פסגות: חודש מרץ היה חיובי ליצרניות השבבים בטייוואן; ומה זה אומר לגבי טאואר?

לפי פסגות, "עפ"י התחזית שטאואר סיפקה, ברבעון הראשון של 2020 לא צפויה צמיחה, אלא שפל של תקופה ארוכה; תוצאות החברה הטייוואנית יכולות לספק סיבה לאופטימיות מסוימת בנוגע לסיכוייה לעקוף את התחזית שסיפקה או לפחות לעמוד בה"

מפעל טאואר במגדל העמק
מפעל טאואר במגדל העמק

כשברקע מגפת הקורונה, חודש מרץ הפתיע לטובה בנתוני המכירות של יצרניות השבבים - כך עולה מסקירה של מחלקת המחקר בפסגות ניירות ערך. לפי פסגות, חברות ה-foundry הטייוואניות TSMC, UMS ו-VIS רשמו שיאי מכירות חודשיים, כשהמכירות במרץ נוספו לפתיחת השנה החזקה, וכך רשמו החברות גם שיא במכירות הרבעוניות. "ההכנסות בתעשיית ה-foundry הינן די צפויות, שכן חלק ניכר מההזמנות נעשה מספיק זמן מראש", כותבים כלכלני פסגות. "על רקע זה, תוצאות החודשים האחרונים והרבעון הראשון של השנה, לא ישקפו כמעט את העצירה הכלכלית בעולם בשבועות האחרונים. למרות זאת, התוצאות במרץ מרשימות ומלמדות שהחברות לא חוו בעיות מהותיות בצד הייצור".

לפי הנתונים, מכירות שתי היצרניות הגדולות צמחו ביותר מ-40% ביחס למרץ 2019, ומכירות VIS צמחו ב-30%.

מה זה אומר על טאואר, יצרנית השבבים הישראלית? לפי פסגות, "TSMC ו-UMC הינן מובילות בתחום ה- foundry (במיוחד TSMC עם יותר מ-50% מנתח השוק הכללי) ולכן השוואה שלהן לטאואר הישראלית פחות רלוונטית. לעומת זאת, ההשוואה ל-VIS רלוונטית יותר ולמרות שהרבעון הראשון חלש יותר מבחינה עונתית, הרי ש-VIS רושמת שיא במכירות הרבעוניות. על פי התחזית שטאואר סיפקה, ברבעון הראשון של 2020 לא צפויה צמיחה, אלא שפל של תקופה ארוכה. תוצאות החברה הטייוואנית יכולות לספק סיבה לאופטימיות מסוימת בנוגע לסיכוייה של טאואר לעקוף את התחזית שסיפקה או לפחות לעמוד בה".

עם זאת, בפסגות סבורים שהשאלה המהותית יותר אינה האם טאואר תפספס או תעקוף מעט את התחזיות, אלא דווקא מדוע המגמה הפוכה, ומדוע בשעה שהחברות בתחום רושמות צמיחה ושיאים חדשים, טאואר רושמת שפל של השנים האחרונות, "מגמה שגם בנטרול ההפחתה בהסכם פנסוניק אינה משתנה באופן מהותי", לדבריהם.

ספציפית על TSMC כותבים כלכלני פסגות כי החברה ממשיכה לקטוף את פירות ההשקעה בטכנולוגיה מתקדמת ומעבר לייצור בטכנולוגיות 7 ננומטר וצפי לייצור על גבי 5 ננומטר כבר בסוף הרבעון השני. לדבריהם, קווי הייצור של TSMC עובדים בניצולת כמעט מלאה. לגבי UMC ו-VIS הם כותבים כי החודשיים הראשונים של 2020 היו חזקים בהתאם למגמה העולמית הכללית, ובחודש מרץ ייתכן שהחברות נהנו מהסטה של ייצור לטייוואן ממקומות בהם חלו מגבלות ושיבושים.