוטים היו מכשירי טאבלט, אליהם התחברו הסטודנטים מביתם באפליקציית וידאו. הסטודנטים גם שלטו ברובוטים דרך תוכנה בלפטופים שלהם מחיבור ביתי.

אחד-אחד, נעו הרובוטים לבמה כדי לקבל את תעודת הסיום שלהם, בעוד סגל האוניברסיטה עמד ומחא כפיים במרחק בטוח של כשני מטרים אחד מהשני. נשיא האוניברסיטה, קנצ'י אומיי, הגיש לרובוטים את התעודות והניח אותן על מגש יעודי שהורכב עליהם.

"אני חושב שזוהי באמת חוויה מדהימה לקבל את התעודה שלי באיזור ציבורי, בעוד אני בחלל הפרטי שלי", אמר קאזוקי טאמורה, סטודנט שסיים את התואר השני שלו, בנאום שנשא במסך הטאבלט.

האוניברסיטה בטוקיו מקווה כי הגישה שלה תאומץ ע"י מוסדות נוספים כדי למנוע התקהלויות. עם זאת, האוניברסיטה הגבילה את טקס הסיום לארבעה משתתפים בלבד כדי שגם הרובוטים יוכלו לתרגל ריחוק חברתי בצל המגפה.