אורלי לוי-אבקסיס חוברת לגוש הימין ומבקשת להעביר את המנדט לנתניהו

ח"כ לוי-אבקסיס, שפרשה מאיחוד העבודה-גשר-מרצ, הודיעה היום בפוסט פייסבוק כי תחבור לבלוק הליכוד, המונה כעת 59 חברי כנסת • "בואו נודה, רק לו הסיכוי להרכיב ממשלה", כתבה באותו פוסט על בנימין נתניהו

אורלי לוי-אבקסיס / צילום: איל יצהר
אורלי לוי-אבקסיס / צילום: איל יצהר

ח״כ אורלי לוי-אבקסיס, שהחלה עם מפלגת ישראל ביתנו, הקימה את מפלגת גשר, עברה להתמודד עם מפלגת העבודה ולאחר מכן הצטרפה לאיחוד של העבודה ומרצ - הודיעה היום כי היא חלק מבלוק הליכוד, המונה כעת 59 ח״כים.

ראש הממשלה נתניהו בירך את לוי-אבקסיס על כך שהפכה לחלק מגוש הימין.

לוי-אבקסיס ציינה כי המצב החדש מחייב מסקנות: ״פנייתו של גנץ לנשיא המדינה להארכת המנדט היא הודעה בחוסר יכולתו להרכיב ממשלה. היא נועדה להרוויח זמן כאמצעי להפעלת לחץ במו"מ התקוע. לחץ שתכליתו לסחוט מן הצד שכנגד עוד ויתורים ועוד מוקדי כוח פוליטיים- זאת בנוסף לרוטציה ולייצוג הפריטטי המנוגדים לכל פרופורציה הגיונית במצב נורמלי. המו"מ שהתחיל מתוך דאגה כביכול מסכנת הקורונה הפך לתעתוע פוליטי מוזר המלווה באיומים על ראש הממשלה: אם לא תענה לדרישתנו, נגיש לכנסת הצעות חוק שיפסלו אותך באופן פרסונלי מלכהן. מדהים לשמוע מוסר סלקטיבי שכזה מפיהם של אלה שהבטיחו פוליטיקה נקייה״.

עוד בסטטוס שפרסמה בעמוד הפייסבוק שלה, ציינה לוי-אבקסיס כי היא נמנית על בלוק 59 של הליכוד, וכי גם במצב שנוצר הממשלה מתפקדת, ״אפשר וניתן לבקר אותה, אבל היא עדיין מתפקדת ולא מתפרקת. מהסיבות האלו יש לתת לרה"מ את המנדט כי בואו נודה, רק לו הסיכוי להרכיב ממשלה״.

המנדט להרכבת הממשלה שנמצא כעת בידי בני גנץ עומד לפקוע הלילה. בידי הנשיא ראובן (רובי) ריבלין נמצאת בקשה של גנץ להאריך את המנדט ב-14 ימים, אך לא נראה שיש לו דרך להרכיב ממשלה מלבד הצטרפות לנתניהו. המו״מ הפוליטי עלה על שרטון לפני כשבוע, בשל ויכוח על המבנה של הוועדה למינוי שופטים. כעת מתאמצים בליכוד להשיג את קולותיהם של שני חברי הכנסת צבי האוזר ויועז הנדל, חברי סיעת דרך ארץ שפרשו מתל״ם כדי לסייע לגנץ להקים ממשלת אחדות.

בתשובה לשאלת "גלובס", האם אורלי לוי-אבקסיס קיבלה הבטחה לתפקיד שרה בממשלת נתניהו, השיב לנו דוברה של ח״כ לוי-אבקסיס, ״אם יהיה לנו מידע נוסף נעדכן״.

בתוך כך, יו״ר מרצ ח״כ ניצן הורביץ דורש מלוי-אבקסיס ונתניהו לחשוף את ההסכם ביניהם. לדבריו, "אורלי לוי לא מייצגת ולו בוחר אחד מתוך 267,480 שהצביעו לרשימה שלנו. המהלך הבזוי שלה הוא בפועל גניבת קולות שמאל להשגת טובות הנאה אישיות. יש לחשוף מיד את הסכם השוחד הפוליטי בין לוי-אבקסיס לנתניהו. על הנשיא להתעלם מהמלצתה ולא לתת יד לרמיה הפוליטית ולהמשך רמיסת האמון בין הציבור לנבחריו".