חברת מאסטרקאד תשקיע ב"מאיץ הקורונה" של קרן ביל גייטס

ההשקעה הכוללת בפרויקט של מאסטרקארד, קרן המחקר של ביל ומלינדה גייטס וקרן המחקר הבריטית Wellcome תעמוד על 125 מיליון דולר • מטרת המאיץ היא לזרז פיתוח של תרופות חדשות לטיפול בקורונה

מלינדה וביל גייטס / צילום: גטי
מלינדה וביל גייטס / צילום: גטי

חברת מאסטרקארד תרמה עשרות מיליוני דולרים ל"מאיץ הקורונה" של קרן ביל ומלינדה גייטס וקרן המחקר הבריטית Wellcome. ההשקעה הכוללת של שלושת הגופים בפרויקט תהיה 125 מיליון דולר.

המטרה היא לפעול יחד עם גורמים, כמו ארגון הבריאות העולמי, ארגונים ממשלתיים, המגזר הפרטי ומוסדות רגולציה שונים, כדי לזרז פיתוח והערכה של תרופות חדשות לטיפול בקורונה כעת - ונגיפים נוספים בעתיד.

מקרן ביל ומלינדה גייטס נמסר כי המודל של המאיץ הוא שותפות של האקדמיה, התעשייה, הממשלה והפילנתרופיה בדומה לארגון CEPI בתחום החיסונים, אך במקרה הזה המיקוד הוא בתרופות. ייתכן שניתן יהיה להביא לשוק תרופה עם השפעה משמעותית על התפתחות מחלת הקורונה לפני הגעת חיסון, אם תימצא תרופה שכבר החל פיתוחה לתחום אחר ומתאימה לתחום הזה. שיתוף פעולה דומה הוקם ב-2014 כדי להתמודד עם מגיפת האבולה ותרם להפחתה משמעותית בפגיעת המגפה.

"מאיץ הקורונה" הוא חלק מן ההתחייבות של קרן ביל גייטס לתרום 100 מיליון דולר לטובת טיפול במגפת הקורונה.

מייק פורמן, סגן יו"ר מאסטרקארד, אמר כי "האתגר העולמי הנוכחי לא רק מהווה סיכון לבריאותן ובטיחותן של אוכלוסיות ברחבי העולם אלא גם הפרעה אפשרית לחיוניותם הכלכלית של מיליוני אנשים, עסקים וארגונים. חשוב לבנות רשת של גורמים שמביאים לא רק את ההון שלהם אלא גם נכסים משלימים ומערכות מיומנות".