פימי השלימה ההשתלטות על עמיעד מערכות מים; תבחן אפשרויות לרישומה בבורסת ת"א

במסגרת עסקת ההשקעה, הזרימה קרן פימי לתוך עמיעד סכום של כ-22 מיליון דולר כנגד הקצאת מניות, ובמקביל שילמה לקיבוץ עמיעד עוד כ-3 מיליון דולר

חרף משבר הקורונה השלימה קרן פימי בימים האחרונים את השקעתה בחברת עמיעד מערכות מים ונהפכה לבעלת השליטה בה. במסגרת עסקת ההשקעה, הזרימה פימי לתוך עמיעד סכום של כ-22 מיליון דולר כנגד הקצאת מניות, ובמקביל שילמה הקרן לקיבוץ עמיעד עוד כ-3 מיליון דולר בתמורה ל-5% נוספים ממניות חברת עמיעד.

בעקבות השלמת העסקה הגדילה פימי את החזקתה בחברת עמיעד מ-18% ל-42%, ובמקביל הצטמצם שיעור ההחזקה של קיבוץ עמיעד בחברת עמיעד לכ-33%. עוד קודם לכן רכשה פימי בשנים האחרונות את החזקותיהם של קרן KBI ושל חברת ברמד, שנמצאת בבעלות הקיבוצים עברון וסער, בעמיעד מערכות מים.

העסקה הנוכחית נחתמה בנובמבר האחרון והושלמה כעת, לאחר שאושרה על ידי כל הגורמים הרגולטוריים הרלוונטיים. העסקה בוצעה לפי מחיר של 2.3 ליש"ט למניה, ששיקף לחברת עמיעד שווי של 52.2 מיליון ליש"ט (65 מיליון דולר) לפני השלמת העסקה ("לפני הכסף").

עמיעד מערכות מים הונפקה בשנת 2005 בבורסת AIM שבלונדון, ומאז רשומות מניותיה למסחר שם. בסוף השבוע נסחרה מניית עמיעד במחיר של 2.15 ליש"ט, המשקף לחברה שווי של 48.8 מיליון ליש"ט (61 מיליון דולר) לפני הכסף.

מחזור שנתי של 116 מיליון דולר

עמיעד עוסקת בפיתוח, ייצור ומכירה של מערכות סינון מים המיועדות למגזרים התעשייתיים, המוניציפליים, בתחומי השקיה ובתחומי השימוש הביתי. החברה מתמחה בטכנולוגיית מסננים בעלי יכולות ניקוי עצמי אוטומטיות, והיא מהמובילות בעולם בתחומי הפעילות שלה.

החברה נוסדה ב-1962 והיא מעסיקה יותר מ-700 עובדים ברחבי העולם. המפעל המרכזי שלה נמצא בקיבוץ עמיעד, ובבעלותה מפעל נוסף בקיבוץ בית זרע. יו"ר החברה הוא יריב אבישר, ואילו בתפקיד המנכ"ל מכהן מאז ספטמבר 2016 דורי יבזורי, לשעבר מנכ"ל חברת תמה.

בשנת 2019 הסתכם מחזור המכירות של עמיעד בכ-116 מיליון דולר, והחברה הציגה רווח תפעולי לפני פחת והפחתות (EBITDA) של 9.7 מיליון דולר (8% מהמחזור). נכון לסוף 2019 הסתכם ההון העצמי של חברת עמיעד ב-60.3 מיליון דולר.

אפשרות להנפקה בבורסת לונדון

בורסת AIM שבה נסחרת עמיעד, היא למעשה שוק בינלאומי של הבורסה הראשי בלונדון, שמיועד להוות פלטפורמה לגיוס הון עבור חברות קטנות הנמצאות בשלב הצמיחה. עם זאת, מדובר בשוק שאינו מפותח ומפוקח במידה המוכרת בבורסות ראשיות בעולם המערבי.

משום כך, צפויה פימי לבחון את האפשרות להעביר את מניית עמיעד מערכות מים למסחר בבורסה הראשית של לונדון, באופן שיאפשר בהמשך גם את רישומה למסחר כפול בבורסת תל אביב. אם אפשרות זו לא תוכל לצאת לפועל, עשויה פימי לבחון את האפשרות למחוק את מניותיה של עמיעד מערכות מים מהמסחר ב-AIM, ובהמשך להנפיק את החברה מחדש בבורסת ת"א או אפילו בנאסד"ק.

קרן פימי, בניהולו של ישי דוידי, נוסדה ב-1996 והיא קרן ההשקעות הפרטית הגדולה בישראל, עם נכסים מנוהלים בשווי יותר מ-5 מיליארד דולר. הקרן רוכשת שליטה בחברות ומבצעת בהן תהליכי השבחה משמעותיים. עד כה רכשה הקרן שליטה בכ-90 חברות ומימשה כ-60 מהן, בהיקף עסקאות של יותר מ-5.5 מיליארד דולר.

הקרן מעסיקה כיום יותר מ-30 אלף עובדים ופועלת בכ-50 מפעלים בישראל ועוד כ-100 מפעלים וחברות ברחבי העולם. פימי משקיעה בחברות ישראליות ובחברות שיש להן זיקה לישראל, ועד היום השקיעה במגוון תחומים רחב, הכולל את מרבית ענפי התעשייה, המסחר והשירותים.