השרים ידונו הערב לגבי המשך הטלת הסגר בשכונות בירושלים

קצב ההדבקה בשכונות צפופות בירושלים גבוה משאר העיר, והחשש הוא מהתפרצויות נוספות של המחלה • ועדת שרים לעניין אזור מוגבל תדון הערב גם ב מחדל אי העברת הנוחתים בישראל לבידוד במלוניות

פעולות חיטוי נגד נגיף הקורונה בעיר העתיקה של ירושלים / צילום: Mahmoud Illean, AP
פעולות חיטוי נגד נגיף הקורונה בעיר העתיקה של ירושלים / צילום: Mahmoud Illean, AP

ועדת שרים לעניין אזור מוגבל תתכנס הערב (שבת) כדי לדון בהטלת מגבלות שונות בדרגת חומרתן על שכונות בירושלים. חשש הממשלה הוא מהתפרצויות של מחלת הקורונה באזורים מסוימים והרצון לאפשר לתושבי שכונות אחרות בעיר לצאת מן הסגר המחמיר. קצב ההדבקה בשכונות צפופות בירושלים, בהם מתגורר בעיקר הציבור החרדי, הנו גבוה משאר העיר.

ועדת השרים לאיזור מוגבל כוללת את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הפנים אריה דרעי, שר האוצר משה כחלון, שר הביטחון נפתלי בנט, השר לביטחון פנים גלעד ארדן ושר הבריאות יעקב ליצמן.

בישיבה יועלה גם נושא הגעת מטוסים מחו"ל, ומחדל אי העברת הנוסעים לבידוד במלוניות ו/או הצורה בהם אותם הנוסעים מגיעים למחוז חפצם באמצעות מוניות או הסעות של בני משפחה. היום בבוקר (שבת) נחתו בנתב"ג מספר טיסות והיורדים מאותן הטיסות לא נדרשו לדבר מלבד הצהרה שהם ממשיכים לתנאי בידוד. במהלך השבת שלחה לשכת ראש הממשלה הודעה לעיתונאים לפיה נתניהו ביקש לעצור את הטיסות הנוחתות בישראל עד להשגת הסדרה משפטית שתאפשר לפיקוד העורף לקחת את הנוחתים בארץ מייד עם ירידתם מהמטוס למלוניות. לפי אותה ההודעה, מטוסים שכבר המריאו לישראל יורשו לנחות ומעבר לכך, יעצרו כל טיסות הנוסעים לישראל. אולם נכון לשעה זו, בלוח הטיסות מופיעות טיסות נוספות האמורות להגיע לישראל מחר (א').

במשך ארבעת ימי החג הוטלו על הציבור הישראלי מגבלות חמורות במיוחד בנוגע ליציאה מן הבתים, ששיאן החל בערב הפסח (ג') בשעה 15:00 ונמשך עד לבוקר החג (ד') בשעה 07:00 בבוקר. בשעות אלה אסור היה לצאת מן הבתים כלל. במשך 4 ימי החג אסור היה לנסוע מחוץ לגבולות העירוניים לשם ביצוע קניות, למעט במקרים חריגים.

במוצאי חג הפסח נמתחה ביקורת נרחבת ברשתות החברתיות על ראש הממשלה נתניהו ועל נשיא המדינה ריבלין שהפרו את הכללים את צו בריאות העם ואירחו במעונם בני משפחה מדרגה ראשונה שאינם חיים עמם, לשם הצרכים הפרטיים שלהם.