בצל הקורונה: מכירות המחשבים צנחו ברבעון הראשון; הירידה החדה מ-2013

עלייה בביקושים בגלל המעבר ללמידה ועבודה מרחוק לא עזרה ליצרניות המחשבים, שהתמודדו עם קשיים בייצור ובלוגיסטיקה

בניין HP ברחובות / צילום: איל יצהר, גלובס
בניין HP ברחובות / צילום: איל יצהר, גלובס

מכירות המחשבים האישיים נפלו ברבעון הראשון בגלל אתגרים הקשורים לתהליכי הייצור ולנושאים לוגיסטיים, כך עולה מנתונים ראשוניים של שתי חברות מחקר. המכירות ירדו למרות ביקוש גבוה כתוצאה מהמעבר לעבודה ולמידה מרחוק בעקבות ההשלכות הכלכליות של וירוס הקורונה.

חברת גרטנר פרסמה ביום שני כי מכירות המחשבים האישיים הגלובליות ירדו ב-12.3% לעומת הרבעון המקביל, הירידה החדה מ-2013. מספר היחידות שנמכרו עמד על 51.6 מיליון יחידות. בארה"ב נרשמה עלייה מתונה בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה, אבל ירידה של 30.2% לעומת הרבעון הקודם.

לפי חברת IDC, מכירות המחשבים הגלובליות ירדו ב-9.8% ומספר היחידות שנמכרו ברבעון עמד על 53.2 מיליון, כשהמכירות הרבעוניות בשוק האמריקאי היו הנמוכות ביותר מזה יותר מעשור. ב-IDC צופים כי הזינוק בביקוש עשוי להסתיים תוך זמן קצר מכיוון שצרכנים ועסקים עשויים לצמצם הוצאות, אך בטווח הארוך הם צופים לשוק המחשבים והצגים תקופה חיובית. עיקר הפער בין שתי החברות נובע מהאופן שבו הן מגדירות מחשבים אישיים, והטשטוש בין ההגדרה של מכשירים, למשל בין מחשבים אישיים לטאבלטים.

רשימת היצרניות שמכרו הכי הרבה מחשבים נשארה יציבה, כשחברת לנובו מדורגת במקום הראשון, ואחריה HP ו-Dell. שלוש החברות הללו אחראיות ליותר מחצי מהמכירות.