"תחת תנאים לא פשוטים": אנטרי קפיטל הודיעה על גיוס קרן של 100 מיליון דולר

הקרן החדשה מיועדת להשקעה בחברות ישראליות או חברות של מייסדים ישראלים הממוקמות באירופה וארה"ב ופועלות בתחומים כמו מחשוב קוונטי, מציאות מדומה ורבודה ובינה מלאכותית

ECV TEAM / צילום: אנטרי קפיטל
ECV TEAM / צילום: אנטרי קפיטל

קרן ההון סיכון אנטרי קפיטל הודיעה היום (ב') על גיוס קרן ישראלית שלישית להשקעה בחברות בשלבים המוקדמים, בגובה 100 מיליון דולר. "עבדנו קשה מאוד במשך שלושה חודשים ותחת תנאים לא פשוטים, כדי להשיג את התוצאה המדהימה הזו", כתב אבי איל, שותף מייסד בקרן.

הקרן החדשה מיועדת להשקעה בחברות ישראליות או חברות של מייסדים ישראלים הממוקמות באירופה וארה"ב. הקרן מתמקדת בהשקעה בחברות טכנולוגיה עמוקה כמו מחשוב קוונטי, מציאות מדומה ורבודה, בינה מלאכותית, ובתחומי הבריאות והפינטק.

אנטרי הוקמה בשנת 2010 על ידי אבי איל, שהוא שותף מנהל בקרן, ומרטין מושל. הקרן מנהלת 450 מיליון דולר בסך הכל, מתוכם השקיעה הקרן כ-120 מיליון דולר בחברות ישראליות. בין החברות בהן השקיעה אנטרי עד כה ניתן למצוא את מאנדיי, פאנדבוקס, ריסקיפייד, האוס-פארטי, סטרייפ וסנאפ.

לקרן משרדים בישראל, בבריטניה ובארה"ב, ומלבד המייסדים שותפים בה גם רן אחיטוב, ערן בילסקי וד"ר דורון דינשטיין שהצטרף לאחרונה כשותף בקרן המתמחה בתחום הטכנולוגיה הרפואית. "גם לפני הקורונה ראינו שעולם הבריאות מתחבר למחשוב, ועכשיו עוד יותר", אומר אחיטוב ל"גלובס".

"זו תקופה מצויינת לגייס קרן ולהשקיע בחודשים הקרובים, כי המחירים נמוכים ואין הרבה תחרות", אומר אחיטוב, ומסביר את התזמון של גיוס קרן דווקא עכשיו: "ראשית, מי שהתחיל להשקיע ב-2008 עשה הכי הרבה כסף. שנית, אנחנו מאמינים ביכולת של השוק הישראלי לעשות אדפטציה מהירה לצרכים של עכשיו, ובתוכו הסטארט-אפים".

"אין לי ספק שישראל תוביל בטכנולוגיות לעולם החדש", הוא מוסיף. "לא מדובר רק בטכנולוגיות שמטפלות בקורונה - אלא גם בעולם החדש שאחריה - כמו שכל חברות הגיג אקונומי הוקמו ב-2008 והפכו לחברות הכי גדולות של היום. תקופות מעבר הן הרגעים בהם יש הזדמנויות גדולות ורעיונות גדולים".